Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Hva er gode egenskaper hos en sjef, synes du? Og dårlige? Anonymous poster hash: 89863...43a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Dårlige er de som gir deg dårlig samvittighet når du har kronisk sykt barn. Alle foreldre ville vel valgt å ha et friskt barn? Velger jo ikke bort jobben, men noen ganger har man bare ikke noe valg.. Anonymous poster hash: 37ba6...d66
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 En som gir meg sex når jeg er kåt! Anonymous poster hash: b1903...f73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 En lyttende, omsorgsfull, rettferdig person- som klarer å tenke utenfor "boksen" innimellom. En som bruker sunn fornuft og som gjør en innsats for å bli kjent med sine ansatte. Anonymous poster hash: 0be6d...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Hvordan skulle dere ønske at en ny sjef blir kjent med sine ansatte? Medarbeidersamtaler? Eller er det litt per sånn i starten? Det er snakk om en ny sjef på en allerede etablert arbeidsplass. Og hva ville dere ønske å vite om deres nye sjef? Anonymous poster hash: 89863...43a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Per=pes Anonymous poster hash: 89863...43a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Hvordan skulle dere ønske at en ny sjef blir kjent med sine ansatte? Medarbeidersamtaler? Eller er det litt per sånn i starten? Det er snakk om en ny sjef på en allerede etablert arbeidsplass. Og hva ville dere ønske å vite om deres nye sjef? Anonymous poster hash: 89863...43a Jeg hadde vært positiv til en medarbeidersamtale i starten, men den trenger jo ikke være så himla lang. Hvis sjefen skal fortelle om seg selv, så tenker jeg det er greit å gjøre det når alle er samlet. På en en-til-en samtale bør det være fokus på den ansatte, hva den gjør, hva den ønsker og at han/hun sitter igjen med en følelse av både å bli verdsatt og hørt. Hos en sjef ønsker jeg en som det er tak i og som får ting gjort. Som er samlende og inkluderende og som har et genuint ønske om at alle skal lykkes og trives på jobb. Anonymous poster hash: 7791f...386
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 En god sjef for meg er en ikke dømmende person som motiverer og engasjerer seg i jobben og de ansatte. Hjelper til å holde de ansatte oppdatert på ny forskning og tilbyr å sende på kurs hvis nødvendig. Man må slippe å mase for å få noe gjort. Dette er i mitt yrke og her kommer det stadig ny forskning på hva som er bra og dårlig. Anonymous poster hash: 48095...97d
Anyne Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 En god sjef er en sjef som husker hvordan det er å være ansatt. En som ser mennesket og ikke bare en ansatt. Som husker at man av og til blir syk på dårlige tidspunkt og derfor likevel sier god bedring og mener det. En som ikke baksnakker og går rundt grøten, men tar det konstrukivt opp med den det gjelder. En som gir deg det du har krav på uten at du må spør og mase. En som ikke lar sin dårlige dag gå utover deg. Som er rettferdig men likevel respektfull
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 En god sjef er en sjef som husker hvordan det er å være ansatt. En som ser mennesket og ikke bare en ansatt. Som husker at man av og til blir syk på dårlige tidspunkt og derfor likevel sier god bedring og mener det. En som ikke baksnakker og går rundt grøten, men tar det konstrukivt opp med den det gjelder. En som gir deg det du har krav på uten at du må spør og mase. En som ikke lar sin dårlige dag gå utover deg. Som er rettferdig men likevel respektfull Enig i dette, det finnes mange slike sjefer der ute heldigvis : ) Dårlig sjef er en som er: falsk, trakasserer, klår, snakker om sex, om å sparke deg, skriker, dytter, og som ber deg slutte å spise lunsj med kolleger pga ingen liker deg. Opplevd det ca to ganger da har jeg stille funnet noe annet å gjøre og ikke villet snakke om den tidligere jobben til noen! Anonymous poster hash: 5a642...34d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Profesjonell og god i faget sitt, ikke redd for å ta upopulære avgjørelser, tydelig. Anonymous poster hash: ae269...fb3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Min sjef er fantastisk!Hun har enorm tillit til meg og den jobben jeg gjør. Hun godtar at jeg feiler, og hjelper meg gjerne på rett vei med et smil. Hun er nesten uten unntak i godt humør. Jeg kan fleipe med henne og slenge litt med leppa uten at hun blir sur av den grunn, og hun det samme med meg. Vi jobber veldig tett, jeg er hennes høyre hånd og den hun kan snakke med dersom det er noe splid i personalgruppa. Hun er lojal, rettferdig, humoristisk og veldig veldig snill!! Desverre slutter hun nå, og jeg gråter innvendig... Anonymous poster hash: e1aac...297
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Tusen takk for mange gode innspill! Jeg setter stor pris på det Anonymous poster hash: 89863...43a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 En god sjef er en som får mest mulig ut av sine ansatte og sørger for best mulig økonomi for bedriften på lang sikt. Anonymous poster hash: 3940d...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå