Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe noen bøker for å forberede meg på alt fra prøving til det å være småbarnmor. Hvilke bøker syns du jeg burde lese? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste bøker jeg har hatt nytte av har vært de jeg fikk hos jordmor/på helsestasjonen/på sykehuset og så en bok om baby/småbarns-kosthold med oppskrifter og matforslag til babyer og små barn.

Jeg fikk en bok om barneoppdragelse i presang og leste to sider og fannt ut at det ikke var for meg.

Du kan jo forsøke å gå på biblioteket og bla litt i bøker og se om det er noe som virker interessant, men mange bøker leser man når man står med et problem f eks amming eller søvnrutiner.

Strengt tatt trenger man ikke å lese bøker for å finne ut av ting men det kan være en grei infokilde å støtte seg til. For meg har det vært viktigere å snakke med andre og diskutere ting, både med bestemødrene og andre småbarnsmødre.

Det er fort gjort å bli skremt når man leser om hvordan alt skal gjøres perfekt og om alle problemene som kan oppstå. Husk på at alle barn er forskjellige og at du har en masse instinkter som våkner når du får din baby og at de kommer til å hjelpe deg. Personlig tror jeg at den beste forberedelse er å være sammen med barn.

Lykke til med det hele. :)

Skrevet

Tusen takk for svar :D Det høres fornuftig ut. Visste ikke at man fikk så mye sånt. Skal ta meg en runde på biblioteket når det blir aktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...