Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 papirer? Vi kjøpte hytte som skulle totalrenoveres, etter vi endelig kom i gang mente snekkeren at det var mer hensiktsmessig å rive å bygge nytt! Vi fikk ikke mer lån, men hytta må rives, da det er altfor store kostnader mtp det arb vi påbegynte. Derfor ha vi mao altfor stramt budsjett . Broren min har papirer på kjølemontør (tror jeg), har jobbet i rørleggerfirma og egentlig mye erfaring, men ikke de rette papirene :-( Han gjorde all rørleggerarbeid i sitt eget nye hus. Har forstått det sånn at det er lov siden han stod ansvarlig selv. Vi lurer på om han kan ta rørlegger arbeidet hos oss. Lurer på om det er noe slikt at han kun kan gjøre det hos seg selv? Noen som vet dette! Setter enorm pris på svar , da dette mildt sagt er en veldig frustrerende situasjon :-( Anonymous poster hash: 502a6...11d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Jeg vet ikke dette sikkert, men har hørt at om dere siden skulle få vannlekasje eller liknende vil dere kunne bli nektet forsikringsutbetaling. Det kan også bli et problem i forhold til fremtidig salg av hytta. Ellers vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 2b136...678
Førstemann Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Det er riktig som anonym her sier. De fleste forsikringsselskaper har en klausul som sier at hvis det ikke er gjort av autorisert håndverker, så kan de nekte utbetaling ved vannskade.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ja har tenkt på dette. Men hørte noe om at dette bare gjelder 5 år eller noe sånt? Hi Anonymous poster hash: 502a6...11d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Er selvfølegelig veldig skeptisk selv mtp evt problemer i etterkant :-( hi Anonymous poster hash: 502a6...11d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Ja har tenkt på dette. Men hørte noe om at dette bare gjelder 5 år eller noe sånt? Hi Anonymous poster hash: 502a6...11d Det går jo ann å sende en mail til forsikkringsselskapet og spørre. Anonymous poster hash: 2b136...678
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Her skal mannen min gjøre alt selv med unntak av noen få ting så kommer rørleggerfirmaet å godkjenner alt slik at vi får papirere på det det blir betrakteligt billigere enn om di skulle gjort alt. Kanskje du kan få firmaet bror din jobbet for å hjelpe slik at du får papirer Ellers så gjeld det med forsikringselskapet som di andre nevner Anonymous poster hash: 4c23c...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå