Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har termin i sommer. Vi har lønnsforhandlinger på jobb til høsten, har fått signaler på at jeg burde prøve å få høyere lønn under disse lønnsforhandlingene. Det er et godt år i år, jeg ligger for lavt sammenlignet med andre i lønn osv. Men hvordan blir dette når jeg er i svangerskapspermisjon? Hva skjer om jeg går opp i lønn? Med tanke på nav osv. Går det? Anonymous poster hash: c8494...045
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Hvis du får utbetaling fra NAV blir lønnsøkninger i permisjonen ikke hensyntatt. Dersom arbeidsgiver forskutterer lønnen, vil jeg tro du får lønnsøkningen. Anonymous poster hash: b1ad7...fe4
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Nav betalar samme sum gjennom heile permisjonen. Får du lønn gjennom arbeidsgjevar får du med deg lønnsauke gjennom permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Jeg får lønn fra arb.giver som igjen får ig penger fra nav. Vil de få igjen mer penger fra nav når j går opp i lønn da? Med tanke på lønnen man skriver på de første papirene til nav da vil være lavere. Noen som har gått opp i lønn i sv.perm? Jeg vet ikke helt hvordan det blir nå, dette ble nevnt for meg før jobben visste at jeg var gravid. .. Anonymous poster hash: c8494...045
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Jeg får lønn fra arb.giver som igjen får ig penger fra nav. Vil de få igjen mer penger fra nav når j går opp i lønn da? Med tanke på lønnen man skriver på de første papirene til nav da vil være lavere. Noen som har gått opp i lønn i sv.perm? Jeg vet ikke helt hvordan det blir nå, dette ble nevnt for meg før jobben visste at jeg var gravid. .. Anonymous poster hash: c8494...045 Dersom arbeidsgiver forskutter lønn under permisjon vil de tape penger på deg om du går opp i lønn under permisjonen. Nav refundere kun det som står på inntekts- og skatteopplysningsskjema som arbeidsgiver sender inn før permisjonstart. Anonymous poster hash: 800ee...f14
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Det er ingen automatikk i at du får med deg lønnsøkning selv om du får lønn direkte fra arbeidsgiver. NAV refunderer det ikke. Sjakk tariffavtalen din og spør eventuelt sjefen. Anonymous poster hash: 9e886...00c
Kråke Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Vi hadde lønnsforhandlinger mens jeg var i permisjon, men lønnsøkningen hadde tilbakevirkende kraft til før jeg gikk ut i permisjon. Så da sendte arbeidsgiver inn ny lønnsinformasjon til nav og fikk dette refundert. Så hvis jeg var deg ville jeg sjekket når lønnsøkningen gjelder fra.
Linda_S Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Jeg gikk opp noen trinn etter at jeg hadde gått ut i permisjon. Var ikke lønnsforhandlinger, men noe som kom automatisk etter at jeg hadde vært ansatt så og så lenge + at jeg hadde nådd et nytt trinn på kompetansestigen like før permisjonen:)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Jeg fikk det samme med Nav, men arbeidsplassen måtte betale det jeg steig. Jeg fikk forskuttert lønn fra arbeidsplassen i permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå