Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 selv om du er nybakt mamma? Mener, bruker du tid på litt sminke, ordne håret og tar du bevisste klesvalg? Eller har du gitt opp? Jeg personlig bruker litt tid på å pleie meg selv. Når jeg er sliten så føler jeg meg mer opplagt når jeg er litt styla. Får meg ikke til å gå med joggebukse hele dagen og fett hår. Dette er ikke et angrep på noen, ønsker bare et innblikk i hvordan deres verden er. :-) Anonymous poster hash: a0f97...559
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 De første ukene handlet det om å holde seg sånn noenlunde ren og å få pusset tenner var en bonus, men etterhvert som ting gikk seg til og man fikk sove mer enn et par timer i strekk og det ble forskjell på matt og dag så har jeg stelt meg hver dag selv om jeg kanskje bare skal være hjemme. Om jeg ikke får kledd meg og fikset hår og litt sminke føler jeg meg shabby og nesten litt uvel. Men så har jeg hatt enkle barn som har gitt meg mulighet til 10 min på badet - ikke alle får den sjansen iløpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 De første ukene handlet det om å holde seg sånn noenlunde ren og å få pusset tenner var en bonus, men etterhvert som ting gikk seg til og man fikk sove mer enn et par timer i strekk og det ble forskjell på matt og dag så har jeg stelt meg hver dag selv om jeg kanskje bare skal være hjemme. Om jeg ikke får kledd meg og fikset hår og litt sminke føler jeg meg shabby og nesten litt uvel. Men så har jeg hatt enkle barn som har gitt meg mulighet til 10 min på badet - ikke alle får den sjansen iløpet av dagen. Jeg skjønner det. Den første tiden (to-tre uker for min del var det superundertøy og hestehale) men nå har vi rutine på at jeg får 30 min på badet ALENE hver morgen før mannen går på jobb. Man får gjort mye på de minuttene. Lukten av rent hår og litt mascara hjelper utrolig på eget velvære. Bodylotion, pedikyr og krøllete hår er en luksus foreløpig. Føler meg litt mer klar for dagen når jeg har på jeans og kysser mannen på vei ut døra. :-D Anonymous poster hash: a0f97...559
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ja, har dusjet og sminket meg fra dag 1. Hver eneste morgen uten unntak. Går fremdeles til frisøren og ordner neglene mine også. Dusjet og sminket meg på sykehuset rett etter jeg hadde født til og med. Vil ikke miste meg selv hvis det gir noen mening. Hvis jeg ser ut som en dass så føler jeg meg som en dass. Liker å være frech....alltid Anonymous poster hash: 2adf4...065
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Her i huset _prioriteres_ tid til min egenpleie. Kjæresten vet at jeg får helt "melt down" hvis jeg ikke får stelt meg skikkelig hver dag
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Her i huset _prioriteres_ tid til min egenpleie. Kjæresten vet at jeg får helt "melt down" hvis jeg ikke får stelt meg skikkelig hver dag Samme her. Nå er jeg ikke ei jålebøtte. Men liker velpleid og lukte godt. Og jeg elsker høye hæler og skinnyjeans. Gleder meg til våren. :-) Anonymous poster hash: a0f97...559
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Jeg føler meg enda verre om jeg ikke ordner meg på håret,dusjer,sminker meg pg har på klær som jeg føler meg vel i,så for meg er det prioritet èn å få ordna seg hver eneste morgens,lik at selv om jeg føler meg dritt på innsiden,så er jeg iallefall ok på yttersiden! Så når jeg ser meg i speilet blir jeg positivt overraska! Anonymous poster hash: 2dd7d...7d6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca Maske faktisk... Tror du skal prøve smike før du uttaler deg så bastant Anonymous poster hash: 2dd7d...7d6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca Maske faktisk...Tror du skal prøve smike før du uttaler deg så bastant Anonymous poster hash: 2dd7d...7d6 Kniiiis. Noen er bare naturlig pen vet du. ;-) da trenger man ikke maske. Noen ganger hjelper ikke maske en gang og da har jeg en papirpose over hodet. Anonymous poster hash: a0f97...559
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca La meg gjette. Du barberer deg heller ikke. Fotformsko og bruker kun naturfarger? Batikk? Anonymous poster hash: a0f97...559
Nettisen:) Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Jeg dusjet og sminket meg hver dag. Det hjalp en hel del det:) tror faktisk jeg kledde meg litt mer pyntet enn vanlig pga ks. Jeans gjorde vondt og kjoler og skjørt var mest behagelig. Svettet som et dyr de første mnd, pluss lakk melk og blødde, så måtte minimum ta en dusj på morgenen. Kroppen så ikke akkurat strøken ut så følte meg mye bedre med litt freshere ansikt og klær.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Jo mer sliten og trøtt jeg er, jo bedre føles det å stelle seg litt. Skal ikke så mye til før jeg føler meg fresh. Litt fuktighetskrem, litt mascara og litt Foundation. Passet alltid på å gjør emg litt fresh selv om jeg hadde nyfødt baby og senere.. Kun for selvfølelsen, føle seg litt normal. Det er jo ikke mange minuttene som skal til.. Sier ikke at det var det første som skjedde når jeg våknet, men etter hvert så stelte jeg meg litt. Rene klær hadde jeg om morgnen og om jeg skulle noe spesielt. Måtte ofte skifte 1 og 2 ganger pga gulpegutt. Anonymous poster hash: b0a38...10f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca Maske faktisk... Tror du skal prøve smike før du uttaler deg så bastant Anonymous poster hash: 2dd7d...7d6 Ja, "maske", i betydningen å skjule sitt virklige utseende og fremstå annerledes. Jeg har gått med sminke mange ganger, men jeg liker det ikke og jeg liker heller ikke det signalet sminkebruken sender til våre døttre om at vi, og dermed de også, ikke ser bra nok ut fra naturens side. Fotformsko har jeg ikke, men gode joggesko, gode dansesko, fjellstøvler, gumistøvler osv, hver til sitt bruk. Jeg har pensko også. Men dem bruker jeg ikke til hverdags. Det hender jeg barberer legger og noen ganger armhuler. Det er ikke på grunn av at jeg liker det, men fordi tabuet i vår kultur mot kroppshår på kvinner er så sterkt at jeg ikke orker å stå imot det bestandig og fordi det å bryte dette tabuet faktisk blir sett på som så grusomt av enkelte at de lar det gå ut over barna. Batikk og narurfarger har jeg ikke noe forhold til. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca La meg gjette. Du barberer deg heller ikke. Fotformsko og bruker kun naturfarger? Batikk? Anonymous poster hash: a0f97...559 Det er vel ikke sikkert? Det kan være mange gode grunner til at folk ikke sminker seg som f.eks.allergi. Noen får det bare ikke til og da er det faktisk lurest å la være
PRobert Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Sminker meg ikke hvis jeg bare skal være hjemme, hiver på litt mascara hvis jeg skal ut. Ser naturlig bra ut, så håret er igrunnen det verste. Tar lang tid å ordne det, og gjør jeg ikke noe med det ser jeg ut som Ronja Røverdatter på en bad hair day. Er gravid nå, så orker ikke høye hæler eller trange jeans. Blir til at jeg går i ballerinasko eller støvletter, skjørt og kjoler.
skjotta Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Jeg legger like mye tid og energi i utseendet mitt nå som jeg gjorde før jeg fikk barn.
PintSizedDictator Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker aldri sminke. Det gjorde jeg ikke før jeg fikk barn heller. Jeg vil ikke gå rundt med "maske" men heller vise hvordan jeg faktisk ser ut. Jeg kler meg funksjonelt og bruker klærne til de blir utslitt. Anonymous poster hash: 40fe0...7ca Maske faktisk... Tror du skal prøve smike før du uttaler deg så bastant Anonymous poster hash: 2dd7d...7d6 Hun er jo faktisk ikke helt på viddene med det utsagnet. Ikke hvis man skal ta utgangspunkt i den generelle kvinne i samfunnet. det er overraskende få som klarer å sminke seg slik at de kun fremhever trekkene og ikke endrer på de.
