Gå til innhold

Er fosterdød arvelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, om fosteret dør vil det jo ikke formere seg videre.

 

Men du tenker kanskje på om et annet barn av samme mor vil ha risiko for at egne barn dør i fosterlivet?

I så fall vil jeg tro at det avhenger fullstendig av hva årsaken til dødsfallet er. 



Anonymous poster hash: 800dc...a55
Skrevet

Noen fosterskader er jo pga arvlige sykdomer og tilstander så du kan si ja. Det kan være arvlig.

 

Anonymous poster hash: b6e5d...ae3

Skrevet

Jeg har mistet tre ganger, og har en arvelig sykdom som lettere gir blodpropp. 



Anonymous poster hash: 6e0fd...27f
Skrevet

Takk for svar :) Så trist med de du har mistet anonym over :(

Så hvis moren til den gravide har fått to dødføte barn så er det kanskje større risiko for at den gravide også mister barnet sitt da.

Det er er mulig, men å miste to ganger er ikke mye og kan skyldes mye som ikke er arvelig. Det er kan hende en viss forhøyet risiko, men ikke stor.

 

Anonymous poster hash: b6e5d...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...