Gå til innhold

kanelboller...need help :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan, evt er det overhode mulig å få kanelblandinga til å holde seg inni bollene?

Har alltid brukt kanel, sukker og smør.. er det bedre å droppe smøret? Kun bruke sukker og kanel..

Anonymous poster hash: 7cdf5...21f

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

myk opp litt smør (ikke smelt det) og bland inn kanel og sukker til du har en fast masse, med andre ord, mer sukker og kanel enn smør, smør det utover med en kniv eller slikkepott, rull sammen og stek :D

Jeg hadde samme problem som deg, før jeg gjorde dette, smaker myyyye bedre også :D

Skrevet

Smører på smør først, så strør på sukker og kanel :)

Skrevet

Jeg bruker smøremykt smør og smører et tykt lag først. Så drysser jeg kanel og sukker på etterpå. Holder seg der det skal hver gang :)

Anonymous poster hash: 6bdc0...445
Skrevet

Det er skillingsboller, jeg vil lage vanlige boller med en kjerne av kanel og sukker.

Syns de er bedre enn vanlige boller

hi

Skrevet

Du må i alle fall ikke droppe smøret, det er jo det som gjør at det klistrer seg fast. 

Anonymous poster hash: a6005...85a
Skrevet

Jeg pleier å kjevle ut en diger firkant av deigen på størrelse med et steikebrett. Så tar jeg smør utover hele deigen og strør sukker og kanel over. Ruller så dette sammen og skjærer passelige "skiver" og legger det på stekebrettet. Aldri hatt noe problemer med at det ikke holder seg :)

Bestemoren min pleier å blande mykt smør, sukker og kanel i en blanding og ha utover. Sikkert mindre gris, og du slipper sukker og kanel utover hele gulvet. Tror jeg har en diagnose, for jeg må ha alt i rekkefølge, og kan hater at ting er blandet :P Derfor gjør jeg det på den litt mindre enkle og grisete måten ;)

Anonymous poster hash: 0520f...960
Skrevet

Det er skillingsboller, jeg vil lage vanlige boller med en kjerne av kanel og sukker.

hi

enn skillingsboller skulle det være på slutten der.

Skrevet

hi

Er ikke skillingsbolle og kanelbolle det samme, bortsett fra at skillingsbolle ofte har rosiner i seg?

Skrevet

Nei..skillingsboller er rulla sammen sånn som flere har sagt over her. KanelBOLLER har en kjerne av kanel og sukker.

Hi

Skrevet

Nei..skillingsboller er rulla sammen sånn som flere har sagt over her. KanelBOLLER har en kjerne av kanel og sukker.

Hi

Okei, tydelig noe jeg ikke har fått med meg da :)

Men når jeg googler ser det akkurat likt ut. 

Men hvordan baker du det ut da? Og hvordan er det du pleier å legge den kanelblandingen i bollen? 

Jeg bare lurer, ikke noe vondt ment på noen måter altså :) Har faktisk alltid trodd at det var det samme.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

beklager, her kaller vi det for kanelbolle eller kanelsnurr... MEN. hva om du kjevler ut, deler opp i firkanter, smører på slik blanding jeg nevnte, og tetter det ved å brette lappene dobbelt, klemmer til en kant på brettekantene, for så å trille de ut som en bolle?

Skrevet

Har jobba på bakeriutsalg(ikke i hovedbakeriet) og der er det kanelsnurrer/skillingsboller og kanelboller(som ser ut som en bolle)

Lager vanlige boller, flater de litt ut og legger en klatt med smør/kanel/sukker blanding i og bretter rundt og ruller de litt så de ikke skal gå helt opp.. men stort sett så havner ALT på utsiden under steking :(

så lurer derfor på om det kan lønne seg å bruke blanding uten smør...

De vi hadde på jobb holdt stort sett blandinga på plass, men aner ikke om de droppa smør eller åssen de bakte de ut siden jeg ikke var i hovedbakeriet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...