Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Om økonomien ikke var noe tema! Ville du da bygget helt nytt hus eller pusset opp ett litt gammelt hus? (Slutten av 70 tallet) Hvorfor? Anonymous poster hash: 3f1f5...d5d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Definitivt bygget nytt. Sjelden gamle hus har en særlig fin fasade og at rominndeling er akkurat slik du ønsker. Anonymous poster hash: 6de09...4dd
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Helt nytt. Hadde valget derimot stått mellom et 100år gammelt hus og nytt hadde det blitt gammelt. Men 70-talls blir ikke typete nok.
Gemini77 Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Bygd hus.. Alltid hatt lyst til det da jeg ikke ønsker å ta til takke med andres planløsning og begrensinger i et eksisterende hus. Ønsker å bygge for å få planløsning og størrelse akkurat slik jeg ønsker det..
Gjest Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Bygd nytt, siden det er snakk om kjedelig 70 tallshus. Men som ei skriver her, om det hadde vært 100 år gammel, da hadde jeg pusset opp det i stedet. Mere sjel i gamle hus
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Hagen og boligstrøket som hadde avgjort det. Anonymous poster hash: 03432...be2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Det spørs på tomten og beliggenheten. Hadde mye heller pusset opp et 70-tallshus som lå i et eldre boligfelt med romslige tomter enn bygget nytt på et nytt og trangt byggefelt hvor man bor som sild i tønne og ser inn gjennom hverandres vinduer. Anonymous poster hash: 4ff83...383
Monajenten Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Bygget nytt hvis tomten var ok størrelse. Pusset opp gammelt hvis huset hadde fantastisk beliggenhet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Huset ligger i sentrum, men samtidig skjermet. Flott utsikt, tomt på nesten 1 mål. Men samtidig så må nesten alt gjøres inne, men mye overflate og lite store ting som kjøkken og bad. Litt slitt på utsiden, men holdbart i enda noen år. Men det som stopper oss litt er at de vil ha nesten 3,5 mill for huset og med tanke på jobben og pengene vi må it med for å få det sånn som vi vil ha det så kommer huset til å koste oss nesten det samme som ett nytt? Anonymous poster hash: 3f1f5...d5d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Helt nytt. Hadde valget derimot stått mellom et 100år gammelt hus og nytt hadde det blitt gammelt. Men 70-talls blir ikke typete nok. just what i was about to say Anonymous poster hash: 2d372...31f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Om dere får et tipptopp hus etter at dere har pusset opp det som trengs og prisen blir det samme som på et nytt et, hadde ejg villet pusset opp. pga tomten og utsikten. Mye bedre med stor hage, enn å bo den type byggefelt som bygges nå for tiden. *kaninbur* Anonymous poster hash: dbd96...b62
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 dit vi skal flytte er det bare gamle hus så vi driver å vurderer akkurett det samme selv men tror vi ender på å bygge nytt. vi/jeg ønsker oss ganske mange spesefike ting så blir lettere å bygge helt ette ønske Anonymous poster hash: ce033...c51
Verpus Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Bygd nytt. Da får man det akkurat som man vil. Litt mer friheter og mindre risiko for skader e.l. på et gammelt hus.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Bygget nytt. Er ikke særlig handy av meg, og jeg vil helst bare sette alt bort til noen og heller konsentrere meg om fargene på div ting og interiøret. Anonymous poster hash: 2634b...160
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 Kommer mye an på tomt, boligområde, hvor tett naboer kommer innpå huset, skolekrets ol. Men om det var på samme type tomt/område ville jeg klart ha gått for nytt der alt blir nytt, man kan vre med å utforme selv osv. Vil jo tro at det nye huset vil lønne seg mer økonomisk ved evt salg senere... Anonymous poster hash: 9ca6a...200
Virginia. Skrevet 13. mars 2014 #21 Skrevet 13. mars 2014 Bygd nytt, siden det er snakk om kjedelig 70 tallshus. Men som ei skriver her, om det hadde vært 100 år gammel, da hadde jeg pusset opp det i stedet. Mere sjel i gamle hus Enig. I valget mellom 70- talls og helt nytt hadde jeg valgt helt nytt og gått for klimavennlige løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå