Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Han er fryktelig vanskelig å vekke. Når helgene kommer, så ligger han gjerne i sengen til 10-11-12. Barna står opp i 6-7 tiden. Hver eneste dag er det JEG som må stå opp. Prøver jeg å vekke han, så bruker han 30 min til 1 time på å våkne ordentlig og komme seg ut av sengen. Kjenner at dette begynner å bli slitsomt. Hvordan få han til å forstå at han burde stå opp innimellom? Vi har mine og dine barn, men jeg må alltid stå opp med de alle sammen. Anonymous poster hash: 8ade2...378
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 da hadde jeg ibbgått en avtale der dere tar en dag hver,noe annet er jammen meg ikke rettferdig!da får du sparke han ut av senga da! Hvorfor i all verden tar det en voksen mann 30-60 minuter å våkne??Hvordan er det i hverdagen da når han skal på jobb?? Anonymous poster hash: 52389...307
Superdolly Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Trenger han 30-60 minutter på å våkne når han skal på jobb også? Eller greier han å komme seg opp og komme tidsnok på jobb? Han gjør det fordi han slipper unna med det. Du gjør det lett for ham, for han vet at hvis han bare ligger der og dormer så står du opp uansett. Hvorfor kan dere ikke ta en dag hver i helgen? Og vær helt tydelig på at du forventer handling, ikke prat fra ham. Så når morgenen kommer er det hans tur. Jeg kunne fint funnet på å reise bort, eller stå opp, sende alle barna inn på soverommet til ham og gå min vei.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Jeg står opp med de 7 dager i uken. Han står opp så han rekker sin egen frokost og komme seg på jobb. Fryktelig slitsomt og jeg revurderer hele forholdet pga dette. Anonymous poster hash: 8ade2...378
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Hvorfor skal du stå opp med hans særkullsbarn når han ikke gidder ta sin del av ting ellers? Anonymous poster hash: 1acd6...29e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Fordi han ikke gidder. Jeg vil ikke la mine barn (eller hans) gå tørste, sultne osv fordi ingen gidder å stå opp, så da må jeg gjøre det. Anonymous poster hash: 8ade2...378
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Hadde sparka han utav sengen på hans dager. Når han smeller i gulvet vokner han nok til! Når barna var små og vi måtte opp på natten dultet jeg ofte i mannen om han ikke voknet å tok sin tur. Jeg sover "desverre" lettest og vokner somregel først, men det betyr ikke at jeg gjør all jobben her iallefall! Anonymous poster hash: 12f03...68d
Superdolly Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Fordi han ikke gidder. Jeg vil ikke la mine barn (eller hans) gå tørste, sultne osv fordi ingen gidder å stå opp, så da må jeg gjøre det. Anonymous poster hash: 8ade2...378 En mann som ikke gidder å ta seg av sine egne barn hadde ikke jeg giddet å ha et forhold til. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Wow, for en mann! Eller ikke Anonymous poster hash: bce44...7ee
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 da hadde jeg ikke bodd sammen med han rett og slett.Ikke gidde å stå opp med egne barn?For en satans idiot og dårlig far!!! Anonymous poster hash: 52389...307
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Asshole. Si at du dropper ham om han ikke skjerper seg, og du kan jo true med at han da faktisk må ta seg av sine egne barn. Uffameg! Anonymous poster hash: 52693...b3a
Musemorbr / Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Innfør ny rutine. Frokost på senga 7.00 hver morgen. I senga han diver i. Alle barna ja. Sett på musikk, slå på lyset, og server noe lettspist. Det kan han umulig sove igjennom?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Fordi han ikke gidder. Jeg vil ikke la mine barn (eller hans) gå tørste, sultne osv fordi ingen gidder å stå opp, så da må jeg gjøre det. Anonymous poster hash: 8ade2...378 En mann som ikke gidder å ta seg av sine egne barn hadde ikke jeg giddet å ha et forhold til. Rett og slett. Jeg kan ikke få sagt meg nok enig med dette. Mannfolk som driter i ungene sine vil jeg ikke ta i med ildtang engang. Pføy!
