Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 For 8 mnd siden knuste sønnen min fingeren sin i ytterdøra, han måtte sy 7 sting og brakk ytterste leddet . Det var nok veldig dramatisk for han og når han måtte ta stingene fikk han helt panikk og det hjalp ikke at behandlingen han fikk av sykepleier og lege ikke var så fin. Fingeren ble helt fin igjen. Men, han har nå i 8 mnd mast om at han knuste fingeren og hvor vondt det gjorde og hvor urettferdig det var at dette skjedde med han. I 8 mnd har jeg trøstet, forklart og oppmuntret han. Men for noen dager siden begynte han å mase om denne fingeren og hvor synd det var på han og da sprakk jeg og sa strengt til han: GET OVER IT! Det skjedde, vi får ikke gjort noe med det nå og fingeren din er helt fin igjen! Jeg er så lei av det maset om den fingeren og nå var det bare nok... Men, nå har jeg litt dårlig samvittighet og tenker at det kanskje var litt streng reaksjon? Hva mener dere? Han er 7 år. Anonymous poster hash: 52765...a6f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Det var det eneste rtiktige å gjøre! Anonymous poster hash: bf8d1...23c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 ???? Det høres ut som du har en veldig følsom gutt?Kanskje dette var traumatisk for han? Ellers så liker han oppmerksomheten han får når du trøster han. Det handler kanskje ikke om fingeren? Kanskje du kan prøve vise han mer omsorg? Så han slipper "mase" om fingeren sin? Jeg hadde nok og kommet til det punktet "Get over it" om han hadde mast 8 mnd om det til meg Men det kan jo hende det er noe som ligger bak maset da... Anonymous poster hash: ed1f3...3c9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Slik er livet. Helt greit. Anonymous poster hash: d0588...380
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Slik er livet. Helt greit. Anonymous poster hash: d0588...380
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Helt greit. Anonymous poster hash: d0588...380
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er nok en av de som kan miste tålmodigheten til slutt jeg også. Jeg ville nok likevel satt meg ned og forklart for han at nå er vi ferdig med dette, fingeren er fin og det er lenge siden. Jeg hadde nok ikke skreket til han uten å forklare det etterpå. Anonymous poster hash: ec592...561
Fertila Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Helt i orden. Endret 11. mars 2014 av Fertila
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Om du hadde en tråd om dette tidligere? At han fikk så dårlig behandling på sykehuset? Syns forresten også dette var en helt grei reaksjon. Jeg hadde gjort det samme, og det langt tidligere enn åtte mnd.. Anonymous poster hash: 4d754...c81
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Tror nok jeg hadde sagt i fra lenge før det hadde blitt nok. Ta en rolig prat om det med han og si at det var fælt det som skjedde, men nå er dere ferdig med det. Hvis du syns at du var for streng så beklag det til han, men stå på ditt. Dere er ferdige med den episoden
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #12 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hadde nok ikke holdt ut så lenge en gang. Hadde ikke kjefter eller vært sint men hadde forklart at nå kan vi ikke prate mer om dette. Det er slitsomt når de har slik hang up og sikkert ikke bra for han heller. Min niese røk leddbåndet for to år siden og er helt frisk nå men hun prater om det ennå. Det er det eneste dramatiske som har skjedd henne og hun elsker å dra opp dette "når jeg røk leddbåndet" slitsomt. Og litt komisk da. De har flere ubehageligheter som kommer sin vei så de får vel snart andre ting å prate om. ;-) Anonymous poster hash: 4a6ab...036
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #13 Skrevet 12. mars 2014 Takk for svar.hi Anonymous poster hash: 52765...a6f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #14 Skrevet 12. mars 2014 haha,tror nok at jeg hadde ropt : GET OVER IT!! mye tidligere enn 8 mnd!! har en på 7 år selv,og de kan virkelig henge seg opp i ting som skjedde for leeeenge siden..! Anonymous poster hash: e2c08...b63
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2014 #15 Skrevet 12. mars 2014 Jeg tror jeg hadde prøvd å forstå hvilket behov denne sutringen om fingeren egentlig hadde grobunn i leeeenge før 8 mnd Anonymous poster hash: 74ae1...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå