Gå til innhold

Har du noengang anmeldt noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For hva? Ble vedkommende dømt?

Anonymous poster hash: 24e98...3a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, anmeldte en for å true med å drepe barnet mitt. Hadde opptak av truslene.

Ingenting skjedde.

Anonymous poster hash: c2f6d...6bf
Skrevet

Ja, ble truet med våpen, personen ble dømt cirka et år senere. 

Anonymous poster hash: b0656...043
Skrevet

For hva? Ble vedkommende dømt?

Anonymous poster hash: 24e98...3a9

Ja, anmeldte en som kjørte på meg og stakk av. Fikk tak i bilnummeret og gikk rett til politiet. Han ble tatt og måtte betale.

Anonymous poster hash: e22d0...763

Skrevet

Anmeldte etter å ha fått mange trusler over flere år og politiet sa at hvis ikke jeg gjorde det ville de gjøre det. Etter anmeldelsen tok politiet kontakt med de som truet meg som da benektet alt, vitner trakk seg, og jeg hadde ikke fått noen råd av politiet på hvordan å sikre bevis. Saken ble henlagt. 

Oppsøkte psykolog og fikk vite at dette er helt vanlig når med mennesker som truer, fikk råd om å bryte kontakt med de som truet, har i dag et ok liv.

Politiet ringer jeg kun til om døren blir slått inn. Ikke så mye de kan gjøre er min erfaring.  

Om du er redd så snakk med lege og få henvisning til psykolog som kan veilede deg når du samler bevis mot overgriperen, du kan ikke regne med at politiet gjør den jobben! 

Anonymous poster hash: e982a...2b3
Skrevet

Ja, anmeldt drapstrusler og vold flere ganger. Jobber med tungt belastede ungdom/unge voksne, og vi har rutine på det. Får vi reelle drapstrusler skal det anmeldes. Grov vold anmeldes også. Har vært vitne i flere rettssaker og flere har også blitt dømt. En person ble utvist fra Norge da det var flere anmeldelser (kun en fra meg) og vedkomne hadde ennå ikke fått oppholdstillatelse. Da er det snakk om grove trusler, type "jeg vet hvor du bor, hvor barna dine går i barnehage og jeg kommer til å ta deg og familien din når du minst venter det". Kun en gang hvor jeg har vært reelt redd.

Anonymous poster hash: 717c4...c15

Skrevet

Ja, de som stjal bilen vår. Politiet stoppet et par tenåringer på heisatur i vår bil, mens vi lå og sov og trodde alt var såre vel. Ble vekket midt på natta av politiet som ville vi skulle komme med en gang og anmelde tyveriet og skadeverket. Det gjorde vi. Et års tid etterpå fikk vi beskjed om at saken var henlagt. Vittig. De ble tatt på fersken, i en bil som ikke var deres, uten sertifikat. Så den eneste som ble "straffet" for dette var oss, som måtte betale for at bilen ble tauet bort, siden den ikke kunne stå der politiet stoppet den, og som måtte betale for reparasjon av bildør og tenningslås (gammel bil, lønte seg ikke å ta det på forsikringen)

Skrevet

Ja, anmelde bussjåføren etter han kjørte på meg og stakk. Fikk erstatning, men ingenting annet skjedde. Bussjåføren kjører fremdeles rundt den dag i dag og har vært involvert i flere store ulykker i ettertid uten å miste hverken jobben, lappen eller kjørelisensen! Skremmende!

Anonymous poster hash: 8fd0a...0df
Skrevet

Ja, har anmeldt en person for fyllekjøring. Han mistet lappen.

Skrevet

Ja, en ex av exen som trakaserte oss. Ingenting skjedde

Anonymous poster hash: f1d41...d3f
Skrevet

Ja, anmeldte ett overfall på åpen gate som kunne ha gått veldig galt. Han fikk 3 mnd ubetinget fengsel og jeg fikk 10 000 i erstatning.

Skrevet

Ja, to ganger.
Første gangen for drapstrusler.Ingenting skjedde.
Fikk beskjed om at han måtte si "jeg kommer å dreper deg!" mer enn en gang...................

Den andre gangen var fordi jeg ble neddopet(Antagelig GHB ifølge 10 leger)
Hadde ikke venninnen min stoppet meg den kvelden (jeg sa/gjorde ting som ikke var meg..)
så hadde denne ukjente mannen fått følge meg hjem........Anmeldte han flere ganger da han fulgte etter meg.
Han kan ennå, nå 7(?) år etter, bare stå å se på meg..Ingentingen skjedde.

Anonymous poster hash: 8b1bf...8f8
Skrevet

Tråden er moderert i henhold til denne reglen:

* Identifisering av privatpersoner gjennom for eksempel fullt navn, adresse og/eller telefonnummer. Telefonnummer og epost-adresser til diverse offentlige hjelpeorganisasjoner, firma og etater er imidlertid lov.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Anmeldte en som kjørte i fylla med 2 barn i bilen. Politiet sa de skulle se hva de kunne gjøre med det. De gjorde ingenting.

Anonymous poster hash: 19dfd...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...