Gå til innhold

Inspirert : pasientens privatliv


Anbefalte innlegg

Skrevet

På vårt legekontor er skranken like ved venterommet. For å ta urinprøve får du utdelt en kopp! i skranken, du går gjennom venterommet for å gå på do for å fylle koppen. Deretter spasere gjennom venterommet med det gylne beger og skulle du være riktig uheldig så er det blitt kø i skranken hvor du skal levere prøven din så da står du der da.... Ingen båser eller avlukker. Er dette lov på et legekontor? Flere som har det sånn ?

 

Anonymous poster hash: dbb01...b10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sån hos min fastlege også, det er ett helt nybygd legekontor så de kunne helt sikkert bygd det annerledes, men det passet dem vist ikke...

Skrevet

Alle mennesker tisser flere ganger om dagen. For min del syns jeg ikke det gjør noe i vise fram en kopp med urin. Jeg tar litt papir rundt for sikkerhets skyld.

 

Anonymous poster hash: ce856...e98

Skrevet

Ja, det sitter sikkert en hel gjeng og tenker; Puke, hun har tisset i den koppen - æsj- hun tisser jo helt grønt jo - lurer på hva som feiler henne???

Spøk til side så er det sånn det er. Har du ikke med deg urinprøve, så må du kanskje levere en tisseprøve i luken. Men det kan vi vel leve med eller? 



Anonymous poster hash: 7d745...d14
Skrevet

Hjå min lege er det eige toalett for urinprøver, med luke inn til laben. Ein sett frå seg begeret og bankar på luka når ein går.

Skrevet

Er sån hos min fastlege også, det er ett helt nybygd legekontor så de kunne helt sikkert bygd det annerledes, men det passet dem vist ikke...

 

 

Dessverre er det slik at slike "ombygginger"/tilpasninger av venteværelset og skrankeområdet blir nedprioritert fordi det fører til store ekstrautgifter. Det å ha flere luker for eksempel er dyrt, fordi det er krav om skuddsikkert glass i lukene, bare for å nevne noe.

 

Jeg jobber på en poliklinikk selv, og var sammen med min nærmeste sjef med på byggemøtene. Vi forsøkte å påvirke byggeprosessen så godt vi kunne ift slike tilpasninger, men svært få av våre krav og ønsker ble etterkommet pga kostnader. Skikkelig dritt, men lite vi kunne gjøre i forhandlingene med "helseforetaks-gigantene" (vi er altså en poliklinikk underlagt et stort sykehus).

 

Ellers så synes jeg kanskje ikke det at man evt må stå i kø med en urinprøve er den verste utfordringen med at forholdene i venteværelset/luka ikke er optimalt. Det er jo verre for den som faktisk står i luka og vil fremføre sitt ærend må gjøre det mens folk (med for eksempel urinprøver) står i kø rett bak og venter, og får med seg det som blir sagt.

 

 

mvh

Helsesekretær som kjenner litt på disse utfordringene hver eneste dag.

 

Anonymous poster hash: d1772...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...