Gjest meg&mini Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Jeg bruker ikke mye tid på det, men jeg liker å føle meg fin og opplagt. Litt mascara, fikse øyenbryna og dekke til litt mørke ringer gjør virkelig underverker. Jeg er heldig for jeg trenger egentlig ikke sminke, men jeg føler meg finere med litt. Jeg går aldri med joggebukser, men bruker av og til joggers fra vila og lindex. De er minst like behagelige, men ser mye finere ut
lilyblue Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 For meg er ikke sminke avgjørende overhodet. Så lenge jeg får tatt meg den dusjen,raka leggene, har på nyvasket tøy og lukter godt er jeg good to go hvor som helst. Blir veldig rart å sminke seg udusjet. Føles som å male på et skittent lerret eller hva det nå er de bruker for uttrykk Men klart, lett sminke er alltid fint.
Madolyn Skrevet 11. mars 2014 #21 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Nå er eldste snart tre og yngste snart ett. Har jo passet på å ikke forfalle voldsomt, men det har blitt svært lite fokus på moteklær og å pynte meg lenge foran speilet. Før var det jo fint å shine seg opp før restaurant- og kinobesøk, kafèturer og dates med mannen. Nå når vi er på lekeland eller badeland allerede kl 09 på lørdagsmorgenen så blir det langt mer unødvendig og upraktisk å jåle seg Men nå de siste 3-4 mnd så har jeg trent fem kvelder i uka, jeg teller kalorier og begynner så smått å se på nye klær jeg kunne tenke meg. Ser jo at kroppen jeg hadde for fire år siden aldri kommer tilbake selv om vektnåla viser det samme som da og jeg nå trener mye mer enn noensinne, men prøver hvert fall mitt beste for å begrense forfallet Også føler jeg meg mye bedre når jeg faktisk bryr meg om kroppen min, både mtp utseende og mtp det langvarige helsemessige perspektivet. Endret 11. mars 2014 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #22 Skrevet 11. mars 2014 Prioriterer utseendet mitt ja. Viktig for meg å føle meg vel, har derfor satt av tid til trening under svagnerskapene og etter. Nå er minste tre år, og jeg trener fortsatt 3 ganger i uken, sminker meg hver dag og går til frisør hver 6 uke. Har sikkert noe med å gjøre at jeg alltid har blitt fortalt at jeg er slank og pen, og hadde det blitt borte hadde jeg mistet en del av meg selv. Litt trist, og litt bra, for da holder jeg motivasjonen oppe. Anonymous poster hash: 3227a...8e0
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #23 Skrevet 11. mars 2014 Ja, prøver å ikke forfalle helt, er jo grusomt! De første mnd var det minimum en dusj hver dag og rent tøy. Nå kan jeg lage flette i stede for dott på hodet, ta på øredobber og bruker neglelakk. Sminker meg sjelden om jeg bare skal være hjemme, det gidder jeg ikke. Bruker kosetøy også, men har kjøpt nytt og "moderne", ikke den slitne gå buksa som alle har :-) Gensere bruker jeg det samme som jeg ville gjort ute. Så da er det bare olabukse og maskara som er kjapt å hive på om jeg skal fort ut og treffe noen, til byen o.l. Anonymous poster hash: 74731...4c4
MrsMilla Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Kommer litt an på hva/hvor jeg skal egentlig. Hjemme er jeg kjapt i joggebuksa, og relativt sminkeløs - selv om jeg tar meg normalt sett en dusj for det er så behagelig. Kommer jeg hjem fra noe, så er det stort sett den sminken som var på, den genseren som var på, og hoppe i joggebuksa og tøflene. Men prøver å være litt mer "presentabel" om jeg skal ut en plass og møte andre eller på jobb etc. Varierer litt på hva jeg har på meg og hvor mye sminke jeg bruker (ekstremt sjelden jeg bruker krigsmaling), det blir den mengden som passer til anledningen, selskapet og tidspunkt. Rett etter fødsel er vel tiden jeg ikke er så opptatt av å ta meg godt ut, men i denne tiden er man jo stort sett hjemme eller går tur. Endret 11. mars 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Jeg liker og gå usminket,og i behagelige klær,men elsker og sminke dolle meg opp vist jeg/vi skal noe spesielt:) Første ukene mnd med baby liker jeg ikke bruke sminke eller parfyme uansett, stakkars lille nurket som skal ligge inntil. Sminke er avhengighetsskapende, i mitt yrke er jeg stylet/sminket, bli det vanskelig" den første tiden og gå uten sminke .men nå du blir vant med å se deg selv uten sminke går det helt greit:) Anonymous poster hash: 7ee1a...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå