Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Er til stadighet inne på nettaviser og 3 av de jeg leser daglig har gått over til slike pluss artikler. Den siste uken har enkelte av Bt hatt mer enn 60 % pluss saker på forsiden. Hva er greia med at avisene plutselig skal blokkere halvparten av innholdet for flere av leserne. Ja, jeg vet det er bare å kjøpe abonnement på pluss, men hva om alle 7 nettavisene jeg leser skulle gå over til dette? Jeg håper egentlig at så få som mulig kjøper pluss abonnement slik at ikke resten av avisene ser at det er penger å hente. Dessuten så er mange av plussakene mye svada og tester jeg ikke er interessert i på f.eks VG. Men av og til kommer det en sak som jeg virkelig kunne tenke meg å lese. Jeg er dessverre alene med barn. I full jobb, uten pengestøtte her og der. De ekstra hundrelappene pluss ville koste vil jeg heller bruke på å finne på noe kjekt med barna. De har jo også allerede nettavisen pepret med reklame. Dagens irritasjon. Anonymous poster hash: b221b...02f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Vel, sånn er livet. Skal avisene klare å overleve nå til dags er de nødt til å ta betalt for enkelte tjenester. De selger stadig mindre papiraviser, fordi de aller fleste leser aviser på nett. Bedre med nettaviser som tar betalt for noe av innholdet sitt enn ingen aviser i det hele tatt kanskje? Anonymous poster hash: 9fb41...a5b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Jeg er sluttet å lese lokalavisen pga. det. Har slettet den fra favoritter, selv om jeg bare kan logge meg inn med svigermors brukernavn. Jeg gidder ikker og ofte som du sier så er det bare svada i de pluss artiklene. Anonymous poster hash: 2d381...dcc
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Hvis dere likevel bare synes det er svada i de plussartiklene, hvorfor blir dere irriterte da? Det er jo uansett ikke slik at dere går glipp av store mengder viktig stoff... Finner dere noe av spesiell interesse så kjøp papirversjonen den dagen da. Er jo ikke vanskeligere enn som så. Anonymous poster hash: 9fb41...a5b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Plussartiklene står jo i papiravisen også. Hvis det er noe jeg vil lese kjøper jeg avisen i butikken. Anonymous poster hash: 5a1e9...051
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Hvilke ilandsproblemer man kan ha... Glem Syria og Ukraina, norske aviser tar betalt for noen av artiklene sine! Mwahahahahaha:) Anonymous poster hash: 1b7d2...335
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Hvilke ilandsproblemer man kan ha... Glem Syria og Ukraina, norske aviser tar betalt for noen av artiklene sine! Mwahahahahaha:) Anonymous poster hash: 1b7d2...335 Ja, glem alle andre problemer. Må kun tenke på Syria og Ukraina... Det som er irriterende er at på noen nettaviser så må du lete etter artiklene uten + og da kutter jeg de avisene ut. VG og Dagbladet har jo mange artikler uten + og da går det helt greit. Anonymous poster hash: 2d381...dcc
Love my kidz Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 HI, hvis du drev en business, ville du pøst ut gratis produkter slik at du ikke fikk nok inntjening og dermed går konk? Er logisk at avisene må ta seg betalt. Om det går utover din økonomi er jo synd, men hva med å dele et abonnement med en nabo f.eks?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Det er store kostnader forbundet med å lage avis. Avisenes inntekter går ned når de selger færre aviser. Hvordan foreslår du at de skal få dekket dine kostnader uten at det irriterer deg? Anonymous poster hash: 82709...f98
Nettisen:) Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Det er da ikke noe nytt at avisene koster penger. Man velger selv hva man prioriterer. Papiravis, pluss eller se nyheter på på Tv. Jeg kan ikke drive min bedrift om jeg slutter å ta betalt, forventer ikke at andre skal gjøre det heller.
sug lut Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Betale for søpla i VG og Dagbladet gjør jeg hverken i papir eller på skjerm. Men ei ordentlig avis? Selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Synes heller det er rart at ange aviser har vært gratis på nett så lenge jeg da... Avisene selger jo færre og færre papiraviser, men har jo akkurat de samme utgiftene. Tenk hvor mange mennesker som egentlig jobber i en avisredaksjon, alle skal jo ha lønnen sin. Hadde blitt veldig dårlige aviser etterhvert om de ikke hadde råd til å ansette en eneste god journalist. Jeg betaler meg glede det det koster å lese lokalavisen på nett, for jeg støtter lokalavisen og vil gjerne at vi skal ha en lokalavis også i fremtiden. Hører man en sirene, eller et rykte om et eller annet er det bare å slå opp på lokalavisen, de er alltid på vakt og er kjemperaske med å dele ting som skjer på nettutgaven. Kunne aldri tenke meg å droppe den. Anonymous poster hash: 6bdd3...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå