Gå til innhold

Hvordan gikk 2 års kontrollen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare hos oss det overhodet ikke gikk bra?

Sønnen vår er som regel en pratsom gutt som snakker setninger og vet hva det meste er.

Alt han skulle gjøre nektet han selvsagt å gjøre,å svarte ikke på hva tingene var som hun holdt opp selv om han vet veldig godt hva det er.

Det hele toppet seg da helsesøsteren spurte hva han heter,å han svarer:

"Eg heter Aleksander".

Det er bra han viser at han snakker setning men når heter han riktig nok ikke Aleksander men Lucas :P

Aleksander er bestevennen hans i barnehagen så er nok der han har det fra.

Han vet jo selvsagt godt hva han heter,å  snakker ofte om seg selv i tredjeperson.

Så hvordan gikk kontrollen hos dere? :)

Anonymous poster hash: 36865...5e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er sjenert så hun sa ikke så mye, men hun gjorde det hun ble bedt om. Håper de drøyer kontrollen med minstemor som nettopp er fylt 2, for hun har ikke så mye språk enda.

Anonymous poster hash: 801cc...8ad

Skrevet

Haha.
Jeg har også en skravlehøne av en sønn, men han ville ikke snakke noe særlig på 2 års kontrollen.
Han viste i alle fall forståelse for de oppgavene han fikk.
Han hadde en liten diskusjon med helsesøster da hun ville han skulle legge madrassen i dukkesenga, og legge bamsen oppi senga. Men han mente den madrassen var en dyne, og den skulle da bamsen selvsagt ha på seg. Man legger seg jo ikke oppå dyna, hehe.

Han kunne ikke si navnet sitt på den tiden heller.

Men de er jo klar over det da, at settingen kan være litt spesiell der..

Skrevet

Sønnen min sier navnet sitt mye,men vet ikke helt om han har forstått at han skal si navnet sitt når vi spør hva han heter eller om han bare tullet seg.

Sønnen min ville ikke gjøre noen av de oppgavene heller.

Etter mye mas om at bamsen ville sove så hiver han bamsen oppi sengen,kjente jeg ble litt flau da hehe.

Å ikke ville han vise på dukken hvor magen osv er.

Ikke lett med så bestemte 2 åringer :P

Anonymous poster hash: 36865...5e8
Skrevet

Førstemann gikk bra.

Andre raste gjennom alle tester på rekortid.

Tredje var som din, så der kom vi tilbake et halvt år senere for å vise at han faktisk har en stemme.

Skrevet

Med eldstemann så var helsesøster mer interessert i språkforståelsen enn språket. Og ingen problem der. Noe som var bra, fordi han snakket igrunn ikke så mye på den tiden. Men han var veldig tidlig ute med alt annet, og de var overasket over at han bare var 2 år. :) 

Med yngste så ble jeg bare spurt om hun snakket i setninger og jeg fortalte at hun satt sammen lange setninger. Helsesøster sa det var kjempe bra. Men jenta sa ikke et ord mens vi var der, men virket ikke som hun stusset over det. De er vel vant til at barn blir litt stille i en sånn setting :) Vi hadde ingen tester eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...