Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Gutten på 10 år har vondt ved hjertet. Sviende smerte. Litt vondt i magen. Holdt på å besvime på skolen i dag sier han. Han ligger nå å vrir seg av smerter og stønner. Han er rød i ansiktet pga anstrengelse så det er tydelig at han har vondt. Er smertene i hjertet som er verst. Virker som smertene kommer i tak. Han spiste frokost i dag, men har ikke spist noe på skolen. Han spiste da han kom hjem. Jeg tenker at det er luftsmerter/halsbrann av noe slag. Det kan vel ikke være hjertet i en alder av 10? Han har forresten vært mye dårlig i magen og til tider smerter. Kan det være noe mat han plutselig ikke tåler? Anonymous poster hash: 1ee2d...ce0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Ring! Anonymous poster hash: af65a...6f1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Herregud, få han til lege, ikke spørr her... God bedring Anonymous poster hash: af9f5...6af
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Du tar selvfølgelig med deg 10-åringen til lege umiddelbart! Dette burde du ikke trenge å spørre om! Trenger ikke være noe veldig alvorlig, men slike symptomer SKAL man ta på alvor! Sjuh.... av gårde til legevakten nå! Lykke til! Anonymous poster hash: fb6d0...cae
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Bedre føre var enn etter snar. Anonymous poster hash: ff765...291
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Er du ikke utstyrt med magefølelse? RING! Anonymous poster hash: 95632...cb6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Høres ikke ut som hjertesmerter, men det KAN likevel være det selv om han bare er 10 år. Eller lungebetennelse f.eks. Når ungen har så vondt som han har, så ringer du legen. NÅ! Anonymous poster hash: 3083a...0b7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Ring lege. Synes det er rart alt man spør her inne om. Hvorfor i all verden ringer man ikke lege/legevakt og får deres mening om man bør komme eller ikke. Anonymous poster hash: a78ae...d33
Peispå! Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Det kan være alt og ingenting, men han er 10 år, et barn!! Han må til lege straks! Lykke til.
Peispå! Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Ring lege. Synes det er rart alt man spør her inne om. Hvorfor i all verden ringer man ikke lege/legevakt og får deres mening om man bør komme eller ikke. Anonymous poster hash: a78ae...d33 Tlf til legevakt her hvor vi bor, byr gjerne på 30-45 min venting. Noen ganger er det like greit å bare kjøre til legen selv om man bor nære nok.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Ungen din vrir seg i smerte og du sitter her inne.. Imponerende.. Anonymous poster hash: 12f04...14c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Kanskje det er galleproblemer. Smertefullt! Lykke til! Anonymous poster hash: d753d...a67
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Legevakt pronto! Anonymous poster hash: 24d9a...935
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Ungen min ligger å vrir seg i smerte.. Første jeg tenker da er å lage et innlegg på dib... Ingenting sjokkerer meg lengre, men dette er helt hårreisende! Anonymous poster hash: 84813...0c4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #15 Skrevet 13. mars 2014 Har du ringt? Hvordan går det? Anonymous poster hash: 9ddec...202
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Jeg gir meg over ende av enkelte folk altså. *Dååååååån*
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 Lurer også på hvordan det går....? Anonymous poster hash: a5fcf...30c
♥Nemi♥ Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Jeg fikk så store luftsmerter at ambulansen hentet meg midt på natta. Måtte en del akuttmedisin til, og jeg ble bedre. Men kjentes ut som om jeg skulle dø! Men synes virkelig man skal ringe legevakten, i stedet for å søke på nettet etter svar :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 *oppdatering* Først av alt må jeg forsvare meg selv litt her. Han hadde ikke så vondt at han gråt, men lå og vrei seg og stønnet. Han hadde samme atferd som når han har magevondt bortsett fra at nå svidde det ved hjertet også. Er under et år siden han hadde ekg og ul av hjertet pga hyppige besvimelser og alt var som det skulle. Hadde han hatt atferd som jeg ikke har sett før så hadde jeg selvfølgelig kastet meg over telefonen og ringt 113. Uansett, han fikk en varmeflaske og la seg på magen. Smertene avtok etter hvert og var helt borte etter noen timer. Ringte for sikkerhetskyld legevakten og de vurderte det slik at det var magesmerter. Hvis han får flere slike anfall så skulle jeg kontakte fastlegen og få i gang utredning for matallergier. Heldigvis ikke noe alvorlig. Takk og pris! Anonymous poster hash: 1ee2d...ce0
Musemora Skrevet 13. mars 2014 #20 Skrevet 13. mars 2014 *oppdatering* Først av alt må jeg forsvare meg selv litt her. Han hadde ikke så vondt at han gråt, men lå og vrei seg og stønnet. Han hadde samme atferd som når han har magevondt bortsett fra at nå svidde det ved hjertet også. Er under et år siden han hadde ekg og ul av hjertet pga hyppige besvimelser og alt var som det skulle. Hadde han hatt atferd som jeg ikke har sett før så hadde jeg selvfølgelig kastet meg over telefonen og ringt 113. Uansett, han fikk en varmeflaske og la seg på magen. Smertene avtok etter hvert og var helt borte etter noen timer. Ringte for sikkerhetskyld legevakten og de vurderte det slik at det var magesmerter. Hvis han får flere slike anfall så skulle jeg kontakte fastlegen og få i gang utredning for matallergier. Heldigvis ikke noe alvorlig. Takk og pris! Anonymous poster hash: 1ee2d...ce0 fint det roet seg😃. Han trener sikkert til å bli en syk mann😉 ( og før noen angriper meg- det var en spøk, siden det virker som om alt gikk bra)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #21 Skrevet 13. mars 2014 Hei! Hjertesmerter hos barn er svært sjelden faktisk hjertesmerter. Jeg har hatt en 11 åring med akkurat det samme. Dagen etter episoden med hjertesmerter fikk han influensa, og det var nok stikk i brystregionen han kjente, og ikke direkte hjertet. Det hjalp å ligge på høyre siden. Jeg ringte legevakten og de ba meg se an. Jeg våket over han halve natten for sikkert hets skyld. Hørte aldri noe mer om hjertemsertene etter dette. :-) Anonymous poster hash: b3903...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå