Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Jeg var før jeg ble gravid godt trent. Driver med utholdenhetstrening og løping er en stor del av treningen. Nå er jeg 12 uker og er frisk og opplagt MEN jeg har fått skikkelig formsvikt føler jeg. Blir fort andpusten og må gå masse. Bruker pulsklokke og stopper når jeg er på 75% av max etter anmodning fra legen da man ikke skal ha for høy puls. Tidligere har jeg tålt mye tøffere trening før jeg har nærmet meg 70% og når smeller jeg rett opp til 70% og må ta gå pauser så ikke klokka mi SKRIKER. Flere som har slitt med dette? Har dere andre grenser for puls under trening? Kan jeg heve grensa til 80%? Anonymous poster hash: 4c86c...e37
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Brukte ikke pulsklokke men trente zumba 3 ganger i uka. Høyt tempo, men uten hopp på slutten Anonymous poster hash: bda45...fc9
Gustav Klitt Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Kan i hvert fall skrive under på det med å bli fortere andpusten. Men bruker ikke pulsklokke, så vet ikke noe om endringer der. Føler generelt at kondisen er "dårligere", selv om jeg har trent mer regelmessig de siste tre månedene, enn før jeg ble gravid. Setter anførselstegn fordi jeg synes det virker som om det er sprint-kapasiteten det har gått mest utover - når jeg bare er godt oppvarmet, synes jeg ikke at det er så stor forskjell. Men merker godt at det ikke kommer til å bli noen store kondisjonsframskritt i løpet av det neste halvåret
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Kan i hvert fall skrive under på det med å bli fortere andpusten. Men bruker ikke pulsklokke, så vet ikke noe om endringer der. Føler generelt at kondisen er "dårligere", selv om jeg har trent mer regelmessig de siste tre månedene, enn før jeg ble gravid. Setter anførselstegn fordi jeg synes det virker som om det er sprint-kapasiteten det har gått mest utover - når jeg bare er godt oppvarmet, synes jeg ikke at det er så stor forskjell. Men merker godt at det ikke kommer til å bli noen store kondisjonsframskritt i løpet av det neste halvåret Hehe. Det er helt jævelig. Men jeg MÅ bare trene så lenge bekkenet tåler det. Har puls ut av øra føler jeg. Er jo redd for den lille men alle sier den har det fint så lenge ikke pulsen blir FOR høy. Jeg elsker å trene men kjenner jeg mister motet litt når kroppen er SÅ motvillig. Godt å høre det ikke bare er meg som blir andpusten. Kroppen forøvrig er supersprek fortsatt. Merkelig egentlig. Kroppen vil løpe fort men pusten sier nei. :-) Anonymous poster hash: 4c86c...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå