Gå til innhold

Mistet fylling + litt av tannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt peiling på hva det kan komme på å fikse dette? Det er resultat av dårlig arbeid av tidligere skoletannlege...

Er det like greit å bare trekke tannen, eller blir det ikke så dyrt å fikse? Har ekstrem tannlegeskrekk, og har ikke vært hos tannlege siden 2006 :(

Anonymous poster hash: 823ca...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder en jeksel forresten :)

Skrevet

Bit i det sure eplet og gå til tannlegen.

Fiks tanna før du spiser eplet -  haha

Jeg hadde også vill skrekk, som du, men fant ei veldig bra tannlege som gjorde meg veldig trygg der.

Skrevet

+/- 1000 kr. Stort sett legges det bare på en ny fylling.

Anonymous poster hash: fac08...00b
Skrevet

1000???? Betaler nesten 1000 for en årlig sjekk og røntgenbilder. Må nok opp i 3-4000.

Anonymous poster hash: 8a730...4a1

Skrevet

Jeg har akkurat vært igjennom det samme! Har vi samme tannlege, kanskje??

Det kommer an på hva som må gjøres. Jeg betalte rundt tusenlappen for en ny fylling, men tannen var så ødelagt at jeg måtte trekke den. Det ble dekket av folketrygden, jeg betalte rundt 700 kr for panoramarøntgen og bedøvelse. Jeg skal ha implantat, og det kommer til å koste 20 000 kr. (Blæ) men de fleste tannleger lar deg dele dette opp så lenge behandlingen er i gang, og tar minimum 6 måneder.

Min tann var så ødelagt av den udugelige legen at den knakk, og derfor kunne den ikke reddes.

Er tannen ødelagt, men roten din frisk så kan du slippe unna med en krone, dette koster vanligvis rundt 2-5000 kroner.

Anbefaler hvakostertannlegen.no. Der kan du sammenligne.

Vil ikke anbefale å trekke tannen uten å gjøre noe, siden kjevebeinet ditt tar skade av det. 

Anonymous poster hash: bd739...429
Skrevet

1000???? Betaler nesten 1000 for en årlig sjekk og røntgenbilder. Må nok opp i 3-4000.

Anonymous poster hash: 8a730...4a1

Ja, men nå tenkte jeg kun på reparasjon av tanna.

Anonymous poster hash: fac08...00b

Skrevet

Vil forresten legge til at jeg også har tannlegeskrekk. 

Finn en tannlege du har god kjemi med, forklar situasjonen og prøv å slapp av.

Enklere sagt enn gjort, selvfølgelig. Er det veldig ille kan fastlege skrive ut beroligende til deg, og du kan også få narkose om det er ekstra ille.

Jeg trodde musikk på øret var det beste, men for meg er det beste å ha en tannlege som er alene, og som prater til deg om hva som skjer.

Verste jeg vet er når tannlegen og assistenten snakker over hodet på deg. 

Skrevet

Herlighet, nå griner jeg :/ Gruer meg sånn.. Skal på fredag, har lest mye på facebook siden og det er flere der som sier de har blitt kurert for tannlegeskrekken etter de har gått til en av de jeg skal til.

Jeg sa når jeg bestilte timen at jeg har en forferdelig tannlegeskrekk, og fikk til svar; Jaja, det går nok bra... Vel, det gjør nok det.. Etterhvert.. Fikk valium forrige gang i 2006 og det hjalp litt..

Tusen tusen takk for svar, jeg bryr meg vel egentlig ikke om prisen... Men vil heller trekke tannen enn å begynne å fikse.. Går fortere det :P

hi

Skrevet

Jeg har bare tygget tyggis jeg.. Så kom fyllingen med :P Gleder meg til fredag når klokke slår over ett og jeg er ferdig.. Blir vel 8 år til neste gang ;)

Skrevet

Herlighet, nå griner jeg :/ Gruer meg sånn.. Skal på fredag, har lest mye på facebook siden og det er flere der som sier de har blitt kurert for tannlegeskrekken etter de har gått til en av de jeg skal til.

Jeg sa når jeg bestilte timen at jeg har en forferdelig tannlegeskrekk, og fikk til svar; Jaja, det går nok bra... Vel, det gjør nok det.. Etterhvert.. Fikk valium forrige gang i 2006 og det hjalp litt..

Tusen tusen takk for svar, jeg bryr meg vel egentlig ikke om prisen... Men vil heller trekke tannen enn å begynne å fikse.. Går fortere det :P

hi

*Gir en klem*

Snakk med tannlegen du. Kanskje gjør det ingenting om jekselen bare blir trukket. Men anbefaler deg å spørre :)

Skrevet

Du bør definitivt fikse tanna istedenfor å trekke!!

Jeg mistet en stor bit av tannen for litt siden. Måtte gå med midlertidig fylling først i noen mnd, deretter fikk jeg ordentlig fylling. Betalte vel ca 3000kr tilsammen. Vel anvendte penger!

Skrevet

Noen som har litt peiling på hva det kan komme på å fikse dette? Det er resultat av dårlig arbeid av tidligere skoletannlege...

Er det like greit å bare trekke tannen, eller blir det ikke så dyrt å fikse? Har ekstrem tannlegeskrekk, og har ikke vært hos tannlege siden 2006 :(

Ja, det må jo være tannlegen som fylte tanna sin skyld! Jeez. Hva med å ta litt ansvar for egen ulykke?? Du har ikke vært hos tannlege siden 2006! Det var skoletannlegen som la fyllingen. Du er voksen: det betyr at fyllingen har fungert i mange år! Ingen plomber varer evig! Men å ikke gå til tannlege på 8 år; DET er uansvarlig! Noen ganger, ass..

Anonymous poster hash: 6140f...9c6

Skrevet

Noen ganger så er det sånn at det er bare til å gå til tannlegen.... Du vet tydeligvis ikke hva tannlegeskrekk er...

Og ja litt av skylden er min, og litt er skoletannlegen sin... Jeg er ikke den første som har fått problemer etter å ha hvert hos han....

Men jeg var ikke ute etter å få pes, skjønner ikke at absolutt alle innlegg må forsures av slike som deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...