Gå til innhold

Lite kalorier som metter?

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan vet om mat som inneholder lite kalorier å som faktisk er mettende?

:jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byggrøt. Havregrøt. Det smaker jo ikke som mexicansk med cheddar (love it) men jeg blir god og mett.

Til frokost spiser jeg ofte mager cottagecheese med banan og litt lett syltetøy. Det ER godt altså. Blitt helt hekta på det.

Anonymous poster hash: 8756a...fdd

Skrevet

Jeg blir mett av en Skyr, den ligger vel på ca 100 kalorier pr, beger

Hvis du er litt "eventyrlysten", kan du jo prøve disse "miracle noodles" som inneholder 0 kalorier, fra Iherb:

http://www.iherb.com/search?sug=miracle%20noodle&kw=miracle%20&rank=4#p=1

Jeg har kjøpt fettucini og ris, men det ser så skummelt ut i pakken, at jeg ikke har turt å åpne dem... De ligger i vann i en pose...

Skrevet

Hvis du er litt "eventyrlysten", kan du jo prøve disse "miracle noodles" som inneholder 0 kalorier, fra Iherb:

Jeg har kjøpt fettucini og ris, men det ser så skummelt ut i pakken, at jeg ikke har turt å åpne dem... De ligger i vann i en pose...

Det vil jeg også ha!😄

Men hvordan er det å bestille fra iherb? Med frakt og sånt? Og med tanke på toll, frakten er vel utenom de 200kr, er de ikke?

Skrevet

Det vil jeg også ha!

Men hvordan er det å bestille fra iherb? Med frakt og sånt? Og med tanke på toll, frakten er vel utenom de 200kr, er de ikke?

Frakten er kun på 4 dollar hvis du velger det billigste alternativet, det pleier å ta ca 10 dager. Det går på pakkens vekt, tror den må være max 1,8 kg eller så, ellers kommer det bare opp dyrere fraktalternativer. Dessuten tror jeg du som ny kunde får en kode som gir deg 5 dollar rabatt på første bestilling... Anbefaler iherb på det sterkeste, bestiller mye derfra. Andre tips er Atkins-barer i 5-pk til under 40 kr.

Skrevet

Og ja, tollgrensa er på 200kr (ca 30 Dollar). Husk at du kan klikke på "freebies" øverst på siden, der kommer det opp div vareprøver som du kan velge èn av, og få gratis pr bestilling ( du må velge forskjellig produkt hver bestilling, ellers blir det ikke gratis)

Skrevet

egg!

Anonymous poster hash: 0422e...563
Skrevet

kcalfri nudler og div har en slimete konsistens.. og selv om det skal skylles i kaldt vann før koking, lukter og saker det fortsatt fisk/alger.. æsj.. ikke verdt det. ta heller en mindre posjon fullkornspasta  ;)

ellers er eggehvite omelett godt og mektig. gulrøtter er kjekt, 4 store er ca 100 kcal. dip av mager kesam er supert, og da kan du knaske så mye grønnsaker du vil nesten :)

Anonymous poster hash: f387c...de7
Skrevet

kikerter! Er så utrolig godt med kikertsalat. Metter mer enn brød synes jeg. 

Anonymous poster hash: ab1c4...f37
Skrevet

Jeg elske knekkebrød med hjemmelaget tomatpesto eller vanlig pesto med skinke og ost og evt kokt egg. Jeg lager også tunfisk med rødløk og olivenolje for å ha på knekkebrød. Spiser knekkebrød hele dagen! Derre er måten jeg går ned i vekten på etter svangerskapene. Ellers spiser jeg vanlig middag og spiser godteri kun på lørdagene.

Anonymous poster hash: 50f56...7bc

Skrevet

Det høres godt ut! Vil du dele oppskrift?

Anonymous poster hash: e4330...025

Skrevet

høres godt ut :-) har du oppskrift?

Skrevet

Takk for gode tips :-) håper noen fler vil dele noen gode råd

Skrevet

Kikerter er genialt å lage snacks av. 

"Chillinøtter".

SKyll dem GODT i vann, og tørk dem. Bland dem med 1-2 ss olje, masse chillipulver, salt, pepper, og det du ønsker av krydder. Så skal de stekes på svak varme ganske lenge til de blir sprø. Jeg liker dem best når de fortsatt er litt myke inni.

Skrevet

Kikerter, kyllingfilet, annen proteinrik mat. Metter og hindrer søtsuget.

Skrevet

Grønnsakker!! Jeg lagde meg en stor ildfast form med gulrot, løk, sopp, ananas, brokkoli, blomkål og div. med en liten kyllingfilet på, stek på 200grader. Ha på en dæsj med kesam etterpå som "saus". Veeeldig mettende og lite kalorier ;)

Anonymous poster hash: a6406...877

Skrevet

Grønnsakker!! Jeg lagde meg en stor ildfast form med gulrot, løk, sopp, ananas, brokkoli, blomkål og div. med en liten kyllingfilet på, stek på 200grader. Ha på en dæsj med kesam etterpå som "saus". Veeeldig mettende og lite kalorier ;)

Hvor lenge stekte du det?

Anonymous poster hash: 12013...f99

Skrevet

Det vil jeg også ha!

Frakten er kun på 4 dollar hvis du velger det billigste alternativet, det pleier å ta ca 10 dager. Det går på pakkens vekt, tror den må være max 1,8 kg eller så, ellers kommer det bare opp dyrere fraktalternativer. Dessuten tror jeg du som ny kunde får en kode som gir deg 5 dollar rabatt på første bestilling... Anbefaler iherb på det sterkeste, bestiller mye derfra. Andre tips er Atkins-barer i 5-pk til under 40 kr.

Jeg kjøper også alt av vitaminer omega 3 der. MYYYYE billgere enn i Norge og bra kvalitet :) Jeg digger iHerb! :) 

Har de nudlene jeg også ;) 

Når det kommer til bestilling, så har jeg aldri betalt toll. Jeg holder meg bare under 200kr pr. bestilling. Også bruker jeg ekspresslevering. Du kan altså overstige 200kr (for frakten betaler du ikke noen toll for. Det er bare varene.) og de er kjappe og du får det hjem på døra 3-4 dager bare :D 

Skrevet

Hvor lenge stekte du det?

Anonymous poster hash: 12013...f99

20 min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...