Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Hva gjør dere for å bli bedre når ryggen er på sitt vondeste? Sitter dere på sofaen hele dagen da? I mange uker? Hva gjør dere når dere er friske da? Trener? Trenger litt råd her:) Anonymous poster hash: bcbce...c39
HvittHus Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Jeg går og går og går. Sitter så lite som mulig. Står eller ligger da dette er mye mindre vondt. Når prolapset er på vei bort bør man trene kjernemuskulatur for å få en bedre støtte rundt korsryggen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 tvinger meg selv til å røre på meg.. går turer.. særlig oppoverbakker synes jeg hjelper! når smertene er litt mer håndterbare gjør jeg øvelsene mine.. Anonymous poster hash: 83b08...9b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Det verste jeg gjør når ryggen er vond er å sitte, så enten går jeg eller så ligger jeg. Trening er utrolig viktig når en har vond rygg. Anonymous poster hash: 9842a...39d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Da gjør dere det jeg tenker hadde vert best! Har en samboer som har sittet på sofaen i flere uker og klager på ryggen! Sier han burde ut å gå litt korte turer, men det gidder han ikke! Kjenner det er vanskelig å synes synd i han for å være ærlig...:/ Anonymous poster hash: bcbce...c39
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Sitte er jo det dummeste man gjør. Til og med min far, som BRAKK ryggen for noen år siden, ble jaget opp samme ettermiddag som operasjonen fant sted, for å trene opp ryggen. Jeg sliter selv med ryggen, med låsninger i korsrygg og bekken, og det eneste som gjør det bedre er aktivitet- og da fortrinnsvis moderat gange. Å sitte eller stå stille er døden.
Ziva Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Når proplapsen virkelig krangler så er den beste stillingen å ligge på ryggen med bena i vinkel over puter, da avlaster jeg prolapsen slik at jeg kan puste og hvile uten smerter. Å gå/være i bevegelse er det beste så jeg ikke "stivner" i prolapsen. Svømming/bevegelser i varmtvannsbasseng er også fin trening for meg.
skjotta Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Før operasjonen var det gåturer som hjalp, gjerne i ulendt terreng. Etter operasjonen hadde jeg fysioterapi i varmt vann og deretter har det gått i kjernemuskulatur og gåturer for å prøve å unngå at det skjer igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Ble operert he, he! Anonymous poster hash: 2382b...dd4
___ Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Ikke sitt. Ligg eller stå/gå hele tiden. Ca 50% av befolkningen har en prolaps og lever greit med det har jeg lest.
kråkemamma Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Gå gå gå. Går med fysio og kiropraktor. Har fått låsninger i rygg, bekken, knær og div på grunn av prolapsene som kiropraktoren knekker opp. 2 i løpet av knappe 1,5 år. Trener med øvelser jeg har fått hos fysio. Å sitte er absolutt det værste for meg hvertfall. Da er det mye bedre å ligge.
scarecrow2011 Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Står, går eller ligger. Sitte er grusomt og gjør det værre.
SnekkerPelle Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Jeg går lange turer og trener kjernemusklene.Fikk eget treningsprogram fra fysio.
amandine Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Når proplapsen virkelig krangler så er den beste stillingen å ligge på ryggen med bena i vinkel over puter, da avlaster jeg prolapsen slik at jeg kan puste og hvile uten smerter. Å gå/være i bevegelse er det beste så jeg ikke "stivner" i prolapsen. Svømming/bevegelser i varmtvannsbasseng er også fin trening for meg. Vi har akkurat likt, Ziva! Ikke mye å juble for altså, men i akuttfasen er det ligge som gjelder. Med smertestillende. Så forsiktig opp and about når man kan. Men sitte? Nix. Holdt på å si, om man sitter har man ikke vondt nok. Da kan man komme seg ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå