Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Har havnet i en situasjon jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle. Alle jentene på avdelingen i barnehagen hadde i dag fått bursdagsinvitasjon i hyllene sine i barnehagen. Alle bortsett fra min datter. Hun gråt selvsagt og var veldig lei seg. Bursdagsbarnet er en jente hun leker mye med, jentene er like gamle, men foreldrene hennes liker ikke meg. Det er fordi moren en gang kom med en svært nedsettende kommentar om barnet mitt. Hun sa det ganske høyt i garderoben i barnehagen og jeg svarte ganske krasst tilbake. Det burde jeg kanskje ikke gjort, men etter den episoden hilser verken hun eller mannen på meg og datteren min. Jeg burde sikkert tatt mer kontakt, også for jentene sin del på fritiden, men jeg føler meg ganske ubekvem og ekkelt når de så konsekvent ignorerer oss. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Skal jeg gjøre noe? Jeg kjenner ikke foreldrene privat og har ingen omgang med dem utenom levering og henting i barnehagen. Jeg er forøvrig en normal person. Ganske ordinær og har ikke noe ved meg som skulle tilsi at barnet ekskulderes pga. meg. I barnehagen sier de at jenta og datteren min henger sammen som erteris og leker mye sammen. Så det går heller ikke på at datteren min oppfører seg fælt eller er et såkalt vanskelig barn. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen velger å ekskuldere et barn pga. foreldrene. Kan egentlig ikke fatte og begripe at man kan invitere alle, bortsett fra en. Kan ikke tro at dette er vanlig. Er det? Hva hadde du gjort med en slik situasjon? Anonymous poster hash: a6874...9c8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Herregud,så trist å lese. Enn å sette sine egne behov foran sitt barn! Og ditt barn! Det er faktisk ikke lov å ekskludere barn sånn som det der! Jeg ville tatt det opp med ped.leder eller styrer og forklart saken,for dette går direkte ut over jenta di og det er ikke greit! Selv om jeg hadde mislikt en mor/far så sterkt,så tror og håper jeg at jeg hadde hevet meg over det og sett barnet for hva det er , et barn... Og det høres ut som om det jo er mora sin egen feil dette her..! Ta det opp med ped.leder med en gang,så får de ta det videre. Er selv ped.leder og hadde ikke nølt et sekund med å tatt opp noe så viktig som en ekskludering/mobbing av ett barn... Anonymous poster hash: bd131...935
lilyblue Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Dette er rimelig sjokkerende og langt i fra normal oppførsel. Hadde gått direkte til styrer med saken. Hvor gammel er dette mennesket(moren)?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp med ped leder. I bhg er det IKKElov å ekskludere på den måten! Hadde invitasjonene blitt delt ut privat hadde det vært noe annet. Jeg hadde tatt det videre på en skikkelig måte, er ped leder. Jeg ville ikke hatt sånt på min avdeling. Anonymous poster hash: 67405...dfd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Vet ikke hvor gammel mor og far er. Kanskje i midten av 30-årene? Vanskelig å si, men eldre enn 25 og yngre enn 40. Kan jeg ta det med styrer? Er det vanlig at man gjør det? Er første barnehagebarn og er veldig usikker på hvordan jeg håndterer ting som dette. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp med ped leder. I bhg er det IKKElov å ekskludere på den måten! Hadde invitasjonene blitt delt ut privat hadde det vært noe annet. Jeg hadde tatt det videre på en skikkelig måte, er ped leder. Jeg ville ikke hatt sånt på min avdeling. Anonymous poster hash: 67405...dfd Er det ok å utelate 1 barn dersom man leverer invitasjonene privat? Utfallet blir jo det samme for ungene snakker om bursdager i barnehagen, slik jeg har forstått det. Jeg skjønner ikke helt dette, ser jeg. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Vet ikke hvor gammel mor og far er. Kanskje i midten av 30-årene? Vanskelig å si, men eldre enn 25 og yngre enn 40. Kan jeg ta det med styrer? Er det vanlig at man gjør det? Er første barnehagebarn og er veldig usikker på hvordan jeg håndterer ting som dette. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8 Spør om møte emd ped.leder på avdelinga,så fort som mulig,sånn at dere kan sette dere en plass og ikke snakke i garderoben/over hodet på barnet ditt.da kan du snakke fritt. Så sier du det som det er,at jenta di blir eksludert fordi du og mor ikke går overens.Si det som det er ,og så må du spørre ped.leder om hun kan ta det videre,eller styrer. Anonymous poster hash: bd131...935
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp med ped leder. I bhg er det IKKElov å ekskludere på den måten! Hadde invitasjonene blitt delt ut privat hadde det vært noe annet. Jeg hadde tatt det videre på en skikkelig måte, er ped leder. Jeg ville ikke hatt sånt på min avdeling. Anonymous poster hash: 67405...dfd Er det ok å utelate 1 barn dersom man leverer invitasjonene privat? Utfallet blir jo det samme for ungene snakker om bursdager i barnehagen, slik jeg har forstått det. Jeg skjønner ikke helt dette, ser jeg. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8 Enig HI,det forandrer jo ingen verden ting at det blir gjort på privaten eller ikke,eksklusjon er fortsatt eksklusjon. Vokse mennesker skal forstå slikt uten at noen må mate de med teskje... Anonymous poster hash: bd131...935
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Vet ikke hvor gammel mor og far er. Kanskje i midten av 30-årene? Vanskelig å si, men eldre enn 25 og yngre enn 40. Kan jeg ta det med styrer? Er det vanlig at man gjør det? Er første barnehagebarn og er veldig usikker på hvordan jeg håndterer ting som dette. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8 Spør om møte emd ped.leder på avdelinga,så fort som mulig,sånn at dere kan sette dere en plass og ikke snakke i garderoben/over hodet på barnet ditt.da kan du snakke fritt. Så sier du det som det er,at jenta di blir eksludert fordi du og mor ikke går overens.Si det som det er ,og så må du spørre ped.leder om hun kan ta det videre,eller styrer. Anonymous poster hash: bd131...935 Det var et godt forslag. Skal ta en samtale med ped.leder. Mor og far trenger ikke like meg, det er helt greit, men å ha et gråtende barn som blir ekskludert er ikke greit. Hun spurte til og med en av de andre jentene om hun kunne få bli med. Hjerteskjærende HI Anonymous poster hash: a6874...9c8
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Det du burde gjøre er å ringe til foreldrene og spør om det har skjedd en feil siden din datter ikke har fått invitasjon til sin bestevenninnes bursdag. Det kan bli ubehagelig, men om du klarer å tøffe deg opp så tror jeg det er den beste måten. Da må foreldrene enten ta et åpent oppgjør med deg, og da kan du ta det videre til styrer, eller så trekker de seg og 'innrømmer' feilen og at din datter selvsagt er velkommen i selskap. Ubehagelig for deg, så absolutt, men her syns jeg du bør ta tak for din datters skyld. For noen usympatiske foreldre! Husk at det er de som er idiotene her.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Man skal aldri utelate et barn på den måten. Du kan jo kontakte foreldrene først, og sprre om det var en forglemmelse eller om den invitasjonen kan ha kommet bort - for man kan jo ikek tro at et normalt voksent menneske unnlater å invitere ett barn med vilje, for å være slem mot barnets mor. HVis det viser se at det ar med vilje, kan du gjøre som hun over her foreslo, ta det opp med ped.-leder. Anonymous poster hash: e2afd...141
Gjest Smil: ) Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Hei HI, Det vanlige er a pedleder informerer om hvem som skal inviteres til foreldrene som skal ha besøket. Min måte å takle dette på hadde vært: en rolig prat med pedleder og si tror invitasjonen må ha falt ned fra hyllen kan du spørre moren til x om de har en til. Ut over det så tørr jeg ikke å komme med råd, det høres bare helt uvirkelig ut det du beskriver. Masse lykke til, god klem ; )
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Ta det med barnehagen ellers så trur eg at eg hadde funnet ut hvor å når selskapet skulle være å møtt opp alikevel å sagt til mitt barn at di sikkert bare har glemt invitasjonen men at vi selfølgeligt skal gå i selskap å sakt til dem som har selskapet at vi kommer bare fordi dere sikkert har glemt invitasjonen. Vet ikke hvordan det hadde blitt tatt men jeg hadde ikke akseptert at mitt barn ikke skulle få komme. Men først å fremst ta det med bhg så kan di sikkert fikse opp i det. Å det di sier ang invitasjoner utenfor bhg blir jo selfølgelig like sårt for et bare som blir ekskludert så om det hadde vert levert i bhg Anonymous poster hash: 6c802...8d6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Hadde definitivt tatt det opp med barnehagen! Dette er ikke grei oppførsel- det er utestengelse av et enkelt barn! Dette vil være veldig sårt for barnet ditt eller andre barn som opplever dette. I vår barnehage har vi laget felles kjøreregler for dette. Enten skal alle i samme årskull inviteres (kan be bare gutter eller bare jenter). Om bare noen skal bes skal det være mindre enn halvparten som er invitert. Hadde tatt opp dette med styrer eller pedleder umiddelbart. Om barnet ditt nå blir invitert likevel så ville jeg også vært der sammen med henne siden denne andre moren tydeligvis er villig til å la det gå utover ditt barn at hun er sur på deg. Alternativt fått far eller en annen voksenperson til å følge henne om det føles vanskelig for deg. Videre ville jeg tatt opp dette som generell sak i foreldreutvalget om dere kan bli enige om felles kjøreregler slik at ikke noen blir stående utenfor i en senere anledning. Anonymous poster hash: 4e3ed...557
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp med barnehagen. Sånt skal ikke gjøres. Anonymous poster hash: 8a8b9...b3f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp med ped leder. I bhg er det IKKElov å ekskludere på den måten! Hadde invitasjonene blitt delt ut privat hadde det vært noe annet. Jeg hadde tatt det videre på en skikkelig måte, er ped leder. Jeg ville ikke hatt sånt på min avdeling. Anonymous poster hash: 67405...dfd Er det ok å utelate 1 barn dersom man leverer invitasjonene privat? Utfallet blir jo det samme for ungene snakker om bursdager i barnehagen, slik jeg har forstått det. Jeg skjønner ikke helt dette, ser jeg. HI Anonymous poster hash: a6874...9c8 Nei det er ikke greit da heller, men opplegg som går utenom bhg har ikke bhg noe med, og da kan du ikke ta det den veien, da er det direkte med foreldrene. Vet foreldre leverer utenom bhg når de inviterer et par fra bhg og ikke alle. Snakk med ped leder og så vil hun / han spørre om den kan ha forsvunnet om du ikke vil det selv. Anonymous poster hash: 67405...dfd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Ta en telefon til dem og få skværet opp. Dere oppførte dere tydligvis litt dumt begge to den gangen og ingen av dere vet hvordan dere skal komme ut av det. Anonymous poster hash: 86d21...2ff
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 HI her. Har snakket med mor og det stemmer at barnet mitt ikke er invitert. Hun opplevde seg krenket og irettesatt da jeg i en skarp tone ba henne om å ikke snakke nedlatende om barnet mitt i påhør av barnet og de andre barna. Hun ønsker ikke å omgås slike som meg, som hun sa. Jeg beklaget at hun oppfattet meg som skarp og at hun ble krenket. Hun var glad jeg innså mine feil, men hun ønsker ingen sosial omgang med meg og barnet. Det var den merkeligste samtalen jeg har hatt på lenge. Jeg beklager for min reaksjon på at hun snakker nedsettende om datteren min og at hun ekskluderer henne. Vet ikke helt hva jeg tenker nå..... Anonymous poster hash: a6874...9c8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 HI her. Har snakket med mor og det stemmer at barnet mitt ikke er invitert. Hun opplevde seg krenket og irettesatt da jeg i en skarp tone ba henne om å ikke snakke nedlatende om barnet mitt i påhør av barnet og de andre barna. Hun ønsker ikke å omgås slike som meg, som hun sa. Jeg beklaget at hun oppfattet meg som skarp og at hun ble krenket. Hun var glad jeg innså mine feil, men hun ønsker ingen sosial omgang med meg og barnet. Det var den merkeligste samtalen jeg har hatt på lenge. Jeg beklager for min reaksjon på at hun snakker nedsettende om datteren min og at hun ekskluderer henne. Vet ikke helt hva jeg tenker nå..... Anonymous poster hash: a6874...9c8 Jeg tror du skal tenke at problemet ligger hos henne og ikke hos deg. Nå har du gjort opp for din side og satt unnskyld,en hun tar ikke hånda du rekker ut selv om hun gjorde noe veldig negativt selv,da hun krenker ditt barn foran mange andre. Så da får du bare kaste det over skuldra di og komme deg videre.Det er ingenting mer du kan gjøre med dette,så om hun vil late som du er luft,så får du bare smugle litt for seg selv og tenke at dette er et lite patetisk menneske som virkelig ikke klarer å takle mye motgang her i livet.Også får hun mannen sin til å bli sur på deg også!snakk om et modent par! Forresten,du var skikkelig tøff som tok den samtalen,det beundrer jeg deg for! Men hva er bottom line da,at bestevenninna til barnet ikke får komme i bursdag pga mora..? hadde da tatt det opp med ped.leder,de kan ta det videre med mora nå.Det er regler på bursdagsinvitasjoner i barnehagen, og disse skal følges,åkke som! Anonymous poster hash: bd131...935
Zaphira Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 Tøff du er som tok den samtalen,du rekte ut en hånd,hun tok den ikke-ikke engang for ungenes skyld.Hun kan ikke ha tenkt langt,jeg ville t.o.m inviteret dattera deres til min datters burstag,når den tid kommer-Slik at ikke hennes datter gråter og føler seg utelatt slik som hun har sørget for nå med hennes oppførsel.Og jeg ville definitivt tatt det opp med pedagogisk leder slik at de er OBS på disse menneskene lar sine følelser og meninger bidra til at små barn føler seg ekskludert og IKKE minst at hun slenger negative bemerkninger om ditt barn i barnehagen.Det bør du heller ikke finne deg i.Hev deg over dette,du er tydeligvis et bedre menneske enn dette foreldreparet som viser seg fra sin verste side,og det i barnehagen til sin datter av alle steder!(sorry,skriver fra Mob,blir helt varm av sånne msk)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #21 Skrevet 11. mars 2014 HI her. Har snakket med mor og det stemmer at barnet mitt ikke er invitert. Hun opplevde seg krenket og irettesatt da jeg i en skarp tone ba henne om å ikke snakke nedlatende om barnet mitt i påhør av barnet og de andre barna. Hun ønsker ikke å omgås slike som meg, som hun sa. Jeg beklaget at hun oppfattet meg som skarp og at hun ble krenket. Hun var glad jeg innså mine feil, men hun ønsker ingen sosial omgang med meg og barnet. Det var den merkeligste samtalen jeg har hatt på lenge. Jeg beklager for min reaksjon på at hun snakker nedsettende om datteren min og at hun ekskluderer henne. Vet ikke helt hva jeg tenker nå..... Anonymous poster hash: a6874...9c8 Det var sært. De aller fleste tar imot en slik mulighet om forsoning. det betyr jo ikke at man trenger å bli bestevenner. Sært. Anonymous poster hash: 86d21...2ff
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #22 Skrevet 11. mars 2014 For datteren din sin skyld kan du jo dikte opp en historie om at hun faktisk var invitert men at desverre så var det akkurat den dagen dere skulle et eller annet som gjorde at det ikke gikk. Det vil nok være enklere å svelge for barnet og kansje hindre at det blir dårlig stemning mellom de to jentene. Det er jo ikke deres skyld at denne moren oppfører seg slik. Anonymous poster hash: 86d21...2ff
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #23 Skrevet 11. mars 2014 Herlighet man utelater ikke et barn på denne måten. Utrolig dårlig oppførsel av foreldrene. Jeg ville tatt dette opp med barnehagen. Tøft gjort av deg å ta kontakt med foreldrene her. Hvilket voksent menneske reagerer slik som henne? Hun sto å snakket nedlatende foran ditt barn, det er klart du skal reagere på det. Uff. Jeg syntes hun skylder deg en unnskyldning også for sin dårlige oppførsel. Hev deg over henne, med ta kontakt med barnehagen. Dette er ikke greit. Anonymous poster hash: 44e5b...da1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 Jeg hadde tatt kontakt med barnehagen straks! Hadde også bedt barnehagen om å ta opp hennes egen oppførsel med henne. Både da det angår det å snakke nedlatende om andre i garderoben og det å utestenge et barn. Dette er mobbing! Maken til oppførsel av en såkalt voksen person! Helt sjokkert! Kanskje du må ta en utskrift av denne tråden å sende til mora;-) Anonymous poster hash: 4e3ed...557
Gunner Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Wow, det er ikke rart det blir krig i verden og unger blir som de blir med sånne foreldre. For ei utrolig spesiell dame. Herregud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå