Gå til innhold

Hvordan sikrer du ditt barn på ca 130 cm i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha nye seter til barna, og er litt usikker på hvilket jeg skal kjøpe til 8-åringen. Hun mener "alle" andre sitter på pute, mens hun til nå har sittet i beltestol. Holder de med pute nå, eller bør hun bruke beltestol en stund til? Hun veier ca 25 kg.

Anonymous poster hash: c69d8...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beltestol! Hva "alle" andre gjør tar jeg "rennafart" og driter i. Hun er 130 cm og veier 23 kg.

Men nå har det ikke vært noen protester på at hun må bruke beltestol.

Skrevet

Bruker forts. beltestol til 8-åringen her (130 cm), men skal skaffe ei bilpute nå til kortere turer, frem til vi får kjøpt oss ny bil med større bakseteplass ;)

Anonymous poster hash: 75058...d8a
Skrevet

Må ha nye seter til barna, og er litt usikker på hvilket jeg skal kjøpe til 8-åringen. Hun mener "alle" andre sitter på pute, mens hun til nå har sittet i beltestol. Holder de med pute nå, eller bør hun bruke beltestol en stund til? Hun veier ca 25 kg.

Pute er ikke anbefalt. Det anbefales å sikre barn med beltestol når de er for store til barneseter. Pute har ingen sidebeskyttelse.

Skrevet

Pute er ikke anbefalt. Det anbefales å sikre barn med beltestol når de er for store til barneseter. Pute har ingen sidebeskyttelse.

Nei, men når barna er for store til beltestolene så er det da vel bedre med pute enn ingenting ;) Men såklart bruk beltestol dersom barnet er lite nok og dere har plass..

Skrevet

Beltestol.

Anonymous poster hash: 8f8e7...b06
Skrevet

Han er nok litt høyere enn 130, men sitter selvsagt i beltestol.

Anonymous poster hash: 9ba07...f8d

Skrevet

Nei, men når barna er for store til beltestolene så er det da vel bedre med pute enn ingenting ;) Men såklart bruk beltestol dersom barnet er lite nok og dere har plass..

Er jo litt rart da, hvis de ikke lager beltestoler som går opp til 135 - 140 cm, siden dette er anbefalt??

Skrevet

Bruker beltestol til jenta mi på snart åtte år, 130 cm lang. Har ingen planer om å bytte til pute!

Anonymous poster hash: 8d972...af8
Skrevet

Beltestol...datteren min var dritflau, men det tok jeg ikke hensyn til....firer ikke en tomme når det gjelder sikkerhet i bil..

Skrevet

Vår 9 åring er 136 ca. Sitter fint i beltestol hun og er vel den eneste i klassa som fortsatt gjør det. Det fins så mange uansvarlige foreldre når det gjelder bilsikring. Særlig med mindre barn.

Skrevet

Har beltestol i ene bilen og pute i den andre. Hun har nevnt at andre slipper å bruke noe som helst, men hun må bare venne seg til noen år til med stolen ;-)

Skrevet

Jenta mi er 7 år, men hun har vokst ut av beltestolene hun. Ja hun er en stor 7åring og ryggen på stolene blir for trange for henne. Så her falt valget på pute.

Anonymous poster hash: d0d46...f63
Skrevet

Jenta er 8,5 år og sitter i beltestol. Hun har aldrig sagt noe på det og kommer til å sitte i den til hun kan sitte uten.

Anonymous poster hash: 1280c...4cf
Skrevet

Åtte år, 135 og sitter på pute.

Anonymous poster hash: 62e44...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...