Gå til innhold

har dere vert/er dere bekymret for krybbedød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ekstrem da hun var liten. Kjøpte inn pustealarm matte (uten medisinsk grunn). Ble bedre da hun ble større å jeg så at hun klarte seg. Nå tenker jeg på det daglig når jeg legger henne... sovner hun inn? Jeg har slutta med matten.. men tankene plager meg. Det er vel ikke normalt med disse tankene daglig? Hun er en frisk jente.. når skal dette gå over (jeg er ikke overbeskyttende ellers i hverdagen)... det tar på å være så bekymra for krybbedød...

Anonymous poster hash: cd731...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten 21 mnd nå...hi

Anonymous poster hash: cd731...5a7

Skrevet

Den søsrste risikoen for krybbedød er fra 0-3 mnd, men fortsatt opp til 12 mnd kan det være noe sjanse for det.

Nå er jenta di snart 2 år,så sjansen for å dø av krybbedød er vel fryktelig liten.

Om dette er vanskelig for deg og du ikke blir kvitt tankene dine,trenger du kanskje hjelp fra noen?

Jeg har tre barn, og har alltid tenkt at det er ikke mye jeg kan gjøre fra eller til likevel om de skulle plutselig dø av krybbedød.Noe ligger utenfor vår kontroll,og man må lære seg å slippe denne kontrollen ellers blir man gal tror jeg.

Jeg har selvsagt tatt forhåndsregler; ikke røyker jeg,ikke samsoving,soving på magen,smokkebruk,pass på dyna, ikke overoppheting osv,men når dette er gjort kan jeg ikke gjøre så mye annet enn å håpe og tro at det går bra...

Har ei jente på 9 mnd,og har av alle ting tenkt mer på krybbedød med henne enn med de to andre. veldig rart,men kanskje fordi hun er den siste?

Anonymous poster hash: 3b72f...107
Skrevet

Ja, veldig. Min eldste stoppet å puste da han var et par uker, eneste som feilte ham var at han var det vi og lrgen trodde var forkjølelse. Det gkk bra heldigvis, jeg var selv våken og oppdaget det da det skjedd og fikk ham i gang og dro rett på sykehuset med ham.

De fant aldri ut hvorfor, men trolig pga luftveisinfeksjon. Han lå på ryggen sånn som anbefalt.

Etter dette har jeg både med ham og søstrene vært litt ekstra på vakt, særlig hvis deter minste tegn til feber, snørr eller hoste og jeg er ekstremt nøye med å skjerme babyen mot smitte særlig første tre mnd. Nåde den som kommer/ prøver å komme på besøk med forkjølelse!

Søsknene har også restriksjoner.

Anonymous poster hash: 9af55...12f

Skrevet

Ja!! 

Med begge barna da de var babyer!

Nå er de 1 og 3 år og jeg går fremdeles inn på rommet et par ganger hver kveld og sjekker at de puster.

Er avslappet på de fleste andre områder...

Anonymous poster hash: 9bba0...d24
Skrevet

Oh yes, tenker det fremdeles, hun er 3,5 år nå... Sjekker henne iallefall 3 ganger mellom hennes leggetid og når jeg legger meg. Når hun var mindre tenkte jeg: Hvis jeg sjekker ofte vil jeg kanskje kunne klare å redde henne hvis hun har sluttet å puste.. Men ellers er jeg helt avslappet. Har derfor valgt å innfinne meg i mitt hysteri å leve med det. 

Anonymous poster hash: 39161...47b
Skrevet

Å ja... med alle fire. Særlig med den siste som fyller 2 år straks. Han hadde mange pustestopp som baby og kan ha det til tider ennå. Er hønemor og vil ha rett i nærheten :)

Skrevet

Ja, helt enormt. Jeg gjorde som deg, og kjøpte søvnapnemonitor. Først da klare jeg å sove selv, inntil da tvang jeg meg selv våken om og om igjen for å sjekke om barnet pustet.

Anonymous poster hash: 167db...511
Skrevet

Aldri vært særlig bekymret for krybbeødød. Skjer det så skjer det og da er det ingenting å gjøre. Bortkastet tid å bekymre seg for ting man ikke kan gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 15664...505
Skrevet

Nei det har jeg vel ikke vært bekjymret for. Alltid inne og sjekker litt etter de har lagt seg og før jeg legger meg, men ikke av den grunn at jeg har vært bekjymret. Inne for å bre over dyna og slike ting.

Jeg har opplevd mange SA så har igrunn blitt litt følelsesløs på noen områder, sorgene får jeg evt ta om det kommer. Jeg tar mine forhåndsregler og lytter til råd ang dette, men bekjymre meg orker jeg faktisk ikke.

Anonymous poster hash: 17e12...463

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...