Gå til innhold

Dere som ikke spiser brød, hva bruker dere som erstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å ikke spise brød på et par uker, for å se om jeg blir mindre oppblåst i magen. Havregryn har jeg notert. Noe mer?

Anonymous poster hash: 1cab7...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glutenfrie knekkebrød

Anonymous poster hash: 5b801...675

Skrevet

Baker selv brød uten hvetemel. Blitt mye bedre i magen etter at jeg begynte med det. Tror jeg reagerer på all konserveringsmiddel og ekstra gjæreprosess i butikkbakt brød.

Anonymous poster hash: 0163f...ea0

Skrevet

Knekkebrød, eggerøre, salat og smoothie er noe av det jeg spiser istedenfor.

Anonymous poster hash: ecd15...a20

Skrevet

Tusen takk for tips:) bakte brød selv før, men måtte legge det på hylla da all min tid går til barna, jobb og skole. Mulig alt stresset også påvirker magen litt. Men jeg har lest flere steder at brød kan gi oppblåst mage, så da prøver jeg å bytte ut det først:-)

Hi

Anonymous poster hash: 1cab7...1b3

Skrevet

Her er ingen i huset spesielt begeistret for brød. Vi spiser heller musli, bran flakes, knekkebrød, rugsprø og lefser.

Skrevet

Jeg spiser Havre knekkebrød, eller hjemmelaget musli isteden for brød.

Skrevet

Jeg spiser ikke erstatning for brød egentlig selv om jeg er på lavkarbo. Utenom middag så spiser jeg et par fiberrik, cottage cheese og blåbær, omelett, salat, middagsrester, reker, og smoothie. Ikke alt på samme dag selvsagt.

Anonymous poster hash: 38ffd...9bb
Skrevet

Spiser en del lavkarbobriks (mener de heter Dr. Hexebergs lavkarbobriks) laget av egg og forskjellige frø. Det tar 15 min å lage de inkludert steketid. Google det så finner du oppskriften. Laget også "pannekaker" av egg, fiberhusk og tyrkisk yoghurt som jeg fyller med ønsket pålegg. Det er kjempegodt!

Spiser også Mesterbakerens knekkebrød kjøpt på Rema 1000. De er ganske dyre så derfor har jeg de bare i skapet til situasjoner der jeg har dårlig tid. 

Anonymous poster hash: c9bd5...9e8
Skrevet

Kjøper Esekielbrød på helsekost. Det har gjort underverker for meg og magen min:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Rimi har lavkarbobrød som jeg bruker når jeg savner brød, blir ikke oppblåst av det...

Skrevet

Kokte egg, skyr, 0,01% yoghurt eller hva det heter. Salat, grønnsaker, frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...