Gå til innhold

Bruker dere alltid solkrem på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge apoteket skal man alltid ha solkrem på babyen når man er ute, også dersom babyen ligger i vogna og ikke får sol på seg. Hvor strenge er dere på dette? Litt skeptisk til å smøre også, det sies jo at man skal la babyhuden være så mye i fred som mulig.

Anonymous poster hash: e256e...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smører litt i ansiktet når vi er på fjellet og det er påskesol, smører masse når vi er i varmere strøk og han springer rundt naken for det meste av tiden, men smører ingenting nå.

Anonymous poster hash: 73f11...f77
Skrevet

Nei. Jeg ser an vær- og føreforhold i den saken også :-)

Skrevet

Nei, små babyer holder jeg unna sola og tenker at det er nok dersom en er tilstrekkelig nøye. I skyggen og under kalesje bør holde her i landet... Større babyer som ikke ligger i vogna si ville jeg nok smurt. 

Anonymous poster hash: 4c568...5d7
Skrevet

Jeg hadde nyfødt på sommeren, og han smørte jeg ikke. Ville ikke ha solkrem på hans sarte hud. Hadde han heller ikke i solen.. mest inne, eller i skyggen. Hadde på han lette og løse klær som skjermet en del.

I fjor hadde jeg en på 8-9mnd, og han krabbet og bevegde seg, så han ble smørt, samme med storebror.

Anonymous poster hash: fd694...adf
Skrevet

2 349,96i kunne ikke smøre pga allergi. Det er ganske mang kjemikalier i solkrem, selv de for barn.. En av de beste solkremene i fht lite kjemikalier ol. er cosmica 20 solkrem :)

Anonymous poster hash: da8c1...c93
Skrevet

Jeg fikk fikk huden full av to damer på apoteket da jeg skulle kjøpe solkrem til datteren min da ho var 3 mnder, for babyhud skal ikke ha solkrem på seg men holdes unnna sola. Spurte helsesøster om dette og ho sa at pga all den skiten som finnes i solkrem så skal ikke babyen ha dette på og kan fremkalle allergier i ettertid.

Så jeg brukte solkrem èn gang på datteren min da ho var baby og begynte ikke ordentlig med det før ho var året eldre.

Anonymous poster hash: 39953...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...