Elsker livet Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Si i fra kvelden før at han skal opp med barna neste dag, så får han stille klokka ca. 30-60 min. før barna våkner.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Må legge til at han er veldig flink med barna når han er våken, han bare elsker å late seg om morgenen og nyter nok fred og ro før han må opp av sengen. Det er ikke sånn at han ikke tar seg av egne barn, men han vil nok helst slippe det på morgenen jeg kunne ønske at han innså selv hvor slitsomt det er for meg som alltid må stå opp. Kunne ønske at jeg kunne få en sovedag innimellom uten at jeg må mase på han. Vi har vært sammen i to år og han har aldri stått opp med barna en eneste gang. Men igjen så er han veldig flink ellers på dagen. Anonymous poster hash: 8ade2...378
Ileus Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Si til ungene at de skal få sjokolade til frokost hvis de klarer å få pappa opp av senga på under 2 min.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Si til ungene at de skal få sjokolade til frokost hvis de klarer å få pappa opp av senga på under 2 min. Ufattelig idiotisk forslag.
Gjest H to the Izzo Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Si til ungene at de skal få sjokolade til frokost hvis de klarer å få pappa opp av senga på under 2 min. Herlig forslag!
Well hello there! Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Hvis ikke du ønsker å fortsette med å stå opp hver eneste morgen de neste årene er det bare å sette hardt mot hardt med en gang.Han SKAL stå opp, sånn er det. Han tenker vel at det går greit så lenge det går. DU står jo opp... Ta det opp alvorlig med ham.Lag en avtale om at han skal stå opp med ungene dagen etter. Minn ham på det om morgenen.Bli skikkelig bestemt og tving han opp hvis han ikke gjør det dere ble enige om. Slå på lyset. Be ungene hoppe i sengen. Lek på soverommet.Dra han ut av sengen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Så han skal bare skjønne at du synes det er slitsomt? Han er en mann, du må FORKLARE han det Alt dere damer her inne finner dere i, har dere ikke hørt om å kommunisere? Hadde ikke kommet på tale her det der! Anonymous poster hash: 2ea38...c3f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 Si til ungene at de skal få sjokolade til frokost hvis de klarer å få pappa opp av senga på under 2 min. Ufattelig idiotisk forslag. Når mannen på to år ikke én gang har stått opp med sine egne barn en gang, og heller ikke tar ansvar for egne barn midt i uken - da er det få forslag om å få ham ut av senga som er idiotiske HI - krev endring, og si det som det er, hvis han ikke skjerper seg NÅ så begynner du å revurdere hele forholdet. Lag en avtale som dere begge skal forholde seg til. F.eks. at dere står opp en morgen hver i helgene og får sove til kl 10 den andre morgenen. I ukedager tar han seg av sitt/sine barn, du tar deg av dine, eller dere deler på arbeidsoppgavene noenlunde likt. I tillegg kan du be ham om å ta en tur til legen, for det er ikke normalt at en voksen mann ikke greier å stå opp med egne barn og at han må sove bort halve dagene i helgene. Krev at han får en legesjekk. Er han overvektig kan det hende han har søvnapnè og da kan hans problem være reelt, at han ikke får nok hvile om natten og er utslitt når han våkner. Det vil i så fall legen kunne sende ham videre for for undersøkelser. Man kan ha søvnapnè uten å være overvektig også, men det er sjeldnere. Anonymous poster hash: 09511...d9e
MrsMilla Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Innfør ny rutine. Frokost på senga 7.00 hver morgen. I senga han diver i. Alle barna ja. Sett på musikk, slå på lyset, og server noe lettspist. Det kan han umulig sove igjennom? Eller klokka seks. Alle får brødskiver med noe grisete slik at sengetøy må vaskes. Kunne blitt ganske artig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå