Gå til innhold

Jeg har kjøpt beltestol til min 3,5-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 104 cm og 19 kg. Ville aller helst vente og følge anbefalingene om 4 år, men hun hadde jo passert vektgrensen.

Si at jeg har gjort det rette! Er så usikker, synes hun sitter veldig ubeskyttet i den :-(

Anonymous poster hash: 4d4ef...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags stol hadde hun før da? Gikk den til 25 kg skjønner jeg ikke hvorfor du byttet i første omgang, men gikk den til 18 kg måtte hun jo hatt ny stol uansett, og da harde jeg også valgt beltestol. Du sitter jo mer ubeskyttet, men slik er det jo for alle. Husk at mange snur lenge før 3,5 år også, syns ikke du skal ha dårlig samvittighet over dette.

Anonymous poster hash: 32c43...006

Skrevet

Jeg har også gått over til beltestol til min gutt som blir 4 i juni. Han er 108 cm og 18 kg. Han er like stor som mange 4-åringer, så jeg tenker det må være greit. 

Anonymous poster hash: 1aae1...3e2
Skrevet

Jeg gikk over til beltestol når min var 4 år 120 cm og ca 22 kg

Anonymous poster hash: f6622...cb4

Skrevet

Vi byttet også til beltestol på den tiden. Ganske vanlig i den virkelige verden, krise her inne;)

Anonymous poster hash: ff4bf...f45

Skrevet

Jeg gikk over til beltestol når min var 4 år 120 cm og ca 22 kg

Beklager, feil svar. Der var da jeg gikk fra bankovervendt til framovervendt. Beltestol startet vi med i desember førsteklasse, da var hun akkurat fyllt 6år.

Skrevet

Satt hun fremover fra før så er det like greit med beltestol. Til det eldste barnet måtte jeg kjøpe ny bilstol til 25 kg. da han var 3 pga. han passerte vektgrensa. Men har lært så vi kjøpte ikke flere bilstoler til kun 18 kg. Mine lange barn sitter/satt bakovervendt til de var passert 4, da gikk vi over til beltestol. Det er en liten milepæl, og bilkjøring sammen med andre ble så mye lettere. Jeg hadde ikke vært komfortabel om jeg ikke hadde fulgt minimumsgrensa når det gjelder trygg trafikk sine anbefalinger.

Skrevet

Vi har også akkurat satt guttungen på 3,5 i beltestol. Skulle gjerne hatt han bakovervendt lenger, men han har klaget en god stund over at han sitter vondt, og vi er avhengige av at han trives i bilen.

Skrevet

beltestol er mye mer sikkert en sånn spennebelte så lenge de sitter forovervendt. (husker ikke i farta hva det heter, firepunktsbelte? jeg er blank..) Så lenge du har beltestol med sånn som du kan justere beltet riktig i forhold til kroppen og hode\nakke støttere..

Anonymous poster hash: b41b6...8fc
Skrevet

Jeg byttet akkurat ut et bakovervendt til 18 kg mot et bakovervendt til 25 kg til min 3 åring. Hun ble 3 i desember og var blitt for lang i ryggen så selene passet ikke, selv om vekta var innenfor. Vurderte beltestol, og hadde kjøpt det hvis jeg ikke hadde hatt en lillesøster som kunne bruke det etterpå! Men fordi jeg har ett barn til som skal bruke det etterpå, ble det nytt bakovervendt selv om jeg sikkert må kjøpe beltestol allerede til høsten.

Skrevet

Jeg måtte kjøpe beltestol før eldstemann var 3. Da var han 105 cm og 19,5 kg. Minste satt bakovervendt til ca samme lengde og satt han i beltestol litt før 4 år. Hadde sete til 25 kg, men ryggen ble for kort og var et stort problem å få på selene og en kamp å få han med i bilen, han var jo på str med en 4 åring og godt over vektgrensen så da ble han anbefalt 2 steder å gå over til beltestol. Noen sier de kan ha barna bakovervendt til de er 6 år, og jeg ser jo det at et par av førskolebarna i bhg er bittesmå og tynne og ser jo at det sikkert kan gå for de aller minste barna, min eldste nå snart 6 år, er 128cm og 27/28 kg, syntes jeg ser han kunne sittet bakover enda. Veldig mange av 3-4 åringene i bhg sitter nå i beltestol, spesielt de som er litt store.

Anonymous poster hash: 6a0c2...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...