Gå til innhold

jobbe selvstendig næringsdrivende utenom 100 % permisjon fra fast ansettelse?


cami246

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er et spørsmål jeg lurer litt på. Jeg er fast ansatt 100 %, men jobber ca 3-4 timer i uken utenom som selvstendig næringsdrivende. Jeg har kun bedt om permisjon ut fra inntekt på den 100 % stillingen min, ikke de timene jeg har hatt utenom selvstendig. Hvordan vil det da være å jobbe litt selvstendig i permisjon? Eller skal jeg fylle inn en søknad til for å få dekket pengene jeg da evnt. taper på å ikke jobbe selvstendig gjennom perioden også?

 

Håper det er noen her som har svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke jobbe mens du er i permisjon uten å søke om gradert uttak evt utsettelse om du jobber fulltid. Du burde ha skrevet opp at du er selvstendig og sendt inn dokumentasjon på den inntekten for å få den med i beregningsgrunnlaget ditt.... Du kan ikke ha full permisjon samtidig som du jobber, kontakt nav på tlf 55553333 for å videre veiledning om du trenger det....



Anonymous poster hash: 573a2...324
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo full permisjon fra min 100 % faste stilling, dette er snakk om noen få timer jeg jobber utenom dette igjen. (det vil altså tilsi ca 120 % stilling da om man slår det sammen). 

Men jeg ser jo at jeg kanskje kan tjene mer på å si ca hva jeg har tjent på dette som selvstendig i fjor, enn å ikke gjøre noe. Men slikt kan vel evt. ettersendes inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg lurer på det samme. Jeg skal også ut i perm men har tenkt å fortsette å jobbe med næringen iom. At det bare er et par kvelder på hjemmekontor i mnd. Vil gjerne høre hva du fant ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobba 120% (2 jobbar) og sendte dokumentasjon på dette; får kun 100% lønn og kan mao ikkje jobbe i tillegg 20%; då må eg gå ned til 80% betalt av nav. Er kjedeleg, men forstår det på ein måte og. Eg trur eg skal begynne å jobbe 20% i den eine jobben snart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...