Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Barnet mitt har hatt feber i hele dag, 39.8 på det meste. Fikk selvfølgelig paracet da. Målte barnet nå til 39.1, men har foreløbig ikke gitt noe. Barnet har nesten aldri hatt feber, så er usikker på hvor høy feber barn på snart 4 kan ha på kvelden uten å gjøre noe:p Anonymous poster hash: d7930...270
♥Nemi♥ Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Mi hadde 39.7 denne uka, og valgte å ikke gi henne noe, siden hun hadde god allmenntilstand. Ville ha sett det an på ungen din. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Syns det er greit å gi febernrdsettende før de legger seg så de har noe å sove på. Bruker å gi paracet når det går over 38, men almenntilstanden er selvsagt viktig og at de får i seg bra med drikke. Anonymous poster hash: f4cbf...729
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Syns det er greit å gi febernrdsettende før de legger seg så de har noe å sove på. Bruker å gi paracet når det går over 38, men almenntilstanden er selvsagt viktig og at de får i seg bra med drikke. Mente selvfølgelig 39. Hadde blitt mye paracet om de skulle fått tvert de er over 38 :-) Anonymous poster hash: f4cbf...729 Anonymous poster hash: f4cbf...729
♥Nemi♥ Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Syns det er greit å gi febernrdsettende før de legger seg så de har noe å sove på. Bruker å gi paracet når det går over 38, men almenntilstanden er selvsagt viktig og at de får i seg bra med drikke. Mente selvfølgelig 39. Hadde blitt mye paracet om de skulle fått tvert de er over 38 :-) Anonymous poster hash: f4cbf...729 Anonymous poster hash: f4cbf...729 Er det bare jeg som får et hypert barn av paracet? Har aldri gått bra å gi henne på natta :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Mitt barn tåler høy temperatur. Han er 4 nå. Han kan ha 40 i temperatur og ha tipp topp allmenntilstand. Spise som en hest å leke som normalt. Her gir vi febernedsettende over 39,5. Ved behov. Det er så individuelt! Stol på magefølelsen din, den vet best Anonymous poster hash: c9599...37a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Mine får ved 38.0. Her har vi hatt to feberkramper på eldste, hvor det ene anfallet var så alvorlig at hjertet sluttet å slå og jeg lå på gulvet med en 13 mnd liten gutt og gav hjerte lunge redning til ambulansen kom. Aldri mer om jeg kan stoppe temperaturen før krampen er et faktum. Og minsten får samme behandling som storebror itillfelle han har det samme. Feberkramper kan være farlig, og de kan faktisk komme uten en rask stigning men med vedvarende høy temperatur. Det var det som utløste det alvorligste anfallet hos min gutt. Så mitt råd er å gi febernedsettende eller i det minste ta andre tiltak i bruk for å kjøle barna ned ved høy feber. Tar du selv paracet når du har 39? Barn blir dårlig de også, men de kompenserer på måter vi voksne ikke kan og bør ta livet med ro når de har høy feber. Anonymous poster hash: 23e2e...71d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Mine får ved 38.0. Her har vi hatt to feberkramper på eldste, hvor det ene anfallet var så alvorlig at hjertet sluttet å slå og jeg lå på gulvet med en 13 mnd liten gutt og gav hjerte lunge redning til ambulansen kom. Aldri mer om jeg kan stoppe temperaturen før krampen er et faktum. Og minsten får samme behandling som storebror itillfelle han har det samme. Feberkramper kan være farlig, og de kan faktisk komme uten en rask stigning men med vedvarende høy temperatur. Det var det som utløste det alvorligste anfallet hos min gutt. Så mitt råd er å gi febernedsettende eller i det minste ta andre tiltak i bruk for å kjøle barna ned ved høy feber. Tar du selv paracet når du har 39? Barn blir dårlig de også, men de kompenserer på måter vi voksne ikke kan og bør ta livet med ro når de har høy feber. Anonymous poster hash: 23e2e...71d Feberkramper har jeg god kjennskap til da min bror fikk kramper da jeg og søsteren min var hjemme alene med han da jeg var 12 år gammel, samt flere anfall utenom det. Grunnen til at jeg er usikker er fordi dette er 3 gang i barnet mitt sitt liv at hn har hatt over 39 i feber, og 1 gang at det har vært etter leggetid. Når det er sagt så målte jeg igjen nå og hn hadde 39.7 i temp så hn fikk seg en "romperakett". Satser på at det blir en rolig natt og at barnet har mindre i feber i morgen, har bedre matlyst og ikke er så trett og sutrete;) God natt og takk for gode svar alle sammen:) Hi Anonymous poster hash: d7930...270
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Mine får ved 38.0. Her har vi hatt to feberkramper på eldste, hvor det ene anfallet var så alvorlig at hjertet sluttet å slå og jeg lå på gulvet med en 13 mnd liten gutt og gav hjerte lunge redning til ambulansen kom. Aldri mer om jeg kan stoppe temperaturen før krampen er et faktum. Og minsten får samme behandling som storebror itillfelle han har det samme. Feberkramper kan være farlig, og de kan faktisk komme uten en rask stigning men med vedvarende høy temperatur. Det var det som utløste det alvorligste anfallet hos min gutt. Så mitt råd er å gi febernedsettende eller i det minste ta andre tiltak i bruk for å kjøle barna ned ved høy feber. Tar du selv paracet når du har 39? Barn blir dårlig de også, men de kompenserer på måter vi voksne ikke kan og bør ta livet med ro når de har høy feber. Anonymous poster hash: 23e2e...71d Det er faktisk ikke beskrevet i litteraturen med hjertestans under feberkramper. Det er skremmende, men ufarlig. Grunnen til at de skal på sykehus første gang er for å utelukke epilepsi/annen sykdom. Anonymous poster hash: ed6a0...61e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Mine får ved 38.0. Her har vi hatt to feberkramper på eldste, hvor det ene anfallet var så alvorlig at hjertet sluttet å slå og jeg lå på gulvet med en 13 mnd liten gutt og gav hjerte lunge redning til ambulansen kom. Aldri mer om jeg kan stoppe temperaturen før krampen er et faktum. Og minsten får samme behandling som storebror itillfelle han har det samme. Feberkramper kan være farlig, og de kan faktisk komme uten en rask stigning men med vedvarende høy temperatur. Det var det som utløste det alvorligste anfallet hos min gutt. Så mitt råd er å gi febernedsettende eller i det minste ta andre tiltak i bruk for å kjøle barna ned ved høy feber. Tar du selv paracet når du har 39? Barn blir dårlig de også, men de kompenserer på måter vi voksne ikke kan og bør ta livet med ro når de har høy feber. Anonymous poster hash: 23e2e...71d Signerer denne, Ved feber over 39 og særlig før leggetid, så får min en pille. Opplevde feberkrampe på han nå nylig (han har aldri hatt det før og håper det aldri skjer igjen) og han er snart 3 år, og etter denne opplevelsen har jeg vært spesielt opptatt av å få ned feberen. Feberkrampen kom da han hadde feber på rundt 40,5 midt på natta. Anonymous poster hash: 3f78d...7d3
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 På dagtid gir eg ikkje paracet på under 40° om ikkje tilstanden skulle tilseie det. Før legging har eg lavare terskel, for å kunne slappe av litt ang stigande temp.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Barnet fortsatte med høy feber i dag.. målte nettop til 39.9, og hn har aldri hatt så høy feber før:( barnet har nå hatt over 38.5 i et døgn nå, og jeg begynner å bli skeptisk til hva det kan være.. har aldri vært borti dette før med hn:( Hi Anonymous poster hash: d7930...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå