Gå til innhold

Kjedelig tittel: avdragsfrihet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det i din bank? Må du ha være innenfor 70% av boliglånet for å få noen måneder avdragsfrihet?

Vi skal kjøpe nytt hus, og tenkte at vi kunne få avdragsfrihet på det andre boliglånet mens vi ventet på å få solgt. Men neida, sa banken, dere har ikke innenfor 70% av boliglånet, så da går det ikke. Det betyr at vi må betale renter og avdrag på 2 boliglån mens vi venter på å få solgt det gamle huset. Er dette vanlig prosedyre?

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal få råd til å kjøpe nytt hus...

Anonymous poster hash: a74ad...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke kjedelig tittel :-) men skummelt tema.

Har fått inntrykk av at dette skal gå greit i vår bank uansett hvor mye av boligen man eier, når det er snakk om noen måneder - men har aldri gjort det selv - altså avdragsfrihet. Vi har sparebank1, forresten.

Men det må vel være normalt å tilpasse litt etter kundene, så lenge banken får pengene sine (renter og avgifter) skulle man tro. De har jo normalt sett sagt ja til boligskifte siden de har investert sine penger i dette og derfor må godkjenne nytt lån.

Men ja, det er normalt at man i denne perioden må betale dobbelt, derfor mange vil bli kvitt gammel bolig raskt :-) Lurt å kalkulere inn kostnaden til dette inn i boligbytte på samme måte som eventuell oppussing, meglerutgifter etc.

Kan jo være en ide å sørge for at overtakelsen av nytt hus er litt fram i tid slik at dere har tid til å selge det gamle...

Endret av MrsMilla
Skrevet

Jeg fikk avdragsfrihet på 100% belåning av huset mitt....

Skrevet

Vi hadde to års avdragsfrihet uten å være innenfor verken 70 eller 85 prosent. Men hadde kausjonist på 15% av lånet, vet ikke om det teller. Har dnb.

Anonymous poster hash: 5dc00...853

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...