Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Hei, prøver meg på å få noen gode tips til å hjelpe en venninne som har kjørt seg litt fast i sladder som tema. Vi er en gjeng som har holdt sammen siden ungdommen og har klubb en gang i måneden og mange gode opplevelser sammen å snakke om. Alle har hektisk liv med jobb og små barn i dag, så det er et godt puste hull å møtes og ha det kjekt sammen og alle er flinke til å lage god mat og lage det koselige til klubben. Noe jeg synes er begynt å bli veldig slitsomt, og selv om vi andre ikke har snakket om det så vet jeg at jeg ikke er alene om å se det, en av venninne kan bruke hele klubben til å sladre om mennesker hun ikke liker. Hun kan dra frem mobilen finne ting fra facebook og twitter som folk har skrevet og legge ut teorier om det. Hun forteller om konflikter hun er i med familie og andre venner og hvor mentalt syke de er. Vi andre sitter på nåler og utleverer ikke noe av oss selv og passer på å ikke si noe som kan fornærme henne. Hun har alltid vært litt bestemt og kan overse andre og snakke i munnen når man vil fortelle noe. Men hun er også veldig omtenksom og snill så vi er glad i henne. Noen som har erfaring med hvordan å få endret fokus slik at man kan snakke om noe hyggelig? Vil legge til at venninnen min har veldig mye på seg og føler nok at hun ikke takler alt så bra som hun burde. Hun var alltid slik før store prøver på skolen og eksamener, men sannheten er at hun er kjempe flink hele tiden, det er bare dette med sladder som ødelegger litt for henne. Anonymous poster hash: eb5cd...86b
MrsMilla Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Hva med å ikke gi så mye oppmerksomhet til sladderen hun kommer med? Bare si "åja." Delvis avbryte litt, og bytte samtaleemne? Og gi mye oppmerksomhet til temaer som ikke er sladder?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Har en slik venninne selv. Jeg innførte en regel om at vi måtte dele koselige ting. Når hun delte noe hyggelig så stilte jeg mange oppfølgingsspørsmål og delte hennes glede ved det koselige. Jeg måtte overkjøre henne litt men hun tok det fint. Jeg sa at vi ser hverandre så sjelden så jeg vil heller bruke denne tiden på hygge og gode historier. Jeg tror hun tok hintet for hun har blitt bedre og det har ikke vært noen sure toner. Anonymous poster hash: d7621...52d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Var flinkere med å holde på positive emner med henne før og jeg vet at hun liker meg veldig godt siden jeg får frem det gode i henne. Huff, men det er en fare at man kan fremstå som litt over positiv. En annen venninne av oss som kan sprekke er på briste punktet, men, men vi har holdt sammen siden ungdommen så bare solskinn har det ikke alltid vært : ) Og venner vokser ikke på trær! Anonymous poster hash: eb5cd...86b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Du kan jo si det uten å si det direkte til henne.. F.eks etter en av hennes sladrehistorier si høyt f.eks: "Uff, nå ble det da veldig mye negativt sladder her, ingen som har noe koselig og positivt å fortelle da?" og smile søtt. Samtidig som dere bare jatter litt uinteressert med når hun er så sladrete og prøvd bytte samtaleemne så fort som mulig. Kanskje hun skjønner det. Om hun ikke skjønner det må dere jo være mer direkte, bestemme at den månedlige klubben ikke skal brukes til baksnakking og negativ sladder. Anonymous poster hash: 3fdbe...c6e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Du kan jo si det uten å si det direkte til henne.. F.eks etter en av hennes sladrehistorier si høyt f.eks: "Uff, nå ble det da veldig mye negativt sladder her, ingen som har noe koselig og positivt å fortelle da?" og smile søtt. Samtidig som dere bare jatter litt uinteressert med når hun er så sladrete og prøvd bytte samtaleemne så fort som mulig. Kanskje hun skjønner det. Om hun ikke skjønner det må dere jo være mer direkte, bestemme at den månedlige klubben ikke skal brukes til baksnakking og negativ sladder. Anonymous poster hash: 3fdbe...c6e Vi har hatt sånne runder med henne der vi har avtalt at nå sier vi det. Det blir et voldsomt drama noe som har ført til at vi andre ikke er sammen utenom klubb lenger. Skal love deg at en av de andre venninne mine kommer til å sprekke snart og synge ut. Tror faktisk jeg skal ta på meg den rollen til neste klubb når hun begynner med sladret sitt, hun blir sint, men liker ikke å såre meg så det gir seg før vi avslutter klubben ; ) Hun er mest snill, men har veldig mye å gjøre. Anonymous poster hash: eb5cd...86b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Si det direkte til henne at du synes stemningen blir dårlig av ondsinnet sladder, og at du forerekker andre temaer. Såpass må hun tåle. Anonymous poster hash: 60452...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå