Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 http://www.vgtv.no/#!/video/78654/katten-gikk-berserk-familien-ringte-noedtelefonenKatter ER uberegnelige! Anonymous poster hash: 10490...6f9
Siamese Hellhound Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Nei, ALLE dyr er uberegnelige i visse situasjoner.
MissMagica Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 http://www.vgtv.no/#!/video/78654/katten-gikk-berserk-familien-ringte-noedtelefonen Katter ER uberegnelige! Anonymous poster hash: 10490...6f9 Hvor ofte hører du om slik i fht hunder som anngriper?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Har vokst opp med hund og har to katter nå. Og kan bare si at at katter ER mer uberegnelige enn hunder. Men hunder kan gjøre langt mer skade på et menneske enn det katter gjør. Anonymous poster hash: 75b75...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Alle katter og hunder har ulike personligheter, slik som oss mennesker. Ferdig! Anonymous poster hash: 73a37...2c9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 http://www.vgtv.no/#!/video/78654/katten-gikk-berserk-familien-ringte-noedtelefonen Katter ER uberegnelige! Anonymous poster hash: 10490...6f9 Har lenge lurt på om det er trygt og ha katt, men nå skjønner jeg jo at det ikke er det. Takk HI!!!! Anonymous poster hash: 6c5f4...3ff
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Er forholdsvis enig med #4, men jeg tror også det er vanskligere å se når en katt har fått nok enn når en hund har det. Man skal vite en del om katter for å se at den er irritert, en hund kan finne på å glefse etter deg mens en katt slår hardt med halen. Anonymous poster hash: 2abb3...46f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Katten ble dratt i halen. Da reagerer den. Også ble den sparket. Jaja, bra den ville ta igjen etter sparket. Håper den blir fjernet fra disse folka. Anonymous poster hash: 1bbbc...76a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Alle dyr er uberegnelige. Alle mishandlede dyr er spesielt uberegnelige. For en idiotisk tråd. Skal jeg lete opp alle tilfeller hvor en hund angriper mennesker? Dreper småbarn? For det er en del. Hatt katter i hele mitt liv, og har ved ETT tilfelle hatt med en uberegnelig katt å gjøre. Har hatt utallige opplevelser hvor hunder har gått til angrep på meg eller andre, eller utøvd andre former for uberegnelig adferd. Anonymous poster hash: 2750f...fea
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis.Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder!Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også.Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Heier på katta jeg. Klart den ikke liker å bli sparket og dratt i halen. De fleste som er slemme mot dyr, er det mot mennesker og. Så jeg lurer på hvordan ungene der har det. Rotete, overfylt leilighet. Kjenner litt på stereotypien om ressurssvake mennesker her... Vi har 4 barn og 4 katter. De har aldri blitt dratt i halen, tråkket på, blitt sparket eller på andre måter blitt mishandlet. Og ingen av oss er blitt angrepet av noen av kattene. Anonymous poster hash: 90064...412
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 http://www.aspca.org/pet-care/virtual-pet-behaviorist/dog-behavior/aggression-dogs Interessant link, og veldig relevant. Anonymous poster hash: 2750f...fea
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Alle mine katter har vært så å si uberegnelige. Klin kokkos. Tittei tjohei. Har en hund også. Hun er veldig rar, men vet liksom uansett bedre hvor jeg har henne ifht kattene som er et kapittel for seg selv ;-) Anonymous poster hash: 3c50b...dec
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. http://www.aspca.org/pet-care/virtual-pet-behaviorist/dog-behavior/aggression-dogs ASPCA sier noe annet, så du kan være så uenig du bare vil. Til sammenligning er kattekasseproblemer det største problemet hos en katt. Anonymous poster hash: 2750f...fea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. Katter sloss heller ikke som hunder gjør. Hunder prøver å drepe ved bruk av tenner, katter bruker for det meste stemmen for å skremme bort motstanderen. Anonymous poster hash: 2750f...fea
skjotta Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. hadde hunder gått løse hele natta og fått danne flokker ville vi nok sett mer hundeslossing enn katteslossing..
