LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 - så inni granskauen vondt det er med brannsår! Stekte kylling til middag idag, på solsikkeolje. Og der spruta det opp på fingeren min, rett oppå knoken. Sallan, så vondt! Fingeren pulserer og holder på enda, flere timer senere. Jaiks. Skulle nesten hatt beskyttelseshansker på når man lager middag..
Ziva Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Har du en aloe vera plante i huset? Hvis ja så kutt av et blad og klin guffen på brannsåret.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Au, det er vondt! Jeg pleier å ta et glass vann med isbiter og aloe vera som jeg holder fingeren i når det skjer meg
Dr. Fyll Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Aloe vera er gull. Snitt en passe bit av et blad i to, og fest bladet på såret med doktortape, med gelesiden ned. Fjern det hele når geleen på innsiden av bladet har forsvunnet. Funker som magi på brannsår.
Anne-B. Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Pleier å sove med det over natten, Dr. Fyll. Det funker som bare det. Jeg var en gang så idiot at jeg tok i et fat som hadde stått i steikovnen, med fingrene, hvilket resulterte i svære blemmer på alle fingrene. Gjorde som du forklarte her, og sov over natten med det. Litt rosinaktige fingre da jeg våknet, men ingen smerte.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Det hjelper vel ikke, men grunnen til at det pulserer og gjør vondt er fordi huden rett og slett brenner enda. Etter å ha fylt opp førstehjelpen på jobb, så oppdaget jeg noe som het branngele - det er en isgele man kan ta rett på brannsår. Ikke store pakkene og den krever ikke regelmessig vanning og stell som en aloe vera (eller ny jord om man har sånne moro katter hehe) hva man ikke lærer av å se på sykehus tv!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2014 Aloe Vera har jeg dessverre ikke, mannen synes det er en stygg plante, og siden han er gartneren her i heimen, så er vi uten. Jeg hadde nok drept den i løpet av en ukes tid. Gjør ikke så vondt nå, men har fått en heftig blemme rett på knoken, som er ubehagelig når jeg bruker fingeren. Er heldigvis på ringfingeren da, så den kan spares litt. Men auauaua, så vondt det var. Lenge.. Mannen er jo dreven kokk han da, så han tar faktisk stekebrett ut av ovnen med henda iblant. Men så har han skikkelig tykk hud på fingre og inni hånda etter å ha turnert grønnsaker i årevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå