Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Har sett på diverse forum rundt på nett at det er utrolig mange som blir skuffet/ lei seg/ sint/ fornærmet/ snurt etter ultralydundersøkelser, fordi det ikke ble som forventet, og jeg må si jeg blir litt provosert og oppgitt. En ultralydundersøkelse er i utgangspunktet en sjekk for å kontrollere barnets organer, se etter avvik og måle/ fastsette termin. IKKE en kinoforestilling på storskjerm for å studere barnets profil og utseende for å se så "søøt" den lille er, og få med seg flest mulig bilder av høyeste kvalitet. De fleste steder får man både vite kjønn og får med seg bilder, men jeg synes dette er noe man skal ta som en ekstra service. Å kreve ny ultralyd gratis for å få bedre bilder f.eks (ja, det er MANGE som gjør dette) blir for dumt, rett og slett. Så ender mange av disse opp med å betale for 3D-ul privat, og blir enda mer fornærmet fordi bildene fortsatt ikke er gode nok, eller at en time er aaaltfor lite, og nekter å betale fordi de "fikk jo nesten ikke sett nurket i det hele tatt jo"! Og hvis den stakkars babyen skulle finne på å ligge feil vei så ansiktet ikke vises så godt, så skal man også ha rett på ny UL, gratis selvfølgelig. Er det bare meg, eller er det flere som blir litt oppgitt over dette? Anonymous poster hash: ef489...cd9
♥Nemi♥ Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Helt enig med deg. Vår baby lå med fjeset i mot oss, så man så ikke noe profil, og fikk ikke gode bilder i det hele tatt. Har ikke sett på bildene i ettertid heller. Men jeg var kjempefornøyd! Jordmor pratet om alt hun gjorde og hvorfor hun gjorde det, og gleder meg til gullet kommer. Spent på hvem det er
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Finnes det så mang av disse da? I tilfellet er det jo helt horribelt..! Anonymous poster hash: bee06...7fd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Sikkert mange som blir oppgitt over dette ja. På samme måte som jeg blir oppgitt over at du ikke evner å se andre ta andre valg enn du selv ville gjort.. Anonymous poster hash: 7d3cd...57a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Jøss! Dette har jeg ikke fått med meg i det hele tatt. Høres unektelig ganske spesielt ut ja... Anonymous poster hash: 86f1f...f99
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Vi hadde privat UL i uke 12. Det var en veldig positiv opplevelse. Gynekologen var ENTUSIASTISK og kjempegøy. OUL var ikke veldig hyggelig. JM virket lite engasjert, vi følte at vi var til bry og egentlig burde ha visst bedre enn å komme dit og forstyrre dem. Hun snakket som en robot og jeg døde nesten av angst hver gang hun sa: "Hjertet ...... slår..... som det skal ...." Da vi forsiktig spurte om hun kunne bestemme kjønnet ble hun kjempeirritert. Jeg var så lei meg i etterkant! Det endte med ny privat UL hos hun vi var hos første gang. Jeg vet veldig godt hvordan jeg skal gjøre dette neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå