Gå til innhold

Da er de økonomiske bekymringene med min ulønnede permisjon over!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha 1 år ulønnet perm med minste. Har spart en del, men har hele tiden vært usikker på om det er nok.

I dag ringte min mor og sa at vi skulle få en halv million av henne og faren min i år!

Jippi og jippi!!!

Anonymous poster hash: cc19e...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt da! Fint at foreldre kan hjelpe til hvis de har muligheten. :)

Anonymous poster hash: 08dad...35b
Skrevet

Wow! Heldige dere 😊snille mamma'n og pappa'n som gir penger når dere trenger det mest.

Skrevet

Det var litt av en gave! Gratulerer.

Anonymous poster hash: 74db5...9ae
Skrevet

Høres ut som forskudd på arv? Tror ikke mine foreldre hadde blitt overbegeistret om jeg hadde brukt disse pengene som "lønn" i perioden med ulønnet permisjon, fikk nemlig 1000000 av dem. Men uansett, grattis!

Anonymous poster hash: bb5c3...7b8

Skrevet

Har du kanskje fått resept på prevensjon fra de?

Anonymous poster hash: ae24f...b2b
Skrevet

Mine foreldre har aldri blandet seg opp i hvordan jeg bruker pengene mine heldigvis. Vi har god råd når jeg jobber, så har som sagt spart en del selv allerede. Men dette gjør det absolutt lettere.

Det er tredje og siste barnet og jeg tror det er godt for familien med en ekstra lang hjemmetid for meg slik at vi slipper å stresse sånn.

Snille mammaen og pappaen min!

HI

Skrevet

Har du kanskje fått resept på prevensjon fra de?

Anonymous poster hash: ae24f...b2b

Hæ? Kan bli mange p-piller for en halv mill;)!

Skrevet

Et lite tips, sjekk opp forsikringene dine!

Jeg ble nemlig alvorlig syk to-tre måneder etter at jeg hadde avsluttet mine 8 mnd med ulønnet permisjon. Så lenge jeg fikk sykepenger var det jo greit, men da jeg ikke ble frisk i løpet av et år og måtte over på arbeidsavklaringspenger fikk vi en skikkelig smell altså... Aap er nemlig 66% av gjennomsnittslønnen du hadde de siste 3 årene FØR første sykemelding. Når de 3 årene inneholdt hele foreldrepermisjonen med 80% lønn og 8 mnd uten lønn ble ikke det grunnlaget så høyt altså. Når det i tillegg viste seg at forsikringen min ikke dekker mellomlegget mellom aap og vanlig lønn ble det smalhans :(

Så sjekk at du har en skikkelig syke/uføreforsikring, som også dekker mellomlegget mellom aap og vanlig lønn om du skulle bli syk (alle forsikringsselskapene har nå forsikringer som dekker dette mellomlegget).

Er du skikkelig uheldig blir du langvarig syk midt i perioden med ulønnet permisjon (jeg ble heldigvis ikke syk før jeg var tilbake på jobb) for da har du ikke krav på sykepenger en gang. Så sjekk opp at du har noe å falle tilbake på der. Det er jo bare typisk om den ene gangen i livet man blir langvarig syk skjer akkurat når man er ute av arbeidslivet en periode og ikke har krav på sykepenger...

Anonymous poster hash: be2c9...ce6
Skrevet

Et lite tips, sjekk opp forsikringene dine!

Jeg ble nemlig alvorlig syk to-tre måneder etter at jeg hadde avsluttet mine 8 mnd med ulønnet permisjon. Så lenge jeg fikk sykepenger var det jo greit, men da jeg ikke ble frisk i løpet av et år og måtte over på arbeidsavklaringspenger fikk vi en skikkelig smell altså... Aap er nemlig 66% av gjennomsnittslønnen du hadde de siste 3 årene FØR første sykemelding. Når de 3 årene inneholdt hele foreldrepermisjonen med 80% lønn og 8 mnd uten lønn ble ikke det grunnlaget så høyt altså. Når det i tillegg viste seg at forsikringen min ikke dekker mellomlegget mellom aap og vanlig lønn ble det smalhans :(

Så sjekk at du har en skikkelig syke/uføreforsikring, som også dekker mellomlegget mellom aap og vanlig lønn om du skulle bli syk (alle forsikringsselskapene har nå forsikringer som dekker dette mellomlegget).

Er du skikkelig uheldig blir du langvarig syk midt i perioden med ulønnet permisjon (jeg ble heldigvis ikke syk før jeg var tilbake på jobb) for da har du ikke krav på sykepenger en gang. Så sjekk opp at du har noe å falle tilbake på der. Det er jo bare typisk om den ene gangen i livet man blir langvarig syk skjer akkurat når man er ute av arbeidslivet en periode og ikke har krav på sykepenger...

Anonymous poster hash: be2c9...ce6

Takk for tips! Det skal jeg sjekke.

HI

Skrevet

Høres ut som forskudd på arv? Tror ikke mine foreldre hadde blitt overbegeistret om jeg hadde brukt disse pengene som "lønn" i perioden med ulønnet permisjon, fikk nemlig 1000000 av dem. Men uansett, grattis!

Anonymous poster hash: bb5c3...7b8

Jøss. Mine foreldre hadde satt stor pris på kunne hjulpet slik at spm barn fikk bære lengre hjemme:-) kan ikke tenke meg noe bedre enn å investere i tid med barna. Enda godt vi alle er forskjellige:-)

Anonymous poster hash: 55101...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...