Gå til innhold

Er det viktig for dere hva navnet dere velger betyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke tenkt på det før, men begynner å tenke at det er litt viktig..

hva tenker dere?

Anonymous poster hash: b2dad...fd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ville antakelig styrt unna et navn som betydde noe helt forferdelig, og sikkert synes det var supert dersom et navn jeg likte betydde noe fint, men i utgangspunktet har det ingen ting å si for meg. 

Anonymous poster hash: 57e34...503
Skrevet (endret)

hehe nei absolutt ikke!

Aner ikke hva navnet til sønnen min betyr jeg,har aldri tenkt tanken på å prøve å finne det ut heller.

Endret av me_87
Skrevet

Ja, det er viktig for meg. Men jeg er over middels interessert i navn og navns betydning og opphav. Kunne aldri kalt et barn (eller en hund!) noe som betyr noe negativt eller svakt. 

Skrevet

Nei, det var ikke viktig i utgangspunktet. Men, da jeg fant ut hva de betydde, forsterket det følelsen av å ha funnet riktig navn. Kunne ikke ha passet bedre:-)

Skrevet

Litt, valgte bort ett navn som egentlig var favoritt fordi det betyr "esel" på far sitt språk :) 

Anonymous poster hash: f282e...d26
Skrevet

viktig for meg at det er mulig å uttale på andre språk, i alle fall Engelsk. Derfor unngkk vi navn i kategorien odd, randi, simen og navn som var umulig å uttale. Men betydningen har jeg ikke brydd meg så mye med  :tongue:

Anonymous poster hash: cf738...e15
Skrevet

Ikke kjempeviktig, men det spiller en liten rolle ja. Navnene til ungene mine betyr "vakker" og "lykkelig kriger".

Skrevet

Egentlig ikke. Men jeg går jo ikke inn for å kalle barnet mitt blodig avføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...