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. mars 2014 #21 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. Katter sloss heller ikke som hunder gjør. Hunder prøver å drepe ved bruk av tenner, katter bruker for det meste stemmen for å skremme bort motstanderen. Anonymous poster hash: 2750f...fea Jeg er uansett ikke enig i utsagnene dine, synes du er helt på jordet! Det er ytterst sjelden at hunder prøver å drepe hverandre da. Jeg kjenner i alle fall til mange flere som stadig må innom veterinær etter slossing på katten sin, enn på hunden sin for å si det sånn. Som oftest er katter mer jevne i størrelsen, og de tar ikke livet av hverandre. En hund på 5 kg har jo ikke sjans mot en på 50 kg om den store virkelig vil ta den lille.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #22 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. Katter sloss heller ikke som hunder gjør. Hunder prøver å drepe ved bruk av tenner, katter bruker for det meste stemmen for å skremme bort motstanderen. Anonymous poster hash: 2750f...fea Jeg er uansett ikke enig i utsagnene dine, synes du er helt på jordet! Det er ytterst sjelden at hunder prøver å drepe hverandre da. Jeg kjenner i alle fall til mange flere som stadig må innom veterinær etter slossing på katten sin, enn på hunden sin for å si det sånn. Som oftest er katter mer jevne i størrelsen, og de tar ikke livet av hverandre. En hund på 5 kg har jo ikke sjans mot en på 50 kg om den store virkelig vil ta den lille. Hunder tar livet av flere mennesker i verden enn ulv, bjørn og andre villdyr til sammen. I områder med mange løshunder ser man ubeskrivelige skader, ikke bare på hunder, men på andre dyr. (Også katter) Du kan være så uenige du bare vil, og komme med så mange anekdoter du vil. Statistikker sier det motsatte. Anonymous poster hash: 2750f...fea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #23 Skrevet 11. mars 2014 Jeg ville også blitt uberegnelig hvis noen dro meg i håret og sparket meg... Anonymous poster hash: 31e03...2ef
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. Katter sloss heller ikke som hunder gjør. Hunder prøver å drepe ved bruk av tenner, katter bruker for det meste stemmen for å skremme bort motstanderen. Anonymous poster hash: 2750f...fea Jeg er uansett ikke enig i utsagnene dine, synes du er helt på jordet! Det er ytterst sjelden at hunder prøver å drepe hverandre da. Jeg kjenner i alle fall til mange flere som stadig må innom veterinær etter slossing på katten sin, enn på hunden sin for å si det sånn. Som oftest er katter mer jevne i størrelsen, og de tar ikke livet av hverandre. En hund på 5 kg har jo ikke sjans mot en på 50 kg om den store virkelig vil ta den lille. de du kjenner, har de hunden løs hele tiden da? regner med at kattene er løse hele tiden, men muligens ikke hundene er det, eller? Anonymous poster hash: 6c5f4...3ff
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Denne situasjonen er jo ikke helt vanlig da, heldigvis. Men katter er helt klart med uberegnelige enn hunder! Har selv blitt angrepet av 2 katter, har hatt hunder som har blitt angrepet av katter også. Og har åpenbart blitt stemplet som kattehater her inne, så min mening teller nok ikke Ja, kan tenke meg at det er du som har startet denne tråden. Kjenner ikke et eneste menneske som har blitt angrepet av en katt, så tydeligvis er du veldig spesiell. Anonymous poster hash: 2750f...fea Er det noe galt i å være spesiell da? De to samme kattene hadde angrepet flere mennesker, og jeg måtte faktisk til dyrlegen med en hund jeg hadde på den tiden på over 60 kg pga de kattene. Er nok mange som har blitt angrepet av katter, de klarer bare ikke å gjøre spesielt stor skade. Aggresjon er likevel ikke den vanligste adferdsproblemet til katter, i motsetning til hunder. Anonymous poster hash: 2750f...fea Helt uenig. Katter er etter min mening mye mer aggressive enn hunder. Det er ganske mange (ikke alle) som eier hele gata og jager andre katter vekk, slåss halve natta. Gjelder spesielt ukastrerte hannkatter. Katter sloss heller ikke som hunder gjør. Hunder prøver å drepe ved bruk av tenner, katter bruker for det meste stemmen for å skremme bort motstanderen. Anonymous poster hash: 2750f...fea Jeg er uansett ikke enig i utsagnene dine, synes du er helt på jordet! Det er ytterst sjelden at hunder prøver å drepe hverandre da. Jeg kjenner i alle fall til mange flere som stadig må innom veterinær etter slossing på katten sin, enn på hunden sin for å si det sånn. Som oftest er katter mer jevne i størrelsen, og de tar ikke livet av hverandre. En hund på 5 kg har jo ikke sjans mot en på 50 kg om den store virkelig vil ta den lille. Hunder tar livet av flere mennesker i verden enn ulv, bjørn og andre villdyr til sammen. I områder med mange løshunder ser man ubeskrivelige skader, ikke bare på hunder, men på andre dyr. (Også katter) Du kan være så uenige du bare vil, og komme med så mange anekdoter du vil. Statistikker sier det motsatte. Anonymous poster hash: 2750f...fea Statistikkene sier ingenting om hvem som er mest uberegnelig/aggressiv. Det er ingen hunder på 5 kg som tar livet av mennesker. Hadde katten vært større kunne det like gjerne vært den. Katter dreper jo både fugler og mus, og helt unødvendig for de fleste ettersom de får den maten de trenger der de bor. Har fått frem poenget mitt jeg! Takk for meg i dette innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå