Gå til innhold

Gå opp i lønn i svangerskapspermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i sommer. Vi har lønnsforhandlinger på jobb til høsten, har fått signaler på at jeg burde prøve å få høyere lønn under disse lønnsforhandlingene. Det er et godt år i år, jeg ligger for lavt sammenlignet med andre i lønn osv.

Men hvordan blir dette når jeg er i svangerskapspermisjon? Hva skjer om jeg går opp i lønn? Med tanke på nav osv. Går det?

Anonymous poster hash: c8494...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får utbetaling fra NAV blir lønnsøkninger i permisjonen ikke hensyntatt.

Dersom arbeidsgiver forskutterer lønnen, vil jeg tro du får lønnsøkningen.

Anonymous poster hash: b1ad7...fe4

Skrevet

Nav betalar samme sum gjennom heile permisjonen. Får du lønn gjennom arbeidsgjevar får du med deg lønnsauke gjennom permisjonen.

Skrevet

Jeg får lønn fra arb.giver som igjen får ig penger fra nav. Vil de få igjen mer penger fra nav når j går opp i lønn da? Med tanke på lønnen man skriver på de første papirene til nav da vil være lavere.

Noen som har gått opp i lønn i sv.perm?

Jeg vet ikke helt hvordan det blir nå, dette ble nevnt for meg før jobben visste at jeg var gravid. ..

Skrevet

Jeg får lønn fra arb.giver som igjen får ig penger fra nav. Vil de få igjen mer penger fra nav når j går opp i lønn da? Med tanke på lønnen man skriver på de første papirene til nav da vil være lavere.

Noen som har gått opp i lønn i sv.perm?

Jeg vet ikke helt hvordan det blir nå, dette ble nevnt for meg før jobben visste at jeg var gravid. ..

Dersom arbeidsgiver forskutter lønn under permisjon vil de tape penger på deg om du går opp i lønn under permisjonen.

Nav refundere kun det som står på inntekts- og skatteopplysningsskjema som arbeidsgiver sender inn før permisjonstart.

Anonymous poster hash: 800ee...f14

Skrevet

Det er ingen automatikk i at du får med deg lønnsøkning selv om du får lønn direkte fra arbeidsgiver. NAV refunderer det ikke. Sjakk tariffavtalen din og spør eventuelt sjefen.

Anonymous poster hash: 9e886...00c

Skrevet

Vi hadde lønnsforhandlinger mens jeg var i permisjon, men lønnsøkningen hadde tilbakevirkende kraft til før jeg gikk ut i permisjon. Så da sendte arbeidsgiver inn ny lønnsinformasjon til nav og fikk dette refundert. Så hvis jeg var deg ville jeg sjekket når lønnsøkningen gjelder fra.

Skrevet

Jeg gikk opp noen trinn etter at jeg hadde gått ut i permisjon.

Var ikke lønnsforhandlinger, men noe som kom automatisk etter at jeg hadde vært ansatt så og så lenge + at jeg hadde nådd et nytt trinn på kompetansestigen like før permisjonen:)

Skrevet

Jeg fikk det samme med Nav, men arbeidsplassen måtte betale det jeg steig. Jeg fikk forskuttert lønn fra arbeidsplassen i permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...