Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Så ett bilde av en gutt som satt på skolebussen i dag. Far hadde postet det på FB. Jeg har far på vennelista mi. Fjærn fjærn bekjent. Bussen kjører og far tar bilde av gutten. Far står sikkert i mittgangen på bussen. Man ser at bussen kjører pga det beveger seg ute. Men samtidig ser vi at det henger en sikkerhetssele der. Men gutten har den ikke på. Jeg trodde at så lenge det ER seler i bussen, så SKAL 8 år gamle barn ha det på? Har jeg missforstått? Anonymous poster hash: 09f7f...a1e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Så ett bilde av en gutt som satt på skolebussen i dag. Far hadde postet det på FB. Jeg har far på vennelista mi. Fjærn fjærn bekjent. Bussen kjører og far tar bilde av gutten. Far står sikkert i mittgangen på bussen. Man ser at bussen kjører pga det beveger seg ute. Men samtidig ser vi at det henger en sikkerhetssele der. Men gutten har den ikke på. Jeg trodde at så lenge det ER seler i bussen, så SKAL 8 år gamle barn ha det på? Har jeg missforstått? Anonymous poster hash: 09f7f...a1e Ja det er påbudt :-) Blir de stoppet i kontroll får faren bot. På skolebusser er det bussjåfør som har ansvaret for at "alle" under 15 år har på bilbelte. Anonymous poster hash: a4096...c3f
*tingeling* Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Ja man skal alltid bruke belte i buss dersom bussen har belte. Men er desverre ikke alle som bryr seg om det. Ikke alle som bruker belte i bil heller :/
*SommerFrisk* Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Jeg tror du har helt rett. At dersom det _er_ seler i bussen så er det påbudt. Har aldri satt meg inn i det, bare alltid brukt det dersom det har vært tilgjengelig. og skulle jo tro at en voksen mann også ville gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå