Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Min sønn blir 7 år i påsken. Og vil selvfølgelig ha selskap. De er 14 gutter i klassen. Men jeg vil ha det enklest mulig. Jeg er alene, har ikke familie. Men har en venninne som kan hjelpe til. Synes det er litt skummelt med 2 voksne og 14 gutter. Sønnen min er veldig rolig, og har 2 faste han leker med. Så jeg vet jo ikke hvem halvparten av guttene i klassen er. Sønnen min vil helst ha lekeland bursdag. Jeg er redd for at det blir kaos. Men har og tenkt at hvis vi har selskapet første lørdag i skolens påskefrerie, så kommer helt sikkert ikke alle. Si de blir 8-10, så blir det mye enklere for 2 og holde styr på de. Har dere noen gode ideer til hvordan gjøre det? Anonymous poster hash: 586a3...5df
mamma_bergen Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Min sønn blir 7 år i påsken. Og vil selvfølgelig ha selskap. De er 14 gutter i klassen. Men jeg vil ha det enklest mulig. Jeg er alene, har ikke familie. Men har en venninne som kan hjelpe til. Synes det er litt skummelt med 2 voksne og 14 gutter. Sønnen min er veldig rolig, og har 2 faste han leker med. Så jeg vet jo ikke hvem halvparten av guttene i klassen er. Sønnen min vil helst ha lekeland bursdag. Jeg er redd for at det blir kaos. Men har og tenkt at hvis vi har selskapet første lørdag i skolens påskefrerie, så kommer helt sikkert ikke alle. Si de blir 8-10, så blir det mye enklere for 2 og holde styr på de. Har dere noen gode ideer til hvordan gjøre det? Anonymous poster hash: 586a3...5df Lekeland er absolutt det enkleste syns jeg Man slipper å ordne til, og man slipper å rydde etterpå. Man slipper også å servere mat og lage underholdning For vår del har det vært helt supert! Og ungene syns det er veldig kjekt
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Lekeland er gøy! Men jeg synes det er dumt du legger selskapet i påsken. Tenk om få kommer? Synes du bør legge det før eller etter! I lekelandbursdsger i Stavanger så får ungene vester i en farge. Vi har vært to voksne og da har barna visst at en sitter i kaffeen og en går rundt i lekelandet og passer på. Når det er mat vil de bli ropt opp eller de som jobber der finner barna. De ansatte ordner mat og is. Man tar med kake selv! Så er det lek til det er henting. Ta med en lapp med navn på alle barna og få gutten din til å si "hei per" når de kommer. Da får du et overblikk. Kan og notere på lappen feks (rød skjorte, langt hår). Når du går rundt i lekelandet krysser du sv de du ser. Det kan du også gjøre ved henting, da vet du alle er hentet! Anonymous poster hash: 5203d...3f9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 ... eller så kan dere grille pølser på stranda eller i skogen? Hvis du ordner et bål evt. minigriller + pølser kan dere ha et par timers moro utendørs. Du kan jo spørre foreldrene til et par-tre av guttene om de kan være med på moroa slik at dere kan se etter guttene sammen. Anonymous poster hash: 2f349...27c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Vi har hatt bursdager på bowling, lekeland og en fritidsklubb i vært nærmiljø. Da de var i 7 års alderen var lekeland enklest, det vil jeg gjerne anbefale vi var da 2 voksne på 13 gutter. Nå ble min gutt 9 år, da valgte vi fritidsklubben Kjøpte papirduk, plast glass og papptalerken. DJ var inkl i prisen de danset og spillet bordtennis ol. Maten bestilte vi fra pizzeria. Enkelt og utrolig populært. Da inviterte vi hele klassen på 24 barn. 3 voksne. Lykke til Anonymous poster hash: bd7e3...3e6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Lekeland er jo definitivt det enkleste, da tar du imot ungene og de leker rundt på egenhånd. Du slipper gjøre istand, du slipper lage mat og du slipper rydde Har fire barn selv og har hatt bursdag på lekeland, i svømmehallen, i gymsalen på skolen, ute i skogen, på lekeplassen, på vitensenteret (dyrt men fantastisk opplegg) og hjemme. Hjemme er mest stress, uten tvil. Det går også an å ha bursdag på Kino og Bowlingen. Anonymous poster hash: c0fd0...acb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Får du booket lekeland for bursdag i påsken da? Anonymous poster hash: a88f4...774
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Tusen takk for svar! Da blir det nok lekeland. Vi kan kanskje ta det på ettermiddagen, et par dager før påskeferien starter. Kanskje det ikke er så kaotisk med folk da. Anonymous poster hash: 586a3...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå