Gå til innhold

Livmortapp


Embla93

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting ang. livmortappen. 

 

Jeg syns den flytter på seg hele tiden, er ikke det litt merkelig? Vanligvis kjenner jeg den veldig langt nede, er det vanlig når jeg nesten er 10 uker? Men det merkelige er at i løpet av dagen så plutselig kjenner jeg den ikke lenger fordi den har flyttet seg så langt opp.

 

Vet man ikke skal kjenne etter, men jeg er så bekymret og nevrotisk hele tiden. Noen andre som har det sånn, eller er dette så merkelig at jeg burde ringe legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir urolig for at min er ganske langt nede! Den skal jo helst være langt oppe når man er gravid… :-/ 

 

Så jeg føler meg ganske usikker, og føler litt at jeg kommer til å ha abort når som helst. Jeg er 6uker på vei.. 

Endret av monson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uff bekymret jeg også. Men min har ALLTID vært langt nede, og har vært slik hele graviditeten min, bortsettfra at den er veldig hard. Men syns det er rart at den er like langt nede fortsatt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir ikke helt klok på noe enda.. Bare gleder meg til jeg kan begynne å virkelig tro på at jeg er gravid, og kommer til å få barn i November! 

 

Jeg bekymrer meg sikkert alt for mye jeg også ang SA.. Jeg stoler ikke på at det kommer en baby i November enda.. 

 

Ganske kjipt. For jeg har gledet meg så lenge, og nå tørr jeg ikke å være glad.. :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner veldig godt hvordan du har det. Ikke lett, jeg tør heller ikke å være glad, tenker bare "hva om".

 

Hos meg er problemet at jeg sliter med heftig helseangst. Er diagnostisert med angst, og sliter veldig med å stole på at kroppen min er gravid og ikke syk, noe jeg ikke helt gjør enda :/ også merker jeg ting som den livmortappen da og skjønner ingen ting siden den skal være høyt oppe etter det jeg har lest D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør når du drar til jordmor eller lege ? Jeg skal bestille meg time til jordmor snart tror jeg. Også får jeg høre litt mere da. Kanskje hun får roet meg ned litt.. Legen min sa bare at SA var veldig vanlig og at 1 av 3 ender i SA. Hahaha ikke så utrolig betryggende.. 

 

Men, du har jo  kommet såppas langt at sjansene er vel veldig gode ! :) Jeg tror jeg kommer til å slappe av mye mere etter uke 8 hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til gynekolog om en uke, og får forhåpentligvis ultralyd da, så får smøre meg med tålmodighet til da D: kan si fra til deg hva jeg får høre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, og slutt å grafse. :P Nå har ikke jeg kjent noe særlig på tappen etter at jeg ble gravid, men har inntrykk av at den er like mye «all over the place» som før, selv om den likevel kjennes litt annerledes ut.

Det har i hvert fall ikke noe for seg å sjekke mange ganger i løpet av dagen, det lærte jeg mens vi prøvde. Det kan være stor forskjell på både fasthet og posisjon fra morgen til kveld, så om du absolutt skal tafse må du i hvert fall gjøre det på samme tidspunkt hver dag. (Men det beste er helt klart å slutte, tappetafsing nå gir null informasjon, og skaper bare unødvendig stress og bekymring. For ikke å snakke om økt irritasjon i skjeden, og dermed større risiko for sopp og annen drit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, og slutt å grafse. :P Nå har ikke jeg kjent noe særlig på tappen etter at jeg ble gravid, men har inntrykk av at den er like mye «all over the place» som før, selv om den likevel kjennes litt annerledes ut.

Det har i hvert fall ikke noe for seg å sjekke mange ganger i løpet av dagen, det lærte jeg mens vi prøvde. Det kan være stor forskjell på både fasthet og posisjon fra morgen til kveld, så om du absolutt skal tafse må du i hvert fall gjøre det på samme tidspunkt hver dag. (Men det beste er helt klart å slutte, tappetafsing nå gir null informasjon, og skaper bare unødvendig stress og bekymring. For ikke å snakke om økt irritasjon i skjeden, og dermed større risiko for sopp og annen drit.)

 

Hehe :P Du er så flink til å roe ned folk (Du har vel prøvd med meg tidligere også:P ) haha og jeg bare går rundt med alt nervøs praten min :P 

Haha huff. Men, det er veldig bra det finnes sånne som deg å ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til gynekolog om en uke, og får forhåpentligvis ultralyd da, så får smøre meg med tålmodighet til da D: kan si fra til deg hva jeg får høre da :)

Ja, gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Slapp av, og slutt å grafse. :P Nå har ikke jeg kjent noe særlig på tappen etter at jeg ble gravid, men har inntrykk av at den er like mye «all over the place» som før, selv om den likevel kjennes litt annerledes ut.

Det har i hvert fall ikke noe for seg å sjekke mange ganger i løpet av dagen, det lærte jeg mens vi prøvde. Det kan være stor forskjell på både fasthet og posisjon fra morgen til kveld, så om du absolutt skal tafse må du i hvert fall gjøre det på samme tidspunkt hver dag. (Men det beste er helt klart å slutte, tappetafsing nå gir null informasjon, og skaper bare unødvendig stress og bekymring. For ikke å snakke om økt irritasjon i skjeden, og dermed større risiko for sopp og annen drit.)

Hehe :P Du er så flink til å roe ned folk (Du har vel prøvd med meg tidligere også:P ) haha og jeg bare går rundt med alt nervøs praten min :P

Haha huff. Men, det er veldig bra det finnes sånne som deg å ;D

Hihi, søt du. Jeg tenker mye rart jeg og, altså, men heldigvis er det også en annen, mer fornuftig stemme i hodet som sier «hold kjeft» når det bikker helt over for det hysteriske kvinnfolket. Og når selv ikke det hjelper har jeg en meget avslappet mann. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trenger å bli roet ned litt ;) Ganske mange ganger om dagen faktisk... haha, flott med helseangst mens man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøve å bli litt kjent med denna tappen mens vi prøvde, men den dritten ga meg ingenting gratis, for å si det sånn. Den flyttet på seg hele tiden, og var noen ganger kort, noen ganger lang, andre ganger hard, så myk. Og skal jeg være ærlig kjjenner jeg ikke noe særlig forskjell fra da til nå, selv om jeg er gravid.

 

Som sagt over, så fører det lite matnyttig med seg ved å tafse på den.

 

Senk skuldrene og pust med magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...