Gå til innhold

Gå mens barnet sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha barnevakt til min 10 måneder gamle sønn i dag. Planen min var å legge han før jeg drar og da kommer han antagelig til å sove et par timer og våkne litt før jeg kommer tilbake. Barnevakten er en person barnet kjenner godt og treffer flere ganger i uka. Er det dumt at jeg ikke er der når barnet våkner? Vil han føle seg utrygg fordi jeg gikk da han sov?

Anonymous poster hash: a4acd...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert fint, evt kan du ha barnevakten der før ungen sovner. I tillegg til deg selv. Så vet ungen at barnevakten er i huset.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja det ville jeg i hvertfall gjort; latt barnet se at barnevakten er kommet før han legger seg. Er det noen han kjenner godt ville jeg kanskje bare latt denne ta kveldsstellet også...?

Skrevet

Vi har alltid praktisert "overrekkelse" når babyen er våken. Barnevakten har komment mens babyen var våken, vi har sagt klart til babyen "nå skal X passe deg, vi kommer snart tilbakke", og vi har som regel gått før babyen har sovnet. Når han ble litt større og det kom en barnevakt han ikke kjente, pleide vi å være til stede i en time eller så, til han varmet opp til vedkommende.

Selv nå som gutten er 5 foretrekker vi at barnevakten kommer når han er våken, for å unngå at han friker ut dersom han våkner og ikke finner oss. Det hender av og til, men da passer vi på å snakke mye om at barnevakten kommer. Siden han digger barnevakten sin, pleier han å sprette ut av sengen men en gang den ungen mannen som passer han kommer inn døren uansett. :)

Anonymous poster hash: be35c...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...