Gå til innhold

(sove)rutiner allerede ved 12 ukers alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke det var noe rutiner før lenge, men de siste par ukene har småttisene blitt stelt og fått flaske mellom 19 og 20 og da legger de seg ned og sover til midnatt i egen seng. De et 12 uker nå. Må jo si at det er helt fantastisk å få kveldene "tilbake" igjen. Tror størsten var rundt 5 mnd før vi fikk noen rutine på det. Kanskje bare vi som var trege sist gang siden jeg syns det er tidlig? Deilig er det uansett :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig!:)

Min er rett over 10 uker, og legger seg rundt kl 19, og sovner skikkelig mellom 19 og 21.30... Sa sover han ca fire timer. Gleder meg til det blir en fast rytme! Lite soving på dagen, så når kvelden kommer er jeg skutt...

Anonymous poster hash: 9f5d6...84d

Skrevet

Er samme med mi. Siste to ukene har hun fått pupp i 20 tiden og lagt seg i egen seng for å sove til kl 03-04. :-) hun er 3 mnd i dag :-) synes jeg er heldig og er glad for at jeg har fått kvelden tilbake.

Skrevet

Ikke så uvanlig at rutinene begynner å falle på plass rundt 3 mnd alder.

Her har jeg hatt begge deler, en som overhode ikke var klar for rutiner før langt over 3 mnd alder, han var vel egentlig nærmere året før vi følte at kveldene var forutsigbare. Før det våknet han ca hvert 45. min. helt til midnatt. Var et styr uten like for å få han til å sovne igjen.

Og så har jeg hatt ei som selv la seg til rutiner allerede fra 5-6 ukers alder. Vi måtte bare hjelpe henne med å justere leggetidspunktet med jevne mellomrom. Så ved 3 mnd var hun klar for natta ca 19.30. Så sov hun 6 timer før hun fikk mat og så sov 4-6 timer til.

Anonymous poster hash: bc258...13f
Skrevet

Så deilig da :) vi fikk nr 3 for snart 4 mnd siden. Hun har lagt seg kl 18.30 i snart 2mnd og jeg elsker å ha kvelden for meg selv :) var nesten litt trist i starten for jeg ville kose med henne (sistemann), men hun roet seg ikke i stua. Så da ble mørkt og kaldt soverom løsningen.

Anonymous poster hash: c3acd...ed2

Skrevet

Våre to jenter på ett år hadde søvnrutiner allerede fra første uken etter fødsel så ja, det er mulig!

Anonymous poster hash: a29eb...714

Skrevet

Hehe så bra da. Bare vi som var trege med førstemann da. Nen deilig er det uansett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...