Gå til innhold

bursdagselskap i helga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har levert privat, ba alle guttene i klassen uten om 2 stk, dette har foreldrene fått vite,og de ble fly forbannet,men de tok heller ikke tak i ting når guttene deres både banket,ertet og gjorde slik at sønnen min skulket skolen.  gjør jeg feil her? guttene går i 7 klasse og de har plaget sønnen min siden 1 klasse

Anonymous poster hash: ac532...a29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en samtale med disse foreldrene og fortalt hvorfor deres barn ikke er bedt. Ville muligens sagt de kunne komme hvis foreldrene fulgte dem slik at de fikk holde sine barn i skinnet, vil tro det vil være noget pinlig for disse store guttene. På en annen side, med mindre de begge har diagnose, så er jo disse såpass store, at du kanskje kan be foreldrene spørre sine gutter om hva de tror er grunnen til at de er ekskludert...

Anonymous poster hash: 5030c...091

Skrevet

Liker ikke at egentlig ikke at noen blir utstengt av bursdager,men her forstår jeg det veldig godt,du gjør det helt riktig, og når de har plaget gutten din i så mange år,så støtter jeg deg. og gutter på 12-13 år bør forstå bedre

Skrevet

Helt greit.

Noe annet hadde satt gutten deres i en situasjon hvor han ble seende ut som som en dott!!

Anonymous poster hash: 06bb1...af4

Skrevet

Hvis disse gutta har plaget sønnen din gjennom hele barneskolen (mobbing, med andre ord) og foreldrene ennå ikke har evnet å få skikk på pøblene, så synes jeg de kan holde seg for gode til å sutre over at ungene deres ikke ble bedt. Siste året på barneskolen er man gammel nok til å skjønne at mobbing ikke er greit, og at mobbing får konsekvenser. Tough shit.

Gutten din får nok en hyggelig bursdag, og det gjelder sikkert de andre gjestene også,

Skrevet

Jeg hadde gjort som du! :)

Skrevet

Jeg prøver i det lengste å ikke utelukke, men i ditt tilfelle gjør du det rette. Jeg ønsker deg og gutten din en flott dag!

Anonymous poster hash: 3e2e6...dff
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme og jeg hadde sagt det rett ut til foreldrene hvorfor om de sa noe til meg. Har nesten vært i den situasjonen selv, men her endte det med at jenta ønsket å invitere de. Det var etter en høst med mange ting som skjedde og vi hadde begynt å få løst situasjonen, så hun fikk lov å bestemme selv hvem som ville komme. Hun ønsket å be de for å se om de ønsket å komme og om de forandret seg når de var hjemme hos oss.

Regner med at skolen har tatt tak i dette og jeg ville nok tatt en tøf til lærer og forklart situasjonen om det ble noe på skolen. Her vet jeg at lærer hadde hatt forståelse for at vi ikke hadde bedt de som hsdde plaget mitt barn. Ikke greit når barnet blir mobbet og banket på skolen, bursdagen skal ikke bli noe barnet gruer seg tilpga disse barna.

Anonymous poster hash: 1eaa2...eeb

Skrevet

Så lenge ungene er så gamle burde de skjønne at mobbing ikke er greit.

Dere inviterer også privat.

Kanskje guttene får en oppvekker nå eller kanskje de bare fortsetter å være drittunger.

Hvor lenge må man egentlig fortsette å be alle?

Anonymous poster hash: 4e7b5...77c
Skrevet

Stakkars gutten din! Jeg tenker at om du er helt sikker på at det er mobbing, og ikke krangling hvor ditt barn er delaktig, så er dette helt ok. Ville nok anbefalt deg å snakket med foreldrene en stund før bursdagen og forklart hva som kommer til å skje om de ikke tar tak, men det er helt ok at du ikke har gjort det. 

På bursdagen sin skal han slippe å bli plaget, eller å være engstelig altså! Jeg støtter deg!

Anonymous poster hash: 8ca05...710
Skrevet

Hei, normen på vår skole er at alle skal bli inkludert frem til femteklasse. Etter det så inviterer man de barnet sitt har god kjemi med. Mobbing tar skolen seg 100% av med de foreldrene og barna som er involvert. Om en foreldre oppfører seg ufint gir jeg beskjed til lærer med en gang. Snakker selvsagt med andre foreldre som jeg stoler på om episoden og får da ofte høre om hva de har opplevd. Om ikke læreren din klarer å få slutt på mobbingen må du ta en prat med rektor. Hjelper ikke det så kan kommunen hjelpe deg, om ikke de vil så ta det til fylkeskommunen. Så trist at noen skal ha det slik når det finnes så mye god hjelp! Masse lykke til. Ikke la deg presse til å invitere noen gutten din er redd for det vil jo ødelegge bursdagen hans!

Anonymous poster hash: 1f9d3...d53
Skrevet

Hadde barna gått i 1. eller 2. klasse hadde det ikke vært greit, da er det enda ikke for sent å sette inn en skikkelig innsats for å bedre klassemiljøet og jobbe med å få slutt på mobbingen.

Når de går siste året på barneskolen og hverken dere foreldre eller lærere har klart å få slutt på mobbingen synes jeg det er helt greit at 12-13 åringer får kjenne på konsekvensen av å være mobbere, ingen vil være sammen med dem!

Anonymous poster hash: da9f3...8ce
Skrevet

Hadde barna gått i 1. eller 2. klasse hadde det ikke vært greit, da er det enda ikke for sent å sette inn en skikkelig innsats for å bedre klassemiljøet og jobbe med å få slutt på mobbingen.

Når de går siste året på barneskolen og hverken dere foreldre eller lærere har klart å få slutt på mobbingen synes jeg det er helt greit at 12-13 åringer får kjenne på konsekvensen av å være mobbere, ingen vil være sammen med dem!

Anonymous poster hash: da9f3...8ce

Helt enig i dette :-)

Synes dere har gjort det riktig HI.

Anonymous poster hash: 476b6...a9c

Skrevet

Synes du har gjort det meget ryddig jeg. Invitasjoner utlevert privat, snakket med foreldre til de som ikke er invitert og forklart årsaken (mobbing, trusler og fysisk vold som ikke er blitt tatt tak i og gjort noe med er absolutt grunn nok til å ikke invitere så store barn). Foreldrene må jo bare bli sinte, hadde de vært fornuftige og løsningsorienterte hadde de jo tatt tak i situasjonen og spurt seg hva som bør gjøres for at guttene deres inviteres i neste bursdag.

Skrevet

Vi har levert privat, ba alle guttene i klassen uten om 2 stk, dette har foreldrene fått vite,og de ble fly forbannet,men de tok heller ikke tak i ting når guttene deres både banket,ertet og gjorde slik at sønnen min skulket skolen.  gjør jeg feil her? guttene går i 7 klasse og de har plaget sønnen min siden 1 klasse

Forstår deg godt. Jeg ville tatt en telefon til de gjeldende foreldrene og forklart grunnen. Blir de forbannet, så er det jo dems problem. De har godt av å bli fortalt årsaken til at barna deres ikke blir bedt!

Skrevet

Takk,godt og høre dere er enige, veldig glad at disse guttene ikke begynner på samme ungdomsskole som gutten min,de andre guttene er greie og han har 2 gode venner,men de tør ikke og gå i mot disse guttene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...