Gå til innhold

Noen som nettopp har søkt?


Cl88

Anbefalte innlegg

Ja, kjempefint om du kan gi meg beskjed, bebisyk :) :) huff, det skjønner jeg veldig godt. Opplever mange ganger å bli sjokkert over mine egne følelser, og får ofte dårlig samvittighet. Det er jo ingen andres feil at jeg står i denne situsjonen, og jeg unner alle å få oppleve det å få barn. Dette er en ganske annerledes prosess å være i psykisk enn jeg først hadde trodd. Vi har jo ikke hatt noen forsøk ennå og det i seg selv er skremmende, for etter denne ventinga vet vi jo ikke hvor lenge vi må prøve og vente før jeg blir gravid. Hvor i landet bor dere forresten? Når alt klaffer slik vi ønsker er denne ventinga glemt og vel verdt det, jeg prøver å trøste meg med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leika16, Mammaogeadni og dere andre som venter på ringebrev!!!! Vårt kom i dag i posten!!! :D Det lå og lyste mot kona mi i postkassa!! Vi var til samtale 20. august! :)

Nå gleder jeg meg til menopur, otrivelle og inseminasjon innen kort tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leika16, Mammaogeadni og dere andre som venter på ringebrev!!!! Vårt kom i dag i posten!!! :D Det lå og lyste mot kona mi i postkassa!! Vi var til samtale 20. august! :)

 

Nå gleder jeg meg til menopur, otrivelle og inseminasjon innen kort tid :D

Spennende!! Lykke til! ☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men må få ut litt frustrasjon! 😛

Går fortsatt rundt og venter ,skulle få svar på prøvene mine, og videre plan fremover før påske..Det skjedde jo da ikke!Er så lei all ventingen, og vi har jo ikke engang komt skikkelig i gang!😫

 

Samtidig plopper alle irundt oss ut babyer!

Samboeren min har akkurat blitt tante, for første gang.Og selv om jeg er glad på hennes vegne, så føler jeg en slags skuffelse!

Går irundt med dårlig samvittighet pga de følelsene jeg bærer på, men tørr samtidig ikke og si hvordan jeg føler det!

Er en stor bragd å bli tante, er selv tante til 5. Så vil ikke ødelegge denne gleden for henne!

Skulle trodd jeg var proppa full i hormoner allerede😐🔫

Hadde ikke trodd det skulle bli en berg og dalbane av følelser så raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo selvfølgelig glad på hennes vegne, men kanskje ikke så flink til og vise det!

Hun er jo så stolt, noe jeg har full forståelse for:)

Men skulle bare så inderlig håpe det blir vår tur snart:)

Venter på svar på hvilken behandling vi skal igjennom :)

Hører til Medicus i Tr. Heim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jo selvfølgelig glad på hennes vegne, men kanskje ikke så flink til og vise det!

Hun er jo så stolt, noe jeg har full forståelse for:)

Men skulle bare så inderlig håpe det blir vår tur snart:)

Venter på svar på hvilken behandling vi skal igjennom :)

Hører til Medicus i Tr. Heim:)

Har du vært på sykehuset og tatt blodprøver? Prøvesvarene blir jo sendt til den som henviste deg. Enten fastlegen eller gynekologen. Når svarene kommer, må du inn på samtale for å høre hvilken behandling dere skal ha. Ligger prøvesvarene hos fastlegen må du nok selv bestille ny time slik at legen kan sende svarene til Medicus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo selvfølgelig glad på hennes vegne, men kanskje ikke så flink til og vise det!

Hun er jo så stolt, noe jeg har full forståelse for:)

Men skulle bare så inderlig håpe det blir vår tur snart:)

Venter på svar på hvilken behandling vi skal igjennom :)

Hører til Medicus i Tr. Heim:)

Skjønner det :)

 

Vi var innom medicus i Tr.heim før vi begynte prosessen. De virker veldig grundige og dyktige og virket ikke som om det har så lang ventetid så forhåpentligvis er dere i gang snart :) er det der du har tatt prøvene eller på st.olavs? Jeg tok mine på st.olavs og da tok det lang tid før vi fikk svar på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på sykehuset og tatt blodprøver? Prøvesvarene blir jo sendt til den som henviste deg. Enten fastlegen eller gynekologen. Når svarene kommer, må du inn på samtale for å høre hvilken behandling dere skal ha. Ligger prøvesvarene hos fastlegen må du nok selv bestille ny time slik at legen kan sende svarene til Medicus.

Alle prøvesvar skulle bli sendt til klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det :)

 

Vi var innom medicus i Tr.heim før vi begynte prosessen. De virker veldig grundige og dyktige og virket ikke som om det har så lang ventetid så forhåpentligvis er dere i gang snart :) er det der du har tatt prøvene eller på st.olavs? Jeg tok mine på st.olavs og da tok det lang tid før vi fikk svar på dem.

Vi tok blodprøver hos det lokale legesenteret, og resten av prøvene på Voss sykehus.

Så håper det ligger et brev i postkassen etter påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok blodprøver hos det lokale legesenteret, og resten av prøvene på Voss sykehus.

Så håper det ligger et brev i postkassen etter påske:)

krysser fingrene for det 😊😊 hvis ikke må dere bare ringe og purre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

I dag ringte jeg riksen for å høre om ventetid. Fikk en trist nyhet som var at vi kommer ikke inn før etter sommer. Er vi heldig så får vi ringebrev i september😭

 

Vi var på samtale oktober... Hvorfor så lang tid? Flere som har ventet så lenge som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ringte jeg riksen for å høre om ventetid. Fikk en trist nyhet som var at vi kommer ikke inn før etter sommer. Er vi heldig så får vi ringebrev i september😭

 

Vi var på samtale oktober... Hvorfor så lang tid? Flere som har ventet så lenge som oss?

Jepp... Vi var inne i begynnelsen av september og venter ennå. På mandag har det gått nøyaktig åtte måneder. Veldig slitsomt denne ventinga. Sa de noe om hvor lang ventetid det er nå da du ringte? Tenkte ringe dem på mandag. Vi ble forespeilet oppstart i februar, og jeg ringte dem da for å høre hvordan vi lå an. Da fikk jeg beskjed om at vi nok må vente 7-8 mnd. Og det har vi jo nå... Denne ventetiden altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får gi det et par dager, før vi maser 😜

Hadde håpt de skulle ringe i dag men😕

Hvordan går det? Har dere hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sa at det var opptil et år nå.

Jeg ringte først sekretæren på IVF klinikken. De kunne ikke svare meg så jeg ble satt over til en dame som hadde ansvar for donorene. Hun fortalte at det var meget stor pågang at ventetiden nå er 1 år..

Jeg sa at vi hadde vært inn på samtale i oktober. Hun svarte ord rett; " Er dere heldige får dere brev i september, men mest sansynlig skjer det ikke noe før okt-nov" så hvis vi er heldige så kanskje er vi i gang før jul..... 😪

Endret av D&&J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sa at det var opptil et år nå.

Jeg ringte først sekretæren på IVF klinikken. De kunne ikke svare meg så jeg ble satt over til en dame som hadde ansvar for donorene. Hun fortalte at det var meget stor pågang at ventetiden nå er 1 år..

Jeg sa at vi hadde vært inn på samtale i oktober. Hun svarte ord rett; " Er dere heldige får dere brev i september, men mest sansynlig skjer det ikke noe før okt-nov" så hvis vi er heldige så kanskje er vi i gang før jul..... 😪

Åh. Så utrolig kjipt. Jeg skal ringe dem i morgen. Skjønner jo at det avhenger av tilgang på donore og at de på riksen bare gjør jobben sin, men de gir så forskjellige beskjeder og det er utfordrende å gå å vente på denne måten. Når i oktober var dere inne til samtale? Vi var inne 2 sept, vet om to par som var inne 14 dager og 1 mnd før oss og har fått brev for ca 1 mnd siden. Endret av Leika16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var inne i 20 oktober...

Det er helt jævlig å bare vente... Føler at vi stanget mot en vegg bare😥

Men da vi var inne så sa hun til oss at det var 7 mnd venting og at det gjaldt 7 mnd for oss for vi var allerede "inne"..

Endret av D&&J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var inne i 20 oktober...

Det er helt jævlig å bare vente... Føler at vi stanget mot en vegg bare😥

Men da vi var inne så sa hun til oss at det var 7 mnd venting og at det gjaldt 7 mnd for oss for vi var allerede "inne"..

Ja, skjønner veldig godt hva du mener. Føler meg helt ute av balanse for tiden, for går bare og venter og har satt alt annet på pause for å være klar og tilgjengelig for å starte prosessen, som vi ble forespeilet at skulle være i gang allerede i februar. Må ringe dem i morgen slik at vi har noe vi kan gå ut ifra og forholde oss til. Vi er jo på ventelista og den kan en ikke gjøre så mye med, men om en vet at det blir etter sommeren kan vi ihvertfall prøve falle litt til ro, bestille en skikkelig ferietur, drikke vin og kose oss med å være to litt lenger 😊 Endret av Leika16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg.

Si i fra når du har snakket med dem. Veldig nysgjerrig på om de sier det samme til deg som til oss 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg.

Si i fra når du har snakket med dem. Veldig nysgjerrig på om de sier det samme til deg som til oss 🙄

Ringte i dag, men fikk ikke tak i hun som har oversikt over venteliste i forhold til donor. De la igjen beskjed og hun skulle ringe opp, men hun ringte aldri. Er det ikke man, ons og fre den telefonen er åpenfra 08-11? Får ikke høre noe før onsdag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail istedenfor :)

Jeg har alltid fått svar samme dag som jeg har sendt, om det har vært om ventetid eller andre ting jeg har lurt på:)

Endret av ilu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail istedenfor :)

Jeg har alltid fått svar samme dag som jeg har sendt, om det har vært om ventetid eller andre ting jeg har lurt på:)

Hvilken mailadresse sender du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...