Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Mitt eldste barn skal i dommeravhør snart etter vold fra far mot meg(over lengre tid) og mot barnet -en gang) Han har besøksforbud mot oss begge. Politiet kom på fem minutter - jeg ringte da etter grov vold mot meg med barnet som vitne og så mot barnet. Barnet har fortalt til politiet da de var her, bvtjvakt, saksbehandler, skole, sfo hva som har hendt og var også tydelig slått så det er ingen tvil. Jeg gruer meg til avhøret - det er politiet som har bestilt det. Barnevernet og psykologen (til barnet)samt jeg mener barnet burde slippe siden det ikke finnes tvil. Men nå skal det altså skje denne fredagen og jeg gruer meg. Har noen her erfaring med dette? Vi skal til barnehuset på hamar, heldigvis. Anonymous poster hash: 30cb2...bf7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Vi har vært på barnehuset på Hamar med vårt barn på 5år. Det er trygt og greit der, og de involverte i forbindelse med avhøret er hyggelige og profesjonelle. Barnet ditt blir avhørt i et eget rom alene uten deg, av politi i sivil som har erfaring med å prate med barn. Resten sitter i et annet rom og ser på via videooverføring. Du må sannsynligvis vente utenfor i mellomtiden. Etter avhøret kan dere prate med politi og barnehuset om hvordan det gikk ol. Det er veldig greit der, tror nok dere er i gode hender. Håper det går bedre med dere ❤️ lykke til! Anonymous poster hash: 5c745...858
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Har vært på barnehuset i Tromsø og det var en positiv erfaring for barnet. Kan ikke skjønne at barnevernet fraråder det. Barnet fikk snakke i trygge og rolige omgivelser. Barnet fikk fortelle sin historie og hun lærte seg noen metoder for å takle traumet. Feks. lærte hun å tegne hus - hvem bor i husene - er det vanskelig i et av husene osv. Det bruket vi fortsatt mange år etterpå, når ting kommer opp. Anonymous poster hash: 25458...26b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Takk for svar Vi har det bra nå - endelig er flere år med terror borte Har snakket med hun som skal holde avhøret Hvordan var det for barna deres i ettertid? Og hvordan gikk sakene? Er liksom så dumt hvis barnet må avhøres og det blir henlagt.. Anonymous poster hash: 30cb2...bf7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Saken vår ble henlagt pga manglende bevis, men dere har jo en veldig god sak da, så det burde jo gå bra. Dere har sikkert fått tildelt en advokat og? Isåfall kommer han også til å være der. Barnet har det bra i ettertid, det var ingen dårlig opplevelse for han heldigvis. Godt å ha det overstått for oss begge to Har du noen å ha med deg? Kan være fint å ha med noen du kan prate med, det kan jo gjerne ta litt tid, og da er det godt å slippe å være alene Det kommer til å være mange som skal de på avhøret foresten. Deres advokat, motpartens advokat, barnehuset, barnevernet og politiet. Det går nok fint.. Din er såpass stor at det sikkert kan være lurt at dere to prater ut om det etterpå, slik at barnet får ut det han tenker.. Anonymous poster hash: 5c745...858
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Aner ikke hvor jeg fikk det fra at barnet var stort, beklager vet jo ikke hvor gammel h*n er. Anonymous poster hash: 5c745...858
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Jeg kan heller ikke forstå at barnet skulle slippe å dra på Barnehuset. Da får jo barna fortalt om det og kanskje en sjanse til å bearbeide opplevelsene. Har snakket med en politi som foretar dommeravhør og han sier at deres erfaring er at barna forteller at det er fint å få lov å snakke om det de har opplevd. Anonymous poster hash: 3752d...41d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Barnet har opplevd nok traumer og gått til psykolog siden dette skjedde. Poenget er at dersom det skal henlegges er det faktisk noe unødvendig å oppleve traumet på nytt når barnet har snakket om dette mye Politiet på sin side er irritert på barnevern som skaffet barnet psykolog... Anonymous poster hash: 30cb2...bf7
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Hei! Jeg sitter nå her og saumfarer nettet etter noen som deler sine erfaringer om dommeravhør. Håper det har gått bra med dere som nå har overstått dette. Jeg er mor til en gutt på seks år som skal i dommeravhør ved barnehuset i Oslo. Fordi hans far er voldelig mot meg og svært ustabil pga rusmisbruk. Jeg har en relativt positiv innstilling til dette dommeavhøret da jeg tenker dette er for å ivareta min sønns rettsikkerhet og at han kan få en stemme midt opp i alt. Men jeg får ikke være tilstede. Jeg har fått lite info om personene som vil være der og jeg får heller ikke komme til barnehuset i forkant av avhøret. Dette gjør at jeg nå er veldig skeptisk. Vil jo ikke sende sønnen min avgårde sånn helt uten videre? Planen er at han skal bli fulgt av en annen voksen han kjenner godt. Fikk dere følge barna deres? På forhånd takk for svar! Anonymous poster hash: 730c0...49d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Jeg jobber i barneverntjenesten, og har fulgt en del barn til dommeravhør. Det går nok veldig bra. Barnehuset er veldig flinke til å ivareta barna, og lager en hyggelig ramme rundt avhøret. Håper det går fint, lykke til! Anonymous poster hash: f4683...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå