Gå til innhold

Dere som spiser lite brød..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til frokost og lunsj?

Jeg er sååå lei av brød og ønsker alternativer, men kommer ikke på annet enn havregryn, smoothie og omelett!

Har noen noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

knekkebrød? annen frokost blanding? Nutrilett?

Anonymous poster hash: 6e1f3...62d
Skrevet

Takk for svar.. Nutrilett er ikke helt meg, men knekkebrød skal jeg jammen kjøpe!

Skrevet

Youghurt og Musli.

Jeg savner brød, men tåler ikke spise for mye av det, så jeg kutter det ut til frokost og lunch og kvelds slik at jeg kan unne meg en sjelden pizza kveld..

Anonymous poster hash: c5099...357
Skrevet

Lager salat med som jeg har i kjøleskapet oen dager. Lager en stor bolle slik at jeg bare kan ta. Har perioder der jeg er skikkelig matlei og da er salat det eneste jeg får i meg uten å bli kvalm. Masse kjøtt i, bare kaninmat er jeg ikke like glad i.og siden jeg ikke liker dressing bruker jeg bearnesaus på. (Sunt er det kanskje ikke, men må ikke bruke så mye smør som det står på pakka heller. Fungerer fint å bruke litt olje istede også, selv om den kan skille seg om det er for mye.)

Toast er ett alternativ når jeg er brødlei også, er brød men blir ikke det samme som en skive brød.

Anonymous poster hash: db84c...275

Skrevet

Jeg spiser ofte 2 bløtkokte egg, noen reker, 1 skyr med litt havrekli.

Ellers har du jo frokostblandinger, smootie, knekkebrød, omelett, havregrøt, grove pannekaker/rundstykker.

Salat, rester fra middagen.

Skrevet

Egg, salat, knekkebrød, kavring, yoghurt. Spiser aldri frokostblandinger.

Anonymous poster hash: 24134...180

Anonymous poster hash: 24134...180

Skrevet

Hva spiser dere til frokost og lunsj?

Jeg er sååå lei av brød og ønsker alternativer, men kommer ikke på annet enn havregryn, smoothie og omelett!

Har noen noen tips til meg?

Knekkebrød spiser jeg nesten hver dag og innimellom eggerøre og laks og kanskje havregryngrøt.

Anonymous poster hash: 72e38...fa5

Skrevet

Jeg lager min egen musli av havregryn og sukrin gold som jeg varmer i stekepanne og avkjøler etterpå før jeg har det i tett glass. Lager mye i slengen, og spiser cottage Cheese med musli og sukkerfritt syltetøy, med litt nøtter nesten hver dag til frokost. Er jeg tom for det, er det knekkebrød eller omelett, og i helgene stekt egg med tomatbønner. Ikke glad i brødskiver.

Anonymous poster hash: 7d009...9c4

Skrevet

Hjemmelagde knekkebrød, cottage cheese med eple og kanel eller egg med avokado, tomat, salt og pepper.

Skrevet

I løpet av en uke kan jeg ha spist:

- salat med div oppi

- Kornblanding med yoghurt eller melk

- Kesam eller cottage cheese med diverse oppi

- Omelett med masse godt oppi - sopp, paprika, skinke, magert bacon

- Blanding med ris, grønnsaker, kjøtt/ fisk - som regel middagsrester og sweet chilisaus

- Knekkebrød med magert pålegg

- Middagsrester om vi har noe

Skrevet

Jeg spiser yoghurt til frokost og kyllingsalat til lunsj (har salatbar i kantinen på jobb).

Anonymous poster hash: cbeed...63c
Skrevet

Jeg spiser lite brød fordi jeg får fordøyelsesproblemer av mye brødspising. Varierer mellom knekkebrød (helst hjemmelagde eller ryvita), havrefras og spiser også mye frukt og grønt både til frokost og lunsj.

Anonymous poster hash: e2e87...042
Skrevet

Blir dere mett av bare salat, frukt eller smoothie? Jeg synes aldri jeg blir helt mett, og så blir så veldig fort sulten igjen.

Skrevet

jeg spiser kun knekkebrød med pålegg. Synes pålegget smaker bedre på knekkebrød enn vanlig brød.

Skrevet

Blir dere mett av bare salat, frukt eller smoothie? Jeg synes aldri jeg blir helt mett, og så blir så veldig fort sulten igjen.

Ja, blir mett, fordi jeg spiser hver 3. time

Anonymous poster hash: 13054...3f5

Skrevet

Knekke brød og noen biter frukt pleier jeg å spise..

Anonymous poster hash: f6955...629

Skrevet

Jeg lager ulike type grove brød uten hvetemel, lagde blant annet nettopp et brød av grov spelt og hasselnøttmel. Det blir en helt annen opplevelse enn brød av hvetemel. Vi spiser som regel kornblandinger eller havregrøt til hverdagsfrokosten, og egg i helgene, og da er det veldig godt med en hassnøttbrødskive til å ha eggerøre og laks på, blant annet. Som et tips, mener jeg, da "brød" kan være så mangt, og kan varieres i stor grad det også. :)

Anonymous poster hash: 0905e...c82
Skrevet

Jeg spiser vanligvis havregrøt til frokost. Synes det metter godt og lenge, i tillegg til at det faktisk smaker godt.

Hvis jeg ikke spiser havregrøt blir det gresk yoghurt (evt blandet med litt mager vaniljekesam) med eplebiter, blåbær, valnøtter og evt en liten dæsj honning på:)

Anonymous poster hash: 7f2c3...57e
Skrevet

Takk for svar.. Nutrilett er ikke helt meg, men knekkebrød skal jeg jammen kjøpe!

Rema 1000 har noen kjempegode ferske knekkebrød som smaker utrolig godt :) du får nok litt luft i magen den første uka, for de inneholder veldig lite mel, nesten kun frø og kli, men etter det er det helt supert :P

Anonymous poster hash: c3f88...f8c

Skrevet

Havregrøt- synes jeg er veldig godt m div frø og bær. Gresk yoghurt m granska og bær, omelett. Kokt egg med kaviar og majones, matmuffins, scones, smoothie, kjøleskapsgrøt, fiberrik med pålegg. Salat. Polarbrød. Wraps. Frukt og lettyoghurt.

Anonymous poster hash: 25656...076

Skrevet

Tusen takk for svar og mange gode forslag. Skal prøve å utvide litt mer, for jeg blir gal av brødmat om dagen.

Skrevet

lag egne knekkebrød,superenkelt og veldig godt,samt sunt!

Jeg lager egen frokostblanding,megagod!!

Anonymous poster hash: 8e139...e39
Skrevet

lag egne knekkebrød,superenkelt og veldig godt,samt sunt!

Jeg lager egen frokostblanding,megagod!!

Anonymous poster hash: 8e139...e39

Har du oppskrift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...