Gå til innhold

Statoil snur om gratis kaffe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit, de offshoreansatte står i fare for å miste sin gratis kaffe. Nå ser kanskje ikke de lærerne som klager over redusert ferie så smålige ut lengre?

"Det er ingen tvil om at de offshoreansatte opplever dette som provoserende og smålig, og mange føler seg rett og slett støtt. Det koker godt i salen..."

http://e24.no/jobb/statoil-snur-om-gratis-kaffe/22806429

Anonymous poster hash: 50f36...9cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe ;) godt sagt! Syns vel i grunn lærerene har en ganske god sak da ja!

Anonymous poster hash: f1608...08b

Skrevet

Nå er det så vidt jeg vet helt normalt at man får gratis kaffe på så godt som alle arbeidsstedene, også blant lærerene, så ser ikke helt poenget ditt nei.

Anonymous poster hash: 0864e...9f4

Skrevet

Takk Gud! Tenk om de med sine feite lønninger skulle måtte betale for en kaffekopp.

Anonymous poster hash: 421c3...248

Skrevet

Nå er det så vidt jeg vet helt normalt at man får gratis kaffe på så godt som alle arbeidsstedene, også blant lærerene, så ser ikke helt poenget ditt nei.

Her må i alle fall sykepleierne betale for sin egen kaffe. Her spleises det på Frieleposene! MEN vi FÅR en banan hver tirsdag! Halleluja!

Anonymous poster hash: 2f5f2...2d7

Skrevet

Vi får værken kaffe eller noe annet på jobb, jobber i helsesektoren her også. Det spares der det spares kan..

Anonymous poster hash: 0f4e1...1d6
Skrevet

Det var ikke det som var poenget mitt, men på de aller fleste skoler må lærerne betale for kaffe selv. 

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hehe hva slags helseregion jobber dere i da? Her får vi det vi måtte ønske av kaffi. Går ned på kjøkkenet og hebter en hel kartong med friele kaffi om gangen :) ingen som skeiver det opp eller registrerer det heller. Jobber åå kontor tilknyttet sykehuset ;)

Skrevet

Jeg er lærer, og det er ingen gratis kaffe på min skole. Ikke på den jeg jobbet på før det heller. Nå er ikke dette et problem for meg, jeg drikker ikke kaffe, men vet at mine kollegaer synes det er litt smålig.

Anonymous poster hash: 783b3...a92

Skrevet

Hvilken stein bor du under? Vi trekkes hver måned til kaffekasse.

Anonymous poster hash: cbe91...cdf

Skrevet

Hehe hva slags helseregion jobber dere i da? Her får vi det vi måtte ønske av kaffi. Går ned på kjøkkenet og hebter en hel kartong med friele kaffi om gangen :) ingen som skeiver det opp eller registrerer det heller. Jobber åå kontor tilknyttet sykehuset ;)

Samme her. Jobber i 'Helse Størst' og har aldri måttet betale for verken kaffe, te eller saft. Og vi har nå hatt innljøpsstopp i snart 3 år sammenhengende på 'mitt' sykehus...

Skrevet

Jesus. Skikkelig dårlig uten gratis kaffe på arbeidsplassen, synesj eg. Jeg har hatt gratis kaffe alle stedene jeg har jobbet i. Inkludert sykehjemmet jeghadde praksis i.

Anonymous poster hash: 67cc3...469

Skrevet

Greia her er vel at Statoil ønsker å spare penger, og velger da å spare på ørene mens kronene flyr ut! De ønsker å kutte ventekaffen til "gutta på golvet", men tviler på at de på kontorene og i lederstillinger må begynne å betale sin egen kaffe.

I et så stort konsern er det nok mange poster man kan kutte på for å spare store summer, kaffen på heliportene blir småsummer i forhold, derfor virker sparetiltaket smålig om man ser på det store bildet.

Skrevet

Hvilken stein bor du under? Vi trekkes hver måned til kaffekasse.

Anonymous poster hash: cbe91...cdf

Vel... Da har jeg vel bare vært 'heldig' da, siden alle mine arbeidsgivere gjennom et 20 år langt yrkesaktivt liv har vært då utrolig spandable. Og nå snakker jeg hovedsakelig om store, offentlige bedrifter (som bl.a. sykehus) og noen veldig få private bedrifter.

Skrevet

Betalar 60 kr i mnd i kaffipengar, jobbat i eldreomsorgen.

Skrevet

Samme her. Jobber i 'Helse Størst' og har aldri måttet betale for verken kaffe, te eller saft. Og vi har nå hatt innljøpsstopp i snart 3 år sammenhengende på 'mitt' sykehus...

Jeg jobber og i helse sør-øst, om det var det du mente med helse størst, og vi blir trukket 50 kr hver mnd. Nå er det overhodet ikke nok til å dekke inn maskinen, leie, påfyll og rens, så det er litt symbolsk. Men, alle monner drar!

Anonymous poster hash: b74bc...625

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg mener jeg hørte på radioen at de muligens skal slutte med gratis kaffe for oss vanlige også, som har kaffekoppen...kanskje jeg hørte feil?

Skrevet

Men hva er det egentlig folk ikke skjønner med forskjellen på private offentlige ansatte? Tror dere virkelig at folk som ikke generer annet enn kostnader kan flyte gjennom arbeidslivet på høye lønninger? Jeg kjenner INGEN som jobber så lite som lærervennene min, INGEN! De bare syter og klager hele tiden på at de må jobbe kvelder og det som er. Jeg jobber nesten hver kveld, hver helg og får ikke en krone for det. Sånn er det. Lærerne er hjemme med sykt barn, har ammefri, velferdsperm når moren må på sykehuset og en hel haug av goder. De må rett og slett velge snart..... Jeg blir så dårlig av denne klagingen til lærerne! Bruk energien på å jobbe i stedet! 

Anonymous poster hash: e4954...775
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men hva er det egentlig folk ikke skjønner med forskjellen på private offentlige ansatte? Tror dere virkelig at folk som ikke generer annet enn kostnader kan flyte gjennom arbeidslivet på høye lønninger? Jeg kjenner INGEN som jobber så lite som lærervennene min, INGEN! De bare syter og klager hele tiden på at de må jobbe kvelder og det som er. Jeg jobber nesten hver kveld, hver helg og får ikke en krone for det. Sånn er det. Lærerne er hjemme med sykt barn, har ammefri, velferdsperm når moren må på sykehuset og en hel haug av goder. De må rett og slett velge snart..... Jeg blir så dårlig av denne klagingen til lærerne! Bruk energien på å jobbe i stedet!  Anonymous poster hash: e4954...775

At det var?

Skrevet

Jeg mener jeg hørte på radioen at de muligens skal slutte med gratis kaffe for oss vanlige også, som har kaffekoppen...kanskje jeg hørte feil?

Jepp. Det har jeg også hørt snakk om.

Skrevet

Men hva er det egentlig folk ikke skjønner med forskjellen på private offentlige ansatte? Tror dere virkelig at folk som ikke generer annet enn kostnader kan flyte gjennom arbeidslivet på høye lønninger? Jeg kjenner INGEN som jobber så lite som lærervennene min, INGEN! De bare syter og klager hele tiden på at de må jobbe kvelder og det som er. Jeg jobber nesten hver kveld, hver helg og får ikke en krone for det. Sånn er det. Lærerne er hjemme med sykt barn, har ammefri, velferdsperm når moren må på sykehuset og en hel haug av goder. De må rett og slett velge snart..... Jeg blir så dårlig av denne klagingen til lærerne! Bruk energien på å jobbe i stedet! 

Så du kjenner EN lærer og "DE bare syter og klager hele tiden". 

Skrevet

Nå er vel diett mens de er på jobb en del av lønnen til nordsjøarbeiderne da, de skal få all mat og drikke de trenger mens de er ute dekket fordi de har full diett. Da blir det litt rart å ta vekk kaffien, må da være andre ting de kan spare mer penger på enn det.

De fleste andre som har en 8-16 jobb har ikke diett, og må betale for mat og drikke selv. Ganske normalt det også...

Anonymous poster hash: 6a3f9...b41
Skrevet

Hvor ser du at hun har skrevet at hun kjenner bare en lærer..? Bare sånn for ordens skyld. For jeg kan ikke se det noe sted.

Skrevet

Hvor ser du at hun har skrevet at hun kjenner bare en lærer..? Bare sånn for ordens skyld. For jeg kan ikke se det noe sted.

Nei, ser at jeg svarte før jeg hadde lest ordentlig. Hun skrev at "ingen jobber så lite som lærervennene min". Så ikke at det stod "vennene", bare at det stod "min"...

Skrevet

Oj.... blir litt sjokkert. Er det mulig?

På jobben min har vi flere ordentlige kaffemaskiner stående rundt på huset.Her er det bare å forskyne seg det mam orker.

I kantina står det også massr forskjellige teer og kjeks til enhver tid. Det samme med fruktfat.

Vi får frokost på jobb. Masse ferske brød og rundstykker. Knekkebrød, deilig pålegg og oppskjærte agurker og tomater. Frokostblanding og nøtter. Havregrøt.

Til lunsj får vi helt fantastiske varmretter, salatbar, ferskt brød osv osv.

Mao har vi tilgang på mat, frukt, kaffe og te hele dagen.

Forstår vi er temmelig heldige ja!

Anonymous poster hash: 450d4...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...