Gå til innhold

Hva spiser dere i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere mye sjokolade og potetgull?

Her blir det sånnt hver kveld, og klarer liksom ikke å la være.

Hjemme gjør vi det ikke.

Hjelp, what to do?

Anonymous poster hash: c9e90...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke pleid å spise mye potetgull og sjokolade i syden. Men mye god mat :)

Anonymous poster hash: a024b...fda
Skrevet

Spiser mer potetgull. Synes det er godt med noe salt i varmen. Sjokolade spiser jeg ikke, og jeg elsker egentlig sjokolade. Ellers går det i frukt og masse god mat.

Skrevet

Den eine gongen eg har vore i syden åt eg så mykje god mat (og is) at det ikkje var plass til potetgull og sjokolade.

Skrevet

Jeg spiser som regel frokost, liten lunsj og middag. Etter at ungene er i seng blir det vin/øl (moderate mengder) og litt tapas/snacks på balkongen. Ah... skulle gjerne vært i syden igjen. Lenge siden sist. Varme, late dager, god mat og gjerne sammen med venner som også har barn:)

Anonymous poster hash: cbf3e...d4e

Skrevet

Prøver å spise "sunn" normal frokost, type grove rundstk med ost og skinke og youghurt og juice- men bare MÅ ha iskaffe. En lett lunch, f eks pizza el toast og frukt. middag spiser vi akkurat det vi vil ha! Men ikke dessert. Blir en is i løpet av dagen som regel. Og et glass vin og sjokolade på verandaen når ungene er i seng- MÅ ha litt søtsaker jeg også! Men det er jo ferie da:) Åååh som jeg gleder meg til sommer'n!!

Anonymous poster hash: 625c1...fe9

Skrevet

Melon og spekeskinke. Da får du knekt saltbehovet også.

Anonymous poster hash: 47ca0...da8

Skrevet

Det varierer da veldig. Spiser gjerne noe lett til frokost, som yoghurt med frukt el. Lunsj og middager pleier ofte å bli mer sunne enn hjemme fordi de har så mange deilige salater og grønnsaker. Det som er den største forskjellen er nok mengden med is jeg pleier å konsumere ;) Det blir minst 2 porsjoner med is. Litt mer snop og chips enn hjemme kanskje, men ikke så mye egentlig. Mer vin da... Tar meg gjerne et lite glass til middagen hver dag på slike steder.

Anonymous poster hash: 9b946...6c3
Skrevet

Spiser ferskt brød til frokost hver dag. Spiser is, kjeks, sjokolade, chips, godteri, pannekaker, vafler, pizza, pasta, biff, poteter, ris og annen god mat som gjør at jeg har meg selv og takke for at jeg må slanke meg når vi kommer hjem... :o

Blir en del sjokolade og noe chips altså ja..

Skrevet

I syden spiser jeg mye sunnere enn ellers. Mye på grunn av at frukt og grønnsaker ofte er mye mer fristende der. Jeg går som regel ned en 5-6 kilo underveis. Spiser ikke sjokolade, men litt potetgull på kvelden (for å være sikker på å få i meg nok salt). Prøver å spise noe med sukker i i løpet av dagen slik at kroppens behov dekkes. Viktig med vann, sukker og salt i varmen (fikk jeg beskjed om fra en lege en gang - han anbefalte å drikke cola i syden, men jeg drikker ikke brus). Middelhavskostholdet passer meg perfekt i forhold til fordøyelse etc, så jeg spiser masse god mat når jeg er i syden. Skjønner ikke folk som absolutt skal ha mest mulig lik norsk mat når de er ute og reiser....

Anonymous poster hash: 095cd...b08

Skrevet

Spiser dere mye sjokolade og potetgull?

Her blir det sånnt hver kveld, og klarer liksom ikke å la være.

Hjemme gjør vi det ikke.

Hjelp, what to do?

Er ikke det greit da? Du er vel ikke på ferie i mange uker? Vi spiser det vi har lyst på. Gjerne litt snacks på kvelden og masse god mat resten av dagen og is!

Skrevet

Takk for svar. Vi er i sydenland nå, og vi spiser endel usunnheter ja. Men men, vi er jo på ferie, men 14 dager med snop h er dag.. Bahhhh

Jeg klarer ikke å la være..

Og god mat blir det i tilegg.. Håper jeg klarer å holde vekta stabil..

Her er det ikke så mye god frukt og grønnsaker som jeg hadde håpet på. Har kjøpt tomst, agurk, eple og banan.

Men det går nok bra likevell.

Skrevet

Spiser en del chips, og det blir selvfølgelig sjokolade innimellom. 
Ellers spiser jeg yoghurt, frukt, grønnsaker og finner noe pålegg på butikken som jeg tar på de medbrakte knekkebrødene mine. Til middag og lunsj blir det som regel salater, grønnsaksretter eller lignende. 

Er ikke alltid like lett å være cøliaker i utlandet, og på de typiske sydenstedene er det faktisk vanskelig å være vegetarianer også. Så da blir det en del chips og sjokolade - det kan jeg bare innrømme med en gang ;) 

Skrevet

mye lokal mat. pasta (elsker pasta) potetgull er bra med salt så går endel av det, sjø mat masse frukt & is. juice blir det også endel av,

Skrevet

Hvor er syden?

Anonymous poster hash: 98c0d...240
Skrevet

Spiser en del chips, og det blir selvfølgelig sjokolade innimellom. 

Ellers spiser jeg yoghurt, frukt, grønnsaker og finner noe pålegg på butikken som jeg tar på de medbrakte knekkebrødene mine. Til middag og lunsj blir det som regel salater, grønnsaksretter eller lignende. 

Er ikke alltid like lett å være cøliaker i utlandet, og på de typiske sydenstedene er det faktisk vanskelig å være vegetarianer også. Så da blir det en del chips og sjokolade - det kan jeg bare innrømme med en gang ;)

Like flaut hver gang de gjennomlyser kofferten på flyplasser når den er full av hvetefrie knekkebrød ;)

Skrevet

Nei sjokoladen er nede smaker pyton!

Å har blitt veldig lite potetgull ettersom det kun er 1 type potetgull som er norsk.

Spiser mye mer usunt i Norge enn i syden.

I syden går det mye i Indrefilet :D

Anonymous poster hash: 369da...28b
Skrevet

Milka sjokolade funker som bare det.

Lays potetgull.

Skrevet

Du trenger vel ikke norsk potetgull i syden/utlandet? Noe av poenget med å reise til andre land må vel være å prøve litt av det de kan tilby. Må si jeg er blitt positivt overrasket mange ganger over mat i Utlandet. Det beste er å få kontakt med lokalbefolkning og eventuelt spise hjemme hos dem. Det er jo ordentlig mat. Restaurantene serverer ofte en tilpasset meny.... Milka sjokoladen er god.

Skrevet

Lokale spesialiteter, fisk/skalldyr, frukt og grønt, lokal ost som helst skal lukte føtter (jo verre den lukter jo bedre!!), oliven, cava/prosecco og lokalt øl :)

Potetgull med "Salt and vinegar"-smak og vann på stranden

Skrevet

Du trenger vel ikke norsk potetgull i syden/utlandet? Noe av poenget med å reise til andre land må vel være å prøve litt av det de kan tilby. Må si jeg er blitt positivt overrasket mange ganger over mat i Utlandet. Det beste er å få kontakt med lokalbefolkning og eventuelt spise hjemme hos dem. Det er jo ordentlig mat. Restaurantene serverer ofte en tilpasset meny.... Milka sjokoladen er god.

Jeg kan ikke spansk så aner jo ikke hvilken potetgull jeg skulle velget da,så kan ende opp med en skikkelig dårlig en.

Så jeg kjøper kun Pringles i syden også kinderegg da :D

Anonymous poster hash: 369da...28b

Skrevet

Blir litt potetegull og snop på rommet/terrassen etter at barna er i seng.

Ferie er ferie!

Anonymous poster hash: ec248...7f4

Skrevet

Hvor er syden?

Anonymous poster hash: 98c0d...240

Syden er samlebegrep på en charter eller ferietur til varmere strøk der strandliv og avslapping er hovedmålet.

Hvilket land er uvesentlig på dette spørsmålet ihvertfall, derfor bruk av ordet syden.

Ville vært litt spesiellt hvis jeg hadde spurt om hva dere spiser i Mallorca vell?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...