Gå til innhold

Når ville du ha startet prøvingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger barn nr 2, som forhåpentligvis kommer en gang neste vinter/vår/sommer. Det tilsier at vi bør starte prøvingen fra rundt april eller mai. Sist ble jeg gravid på første forsøk.

Samtidig så skal vi på bade-ferie i slutten av juli. Jeg vil virkelig ikke ha mensen akkurat da (går fortsatt på pillen) og heller ikke graviditetssymptomer som kvalme (var plaget med det sist). Er redd for å ødelegge familieferien, samtidig som vi er utålmodige på å starte prøvingen.

Når ville dere ha begynt prøvingen i dette tilfellet?

Anonymous poster hash: cc630...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs! Ferien er i slutten av juni, ikke juli.

HI

Skrevet

haha,jeg hadde slutte å tenke så mye og begynt å prøvd når det hadde føltes rett.Hva om det ikke går like fort denne gangen?

Men er du livredd for å ødelegge ferien så må dere begynne å prøve rett etter den da, sånn at et evt barn kommer i april/mai. Mai er en fin tid å få barn på! :P

Også utsetter du mensen da eller ikke...!

Anonymous poster hash: 0a5ca...679
Skrevet

Tja, april hadde jeg prøvd

Skrevet

Jeg ble gravid i april,og det holdt sånn akkurat!

Termin var 12.januar,men lillegutt ville ut den 2.januar..!

Jeg villet lagt inn god margin,sånn at babyen heller er født tidlig på året enn i desember. Dette fordi da slipepr de å være kun 2,5 år når de skal på storbarn,samt slippe å være 5,5 år når de begynner på skolen.

Men skal du tenke på barnehageplass,hadde jeg prøvd å fått termin i april/mai 

Vi planla alle våre barn,og den siste ble født i mai,slik vi planla. Dette fordi jeg nekta å føde om sommeren,for i Trondheim er det stappefullt på sykehuset om sommeren,alle er på ferie, og det er kun kaos og utenlandske jordmødre/sykepleiere igjen,så jeg nekta! :laugh:

Anonymous poster hash: 0a5ca...679
Skrevet

Takk for svar

HI

Skrevet

Valgte juni sist fordi den gangen jeg ble gravid i april rakk jeg såvidt over nyttår før ungen ville ut. Da jeg ble gravid i juni fikk jeg kvalmen i begynnelsen av august. I ditt tilfelle hadde jeg ventet til juni. Med mindre du er 42 år ;) Marsbaby var kjekkere enn januarbaby.

Jeg ble gravid på første forsøk med begge, men jeg var under 30 år. Ikke sikkert det hadde gått like raskt nå ;)

Anonymous poster hash: d09b6...e16

Skrevet

Jeg ville da satset på å begynne prøvingen når dere var på ferie jeg, da har dere fortsatt mange måneder å prøve på om den ikke sitter på første eller andre forsøk. Samt at du slipper kvalme og trøtthet på ferie.

alle graviditeter er forskjellige og selv om du ikke ble kvalm før en viss uke i forrige så kan det hende at du har det fra unnfangelsen denne gangen eller evt ikke får det i det hele tatt. Jeg ville ha unnet meg en koselig ferie uten stress mtp graviditet først :D

Anonymous poster hash: 15d45...2fc
Skrevet

Veldig fint med de ulike innspillene :-) HI

Skrevet

Herregud. Knull eller la være. Enten vil du ha unge eller ikke?

Anonymous poster hash: 614bb...7eb
Skrevet

Herregud. Knull eller la være. Enten vil du ha unge eller ikke? Anonymous poster hash: 614bb...7eb

Haha litt planlegging er kanskje ikke så dumt eller...?

Skrevet

Jeg ble gravid to ganger på ferie i juli og har to april barn :-)

Anonymous poster hash: bbd71...04b

Skrevet

Jeg ville nok begynt i starten av Juni. Det gjorde vi med nr.2 og hun kom helt i begynnelsen av April.

Ble veldig bra :)

Anonymous poster hash: 75d08...a81
Skrevet

Hvis du absolutt ikke vil være gravid eller ha mensen i ferien, venter du til etter ferien. Dvs du kan F.eks slutte på pillen ca 10juni, så får du mensen etter et par dager og er ferdig med den før ferien, og starter prøvingen omtrent i ferien. Da kan du i teorien få barn fra mars 2015. Eller det kan gå lengre tid. Det vet man jo aldri :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...