Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Skoletiden. Min sønn har vært av og på medisner grunnet bivirkninger (prøvd alt) ! Når vi Ritalin igjen som hadde ENORM (best) effekt, tvi tvi! Når han begynte på det kunne de ikke oppbevare tablettene på skolen. Hvilket betød at dersom vi hadde glemt feks å gi før han gikk, ringte skolen å bad meg komme med medisiner. De merket med en gang at han hadde glemt og ikke en eneste gang de ringte hadde han tatt! Stemte hver gang. De forrige medisinene kunne de oppbevare ett par av i tilfelle jeg glemte, ringte aldri hvilket betød liten effekt (jeg glemte flere ganger). Nå skal han jo ta 1 tabl til lunsj . Oppbevarer dere det på skolen eller gr dere med hver dag? Anonymous poster hash: 27467...a60
Ileus Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Kan han ikke få depot tabletter? DA holder det å ta på morgenen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Vi skal begynne om et par uker, og har fått informasjon om at det blir snakk om kapsler som varer i ca 8 timer på skoledagene i det minste. Kan du ikke få disse i stede for tablettene som har kort virketid? Ellers ville jeg helt klart hatt dem oppbevart på skolen slik at barnet får dem regelmessig. Anonymous poster hash: df4d3...d63
Mamma_til_2 Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Har ikke erfaring selv men kan ikke tablettene oppbevares inne hos helsesøster eller rektor i et låst skap el?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Depot tablettene har ikke like god virkning på han og det har jeg erfart med meg selv også (jeg har ADD). Det skal egentlig ha samme virkning, men det virker faktisk ikke likt på alle. Jeg begynte på kapsler før jul og merket egentlig at jeg ikke hadde det så bra, men tenkte det var julestress og sånn. Tenkte ikke over medisineringen FØR apoteket ikke hadde kapsler inne når jeg skulle hente. Brukte derfor tabletter imellomtiden, og fikk tilbake mitt gamle liv :-) Anonymous poster hash: 27467...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå