Gå til innhold

Når spise med skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ca begynner de små å spise med skje? Ikke hvis man har øvd fra de begyte med fast føde, mer et normalt gjennomsnitt :)

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var aldri interessert før han begynte i bhg, men da sluttet han helt å bli matet på dagen. 17 mnd. Kunne sikkert begynt en stund før han fylte året sånn fysisk, men han gadd ikke ;)

Anonymous poster hash: 5991c...9cd
Skrevet

Rundt 10-11 mnd. Utrolig mye gris, men det ble bedre og bedre :)
De begynte også å drikke fra glass da e fylte året. Jeg har aldri hatt tutekopp i hus.

Anonymous poster hash: d8ae0...31d
Skrevet

min er snart 17 måneder og nå nekter han å få hjelp.. blir fortsatt en del søl, men han får også overraskende mye inn i munnen! :)

Og det er deilig å kunne spise sin egen mat (noenlunde) uforstyrret igjen..

Anonymous poster hash: 08120...8f6
Skrevet

Rundt 11-12 måneder. Spist selv fra 6 måneder men ikke brukt skje før nærmere året. :) 

Anonymous poster hash: 22756...ff9
Skrevet

Takk :) Min er 11 mnd, trodde kanskje jeg måtte begynne å øve :P men da overlater jeg det til øving i bhg foreløpig (de lar ungene prøve å spise med skje) :) får begynne hjemme når hun viser interesse for det.

Skrevet

Her har ungene fått ha skjea ved seg fra de var 9 mnd, det er helt opp til de når de ønsket å bruke den, og øve med den.. Gutten startet først når han var 17 mnd, da etter bhg, mer spennende når det er flere barn som spiser av skje :) Lillesøster startet når hun var 10 mnd, mye gris og søl, men innen 2 mnd var gått, så spiste hun pent av den :)

Anonymous poster hash: f0549...97f
Skrevet

Takk :) Min er 11 mnd, trodde kanskje jeg måtte begynne å øve :P men da overlater jeg det til øving i bhg foreløpig (de lar ungene prøve å spise med skje) :) får begynne hjemme når hun viser interesse for det.

Veldig greit å begynne å øve på det nå :) Veldig bra for finmotorikken.

Skrevet

Hun er allerede veldig flink motorisk. Hun leker med skjeen og tar den riktig vei inn i munnen osv, men hun er ikke interessert verken å spise eller grise med maten med skjeen. Lurte på hba som var normalt ift om jeg burde pushe henne litt. Men da venter jeg :)

Skrevet

Her lot vi henne ha ei skje selv også mata vi henne med ei anna skje i tillegg. MYE søl, endel inn i munnen på begge måtene. Det blir søl til å begynne med (i noen mnd) uansett om de er 9 eller 19 mnd tror jeg. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 9fd22...4c8
Skrevet

Hun er allerede veldig flink motorisk. Hun leker med skjeen og tar den riktig vei inn i munnen osv, men hun er ikke interessert verken å spise eller grise med maten med skjeen. Lurte på hba som var normalt ift om jeg burde pushe henne litt. Men da venter jeg :)

Hvis hun ikke er interessert så venter du :)  Men et tips er å la henne spise middag med gaffel (ikke grøt da selvsagt) Det er mye lettere enn med skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...