Gå til innhold

Fikk gjeldsordning!!! JIPPI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en IDIOTISK fase over 7-8 år har jeg pådratt meg over 600 tusen i IDIOTlån.

Etter noen runder med Nav fikk jeg innvilget gjeldsordning. Over 600 tusen SLETTES etter 5 år! Herregud Norge <3

Anonymous poster hash: c4da4...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ ? Du har lekt storkar, og nå blir gjelda slettet fremfor at du må tilbakebetale ?

Anonymous poster hash: b0e4a...9ae

Skrevet

Hvorfor ikke nedbetalingsplan? Forstår ikke at det går an.

Anonymous poster hash: 148c4...d53
Skrevet

Nå er det vel ikke NAV som har noe med gjeldsordning å gjøre. Sikker på at det ikke er namsmannen du har hatt med å gjøre, eventuelt at dette er et aldri så lite tulleinnlegg?

Anonymous poster hash: a1477...895
Skrevet

Gjeldsorning er virkelig ikke noe å rope Jippi over, og ingenting å være misunnelig på..

Anonymous poster hash: 7059c...764

Skrevet

Gjeldsordning er ikke noen lek. Man har det rimelig tøft økonomisk i de 5 årene... Google gjeldsordning. Og har man først fått det en gang, har man problemer hvis man havner i uføret igjen!

Anonymous poster hash: 1a212...863
Skrevet

Til HI

Dette tror jeg er tull :/

Ingen er glad for gjeldsordning. Vet du overhode hva det innebærer?

Anonymous poster hash: f0abf...b17

Skrevet

Hehe, det er ikke NAV som bestemmer gjeldsordning

Anonymous poster hash: 564a7...f1a

Skrevet

Siden jeg var ung enda, ikke pådrar meg mer gjeld under gjeldsordningen og virket som om jeg hadde blitt mye mer økonomisk moden, så fikk jeg innvilget gjeldsordning.

Tenk at Staten faktisk punger ut seks hundre tusen for meg .. det er sykt! De betaler da sydenreisene mine, bilen min som gikk til inkasso, pluss MASSE kredittkort og anna drit jeg pådro meg .. jeg er helt i sjokk og superglad!!!!

Skrevet

Siden jeg var ung enda, ikke pådrar meg mer gjeld under gjeldsordningen og virket som om jeg hadde blitt mye mer økonomisk moden, så fikk jeg innvilget gjeldsordning.

Tenk at Staten faktisk punger ut seks hundre tusen for meg .. det er sykt! De betaler da sydenreisene mine, bilen min som gikk til inkasso, pluss MASSE kredittkort og anna drit jeg pådro meg .. jeg er helt i sjokk og superglad!!!!Anonymous poster hash: c4da4...c59

Hihi, trollemor :D

Skrevet

Nav har hjulpet meg i prosessen med rådgiver osv. Jeg har trygd så de trekker ikke av min inntekt

Skrevet

Gjeldsordning betyr å betale tilbake så mye du kan, vanligvis iløpet av fem år, men at du sitter igjen med et levelig beløp pr mnd. Likevel er det tøft økonomisk. Men en flott ordning for de som virkelig sitter dypt i det.

Ingen får gjelden slettet, da er du blitt feilinformert, eller har misforstått. Eller bare er i Trollehumør i kveld :-)

Men ja, Norge er slett ikke så verst!

Anonymous poster hash: 6522f...981

Skrevet

Les under, dette er ikke troll. Det er faktisk sånn det er. Jeg har trygd og dermed konkluderte de med at jeg ikke har betalingsevne selv.

Gjeldsordningsloven gir personer med alvorlige gjeldsproblemer mulighet til å få kontroll over sin økonomi. 

Ved gjeldsordning avtales med kreditorene at skyldneren skal betale så mye han eller hun kan av gjelden sin i en angitt periode (vanligvis 5 år). Etter det vil skyldneren som hovedregel være gjeldfri. Dette gjelder selv om skyldneren ikke kan betale noe til kreditorene. 

Hvis skyldneren er varig ute av stand til å betjene gjelden sin, kan han eller hun søke om gjeldsordning. Skyldneren kan få gjeldsordning uansett hva gjeldsproblemene skyldes og det er ikke noe minimumskrav til inntekter eller gjeld. Loven gjelder for alle typer gjeld, også skattegjeld og annen gjeld til det offentlige. Avtalen med kreditorene gjør at gjeld som ikke er sikret ved pant i bolig eller bil normalt faller bort ved utløpet av gjeldsordningen. 

Skrevet

Tror heller ikke hun tuller, for fakta er nok slik som hun beskriver. NAV hjelper til med gjeldsordningen og siden de i bakhånd, så får folk det lettere enn andre som går direkte via namsmannen.

Vet om flere som har fått dette, og gratulerer HI. Det kommer en lettere hverdag om 5 år og dret for pokker ikke på draget igjen!

Skrevet

Ja, for nå fikk jeg lyst til å dra på 17 timers vakt i morgen for så å betale 6000,- av de tjente pengene i skatt slik at staten Norge kan hjelpe slike som deg. Det er rimelig på grensen at du slipper så billig unna.

Hva i all verden er det du har tenkt på? Mottar trygd og i tillegg opparbeider du deg 600000,- i gjeld? Det er jo sinnsykt!

Anonymous poster hash: b864d...ac4

Skrevet

Det er sykt ja.. men jeg takker jo ikke nei til dette ...

Skrevet

Ja, for nå fikk jeg lyst til å dra på 17 timers vakt i morgen for så å betale 6000,- av de tjente pengene i skatt slik at staten Norge kan hjelpe slike som deg. Det er rimelig på grensen at du slipper så billig unna.

Hva i all verden er det du har tenkt på? Mottar trygd og i tillegg opparbeider du deg 600000,- i gjeld? Det er jo sinnsykt!

Anonymous poster hash: b864d...ac4

Med så lite økonomikontroll driter HI seg sikkert ut i karantenetiden etter de 5 årene ;)

Skrevet

Det er 4 år siden denne fasen og disse fire årene klarer jeg meg utmerket økonomisk. Så jo, jeg vet jeg klarer det.

Skrevet

Staten betaler IKKE gjelden ved gjeldsordning. Det som ikke er nedbetalt etter 5/7 år er tap for kreditor.

Skrevet

Hva med å heller få deg en jobb og en ekstra jobb og betale for luksusen din, ikke la oss andre som jobber rompa av oss betale for dine ferier.

Blir forbanna når mine skattekroner går til å betale for at idioter som deg skal kunne reise på fine ferier og shoppe, du har levd på våre penger de årene. Jeg har ikke råd til ferier med ungene og kjøpe fine klær.

Så kanskje jeg også skal få meg kredittkort å leve som en prinsesse noen år, for så å si opp jobben og be om gjeldsordning.

Anonymous poster hash: 78f37...302

Skrevet

Gjør det om du vil. Driter vel i hva du gjør.

Jeg har fått gjeldsordning og er glad for det. Kos deg på jobb til du er 67 år. Da har du kanskje betalt ut gjelda mi ;)

Skrevet

Oj du var kvalm HI! Vent på Karma du :) she will bite you....

Anonymous poster hash: f298e...064

Skrevet

Det er 4 år siden denne fasen og disse fire årene klarer jeg meg utmerket økonomisk. Så jo, jeg vet jeg klarer det.

Du har ikke klart deg bra i disse 4 årene. Hadde du det så hadde du tatt tak i problemene og begynt å betale ned gjelden da, og ikke latt det gå fire år til med renter, gebyrer og innkassosalær. Fint for deg at du har fått gjeldsordning, men forandrer du ikke holdning betraktelig og begynner å innse fakta, så er det ikke lenge før du er helt ute å kjøpe igjen...

Anonymous poster hash: cd039...d84

Skrevet

Jeg vil nesten kalle dette svindel eller økonomisk utroskap! Måten du oppfører deg på viser at du ikke har lært en dritt! At det går an å være så lite ydmyk! Sånne som deg burde nesten settes i fengsel! Ihvertfall hvis dette gjentar seg! Forstår godt at du er fornøyd, men det går an å oppføre seg og vise LITT ydmykhet! Holde på sånn i 6-7 år, for så å juble som om du har vunnet i lotto! Skam deg! 

Anonymous poster hash: b8b82...300
Skrevet

Hva med å heller få deg en jobb og en ekstra jobb og betale for luksusen din, ikke la oss andre som jobber rompa av oss betale for dine ferier.

Blir forbanna når mine skattekroner går til å betale for at idioter som deg skal kunne reise på fine ferier og shoppe, du har levd på våre penger de årene. Jeg har ikke råd til ferier med ungene og kjøpe fine klær.

Så kanskje jeg også skal få meg kredittkort å leve som en prinsesse noen år, for så å si opp jobben og be om gjeldsordning.

Anonymous poster hash: 78f37...302

Men DINE skattepenger går da ikke til det! DINE skattepenger går til skole og barnehage for barna dine, lege, medisiner, sykehusopphold osv!

Det er altfor lett å drite seg sånn ut! Plutselig står du der og tenker tilbake på de idiotiske valgene du har tatt. Det er så psykisk belastende at du aner det ikke!!! Å få en sjangse til sånn som hi har fått, er fantastisk! Regner ikke med hun sitter hjemme og gnir seg i hendene og vurderer å gjøre det en gang til!

Anonymous poster hash: 81a51...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...