Gå til innhold

Noen her med barn som har hatt refluks i urinveiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år har hatt sin tredje UVI siden i høst nå, og er blitt henvist til ultralyd.

Hun klager veldig på magesmerter når hun har UVI, men har også perioder utenom der hun klager på magesmerter, flere ganger daglig. Legen sa at det kunne komme av urinveiene.

Noen med erfaring der det har vært noe "feil" med urinsystemet? Når startet symptomene og hvilke symptomer var det?

Anonymous poster hash: e568c...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt...

Skrevet

Ingen med erfaring?

Skrevet

Jeg har men jeg er voksen.

Har koe som heter backflow, at urinen går tilbake til nyrene.

Gjør meget vondt, får fort uvi og det kan gå tilbake til nyrene og gi nyrebetennelse og nyrebekkbetennelse.

Skrevet

Var du barn når du fikk symptomer? og hvordan vondt gjør det?

Skrevet

Min datter hadde det da hun var liten. Grad 4 og 5, operert ved såkalt sting metode, dvs de går inn via urinrøret og lager kunstig lukkemekanisme fra urinleder til blære. Måtte 3 forsøk til før det ble bra. Dette er nå 15 år siden og regner med de er enda flinkere i dag. Det er ikke farlig.

Måtte gjennom en del røntgenus for diagnostisering og forbyggende behandling med antibiotika i 5 år.

Skrevet

Symptomene min datter hadde var hyppig uvi og nyrebekkenbetennelse. Ble oppdaget da hun var rundt året.

Skrevet

Jeg er operert for dette selv, var ca 4,5 år når jeg ble operert (ca 34 år siden). Jeg ble kuttet opp på samme sted og samme måte som de gjør ved keisersnitt.

Kan ikke huske noe fra det om hvordan det var før jeg ble operert. Men har kun hatt to urinveisinfeksjoner etterpå, en mens jeg gikk gravid med hun yngste og en for ca 1 år siden.

Skrevet

Takk. Hvor hyppige UVI'er hadde dattera di?

Skrevet

Jeg har aldri hørt om refluks i urinveiene før...

Anonymous poster hash: 7072a...7a5

Skrevet

Før diagnosen var satt hadde hun 1 uvi og 1 nyrebekkenbetennelse. Hun hadde hyppige gjennombruddsinfeksjoner når hun gikk på antibiotika og ventet på operasjon. Antallet husker jeg ikke annet enn at det var ofte. Følte vi satt på legevakta stadig vekk.

Skrevet

Huff, håper ikke det er noe slikt med jenta mi. Nå er det jo tredje gangen siden i høst... Hun får magesmerter og høy feber når hun får det.

Men, de ser vel ikke om det er refluks på ultralyd eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...